Wat gaat er gebeuren met de TMG binnen EASA?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sdg+1
  • Startdatum Startdatum
S

Sdg+1

Guest
Wat gaat er gebeuren met de TMG binnen de EASA-regelgeving?
Ik ben van mening dat er in de wereld inmiddels een grote groep specifiek vliegende TMG-piloten bestaat, die los van het zweefvliegen- en/of SEP-vliegen, bewust de keuze hebben gemaakt voor de Touring Motor Glider.
Toch lijkt men bij de nieuwe regelgeving voor de EASA brevetten vooralsnog niet helemaal uit deze materie te zijn gekomen.
Er is sprake dat men de TMG-groep terug gaat plaatsen bij de zweefvliegers, maar is dat na jaren waarin ook SEP-vliegers bewezen hebben goed uit de voeten te kunnen met de TMG, wel zo'n logische keuze en kan er dus niet gewoon een LAPL- of PPL-brevet worden afgegeven met enkel de aantekening TMG?

MVG :biertje:
 
TMG wordt een aantekening op het in te voeren LAPL.

Het gaat dus weer terug naar hoe het vroeger was, een aantekening op je ZVB.
 
Kan ik mijn TMG dan nog verlengen met met 2-jaarlijkse SEP vluchtje met instructeur?
Mag aannemen dat die regeling blijft bestaan? Blijft mijn TMG rating op mijn ATPL staan naast mijn SEP?
 
Dat is dus ook zo'n beetje wat ik me afvraag, want wat nou als je helemaal geen ZVB hebt?
Kunnen toch niet zomaar een eens afgegeven bevoegdheid terug nemen?
Mijn mening is dat de TMG open moet staan voor iedereen die met deze schitterende machines wil vliegen !
 
TMG kan worden bijgeschreven op het LAPL brevet. Dit betreft dan zowel de "motorvlieg-versie" danwel de "zweefvlieg-versie".

:kerst::biertje:
 
Ik lees dat men vanaf april '14 de LAPL brevetten gaat uitgeven.
Of dat ook direct betrekking heeft op de zweefvlieg-brevetten weet ik niet.
Ook over de eisen moet ik het antwoord schuldig blijven.
Wellicht dat je daar op het "zweefportaal" meer over kan lezen.
Het is wat dat betreft een hele uitzoekerij, maar men komt steeds een stukje verder.

:biertje:

PS. Vanaf april '14 blijkt de implementatie van het LAPL in Nederland pas te starten !
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan