Wat houdt een Skills Test nou eigenlijk in?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter a$x
  • Startdatum Startdatum
A

a$x

Guest
Hey,

Wat houdt een skill test tijdens de opleiding eigenlijk precies in?
Een CPL/ME skill test of een ME/IR skill test bijvoorbeeld?

Bedankt.

Naud
 
Het is een test om je skills te beoordelen :grijns:

Mijn Instrument Rating als voorbeeld:

Departure uit Oxford, Airways route naar Bristol Filton. Daar een ILS geschoten, Go Around, uitwijken naar Glouceste. Direct na de Go Around een Engine Failure. Daar de holding in, om daarna een NDB Approach te maken. Daar weer een Go Around, het circuit in, om een touch and go te maken (allemaal N-1, oftewel met 1 motor uit). Toen weer terug naar Oxford, om onderweg General Handling te doen. Dit bestond uit Stalls, unusual attitude recoveries, en limited panel werk (aantal instrumenten afgeplakt). Daarna nam de instructeur het over, en kreeg ik te horen of ik geslaagd of gezakt was. Geslaagd :D

De meest stressvolle vlucht, en dag, uit m'n leven.
 
Het is een test om je skills te beoordelen :grijns:

Mijn Instrument Rating als voorbeeld:

Departure uit Oxford, Airways route naar Bristol Filton. Daar een ILS geschoten, Go Around, uitwijken naar Glouceste. Direct na de Go Around een Engine Failure. Daar de holding in, om daarna een NDB Approach te maken. Daar weer een Go Around, het circuit in, om een touch and go te maken (allemaal N-1, oftewel met 1 motor uit). Toen weer terug naar Oxford, om onderweg General Handling te doen. Dit bestond uit Stalls, unusual attitude recoveries, en limited panel werk (aantal instrumenten afgeplakt). Daarna nam de instructeur het over, en kreeg ik te horen of ik geslaagd of gezakt was. Geslaagd :D

De meest stressvolle vlucht, en dag, uit m'n leven.

Ik had het dus goedgegokt!:grijns:
Trouwens leuk voor je dat je geslaagd bent maar moet je deze vluchten vaak uitvoeren of alleen soms om wat kennis op te frissen??
 
Nou zo'n ramp is dat niet hoor :p:, al had ik zelf ook al goedgegokt dan.
Toch fijn dat ik het nu al wat precieser weet, alleen wat als je het niet haalt?
 
Je kan het een beetje vergelijken met je rijexamen.

Je krijgt tijdens je opleiding de hele tijd "vliegles", en elke module wordt dan afgesloten met een "skill test", om te kijken of je het goed geleerd ehbt.
Als het goed is is dat dus niet de meest stressvolle vlucht uit je leven, omdat je alleen maar dingen gaat doen die je de hele tijd daarvoor hebt zitten oefenen.
De enige extra stress-factor is dat het uiteindelijk wel gewoon een examen is...
 
De enige extra stress-factor is dat het uiteindelijk wel gewoon een examen is...

..en dat je nu in deze ene vlucht alles snel achter elkaar aan krijgt. Je gaat van de ene situatie in de andere en dat op 1 motor. Tuurlijk heb je alles geleerd en ben je er klaar voor (anders kreeg je de skilltest niet nu, maar na extra lessen) maar het is toch altijd extra spannend omdat je jezelf weer moet bewijzen.

Het is net al met alle andere examens, de ene is heel gespannen en de andere is vrij relaxed.
 
Ik werd bij mijn training werkelijk doodgegooid met vanalles tegelijk, vooral in de sim; soms 3 failures tegelijk, vervolgens vliegt je nog levende motor in de fik en heb je een cloudbase op 200' en zit je bijna op jje FAP van je ILS zodat het enige nuttige wat je kan doen is met erg veel stress , limited panel met 1 motor (die in de fik staat) een ILS te gaan vliegen......

Dus ik vond de skill testen nog wel meevallen :D (hoewel ik ook wel eens een partial gehad heb; helaasch is ook Joozd niet perfect :huilt: )
 
Correct me if i'm wrong, maar als je N-1 vliegt en je live engine vliegt in brand, moet je dan niet je engine securen? wat betekent dat je 2 motoren dead zijn?

Of vlieg je met brandende motor (vrolijk) door je ILS af? en ga je pas op de grond je engine uit zetten en/of brandweer erbij natuurlijk.

Ik kreeg tijdens skill test: SID, precision en non-precision appr. waarvan 1 Go around. limited panel, appr to stall landing config en steile bochten.

N-1 after take off. engine fire during cruise. alternator failure during startup.
 
Ja, dan vlieg je met de brandende motor door. Het is beter om met 1 brandende motor te landen, dan zonder motoren te crashen. Een van de eigenschappen van een motor is namelijk dat er verbranding in plaats vindt... Een ILS duurt ongeveer 3 minuten, daarna staat de brandweer op je te wachten.
 
Terug
Bovenaan