Wat mag je wel en niet uit een vliegtuig strooien

  • Onderwerp starter Onderwerp starter VCC
  • Startdatum Startdatum

VCC

New member
Hoi Ik heb een vraagje,


Wat mag je legaal uit een vliegtuig gooien/strooien al dan niet met vergunning.
Ik heb het ooit ergens gelezen, net oude boom boek doorgebladerd, kan zijn dat het in Mosbach stond, maar ben het kwijt.

Ik heb het dus niet over para, as van overledenen, water/ chemicalien tbv brand.
Mijn buurvrouw is helemaal gek van Robbie Williams en wil 1000 pamfletten uit een vliegtuig gooien, mag dat?

Er is vast wel iemand die dat zo kan oplepelen of weet waar ik het kan vinden.

VCC
 
Hallo,

Je hebt toestemming nodig van IVW en van de lokale autoriteiten. Het materiaal moet milieuvriendelijk zijn, dus afgebroken kunnen worden. Verder kun je het beste een lange koker gebruiken en ze daar doorheen naar buiten gooien, anders komen ze in de wake van je prop. Let op de windrichting en gooi ze ook niet als bundels naar buiten, tenminste als je niet iemand de hersens in wilt gooien.

Groet KL
 
weet ik veel.. vloog paar jaar geleden met een student, en deze vertelde me dat hij zelfs zonder zn jepp charts de ndb approach ter plaatste kon vliegen.. Dit wilde FD wel ff zien, pakte de charts van de beste jongen, opende het rechter raampje van de C172, en gooide zijn approach plates eruit...



je had het gezicht van mn student moeten zien.

(approach vloog ie nog redelijk goed trouwens daarna).

Antw op je vraag: zou het niet weten. laat ik het zo zeggen, heb na bovenstaand voorval niet de FAA gebeld om toestemming te vragen, en verlies er ook geen slaap over. En de lokale boer die onder ons woonde kreeg wat gratis Jepessen wc papier, dus voel me niet schuldig.

FD
 
Wat ik me nog kan herinneren van Airlaw..... Is dat je tot maximaal 200 gram naar buiten mag gooien en daar boven een chute moet bevestigen!

:passed:
 
Flying Dutchman zei:
weet ik veel.. vloog paar jaar geleden met een student, en deze vertelde me dat hij zelfs zonder zn jepp charts de ndb approach ter plaatste kon vliegen.. Dit wilde FD wel ff zien, pakte de charts van de beste jongen, opende het rechter raampje van de C172, en gooide zijn approach plates eruit...



je had het gezicht van mn student moeten zien.

(approach vloog ie nog redelijk goed trouwens daarna).

Antw op je vraag: zou het niet weten. laat ik het zo zeggen, heb na bovenstaand voorval niet de FAA gebeld om toestemming te vragen, en verlies er ook geen slaap over. En de lokale boer die onder ons woonde kreeg wat gratis Jepessen wc papier, dus voel me niet schuldig.

FD

Hahaha, geweldig,

Zo kan ik me wel herinneren dat iemand zijn binder had laten liggen op de root van de vleugels en bij de landing er nog steeds plates lagen, Of ik dit mag geloven weet ik niet.
 
Eén van de barons in de States van een vrachttoko miste een deel van de doorseal. Op een avond greep de wind mijn sectional en Kebab had nog tien vierkante centimeter in zijn handen.

Die duizend pamfletten wel uit de verpakking halen, je wil niet Robbie Williams zijn einde op je geweten hebben. Of......
 
@Strut Die 200 g is zeker niet correct. Er wordt onderscheid gemaakt tussen dingen met en zonder parachute. Met 200 g zonder parachute gooi je iemand de hersens in. Helaas kan ik me de precieze waardes niet herinneren, zelf zou ik CAA Netherlands even bellen.
 
Wat mag je wel en niet uit een vliegtuig strooien

Anthrax mag niet.
Verder mag in principe nagenoeg alles wat je maar in je toestelletje kan proppen.
De "truc" is wel om niet gezien en gepakt te worden.
Maar als je een beetje loyale vrienden en bekenden hebt moet dit geen probleem zijn.
Oh ja, nog een tip, zorg er voor dat het niet bij de buren op (door) het dak gaat.
 
Koning Lucht zei:
@Strut Die 200 g is zeker niet correct. Er wordt onderscheid gemaakt tussen dingen met en zonder parachute. Met 200 g zonder parachute gooi je iemand de hersens in. Helaas kan ik me de precieze waardes niet herinneren, zelf zou ik CAA Netherlands even bellen.

@ KL , zal wel effe de bladzijde scannen!:haha:
 
Heb net even het IVW gebeld en schoonmoeders dumpen schijnt geen probleem te zijn, zolang je het maar boven de Oceaan doet. :grijns:
 
Terug
Bovenaan