S
Sdg+1
Guest
Wat gaat er gebeuren met de TMG binnen de EASA-regelgeving?
Ik ben van mening dat er in de wereld inmiddels een grote groep specifiek vliegende TMG-piloten bestaat, die los van het zweefvliegen- en/of SEP-vliegen, bewust de keuze hebben gemaakt voor de Touring Motor Glider.
Toch lijkt men bij de nieuwe regelgeving voor de EASA brevetten vooralsnog niet helemaal uit deze materie te zijn gekomen.
Er is sprake dat men de TMG-groep terug gaat plaatsen bij de zweefvliegers, maar is dat na jaren waarin ook SEP-vliegers bewezen hebben goed uit de voeten te kunnen met de TMG, wel zo'n logische keuze en kan er dus niet gewoon een LAPL- of PPL-brevet worden afgegeven met enkel de aantekening TMG?
MVG :biertje:
Ik ben van mening dat er in de wereld inmiddels een grote groep specifiek vliegende TMG-piloten bestaat, die los van het zweefvliegen- en/of SEP-vliegen, bewust de keuze hebben gemaakt voor de Touring Motor Glider.
Toch lijkt men bij de nieuwe regelgeving voor de EASA brevetten vooralsnog niet helemaal uit deze materie te zijn gekomen.
Er is sprake dat men de TMG-groep terug gaat plaatsen bij de zweefvliegers, maar is dat na jaren waarin ook SEP-vliegers bewezen hebben goed uit de voeten te kunnen met de TMG, wel zo'n logische keuze en kan er dus niet gewoon een LAPL- of PPL-brevet worden afgegeven met enkel de aantekening TMG?
MVG :biertje: