vraagje: NG & PG?

De NG is ook wel een beetje PG vergeleken met andere merken mischien sarcastisch gebruikt?

Zou wel helpen als je wat meer informatie had over de locatie of de zin waarin het je opgevallen is.
 
't staat op de vacaturebank van Trans.
Met googlen vind ik alleen iets van Stella

Stella aviation technics is een EASA Part-145 vliegtuigonderhoudbedrijf (line en light maintenance) met de type erkenningen Boeing 737 PG/NG, Boeing 757, Boeing 767 en de Airbus 320. Daarnaast verzorgen wij ook material management/logistics, consumable supply en maintenance control. Onze dienstverlening bieden wij aan vanuit onze stations in Nederland, Frankrijk, Brazilië, Egypte, Nederlandse Antillen, Engeland en België. Stella aviation technics maakt deel uit van de luchtvaart divisie van de Steltenberg groep. Andere Stella Aviation bedrijven zijn Stella Aviation Maintenance (general aviation support) en Stella Aviation Academy (opleiding tot luchtverkeerspiloot
 
Hoi Primer,

PG staat in dit geval voor B737 Present Generation, bijvoorbeeld de -300 en -400 varianten. NG staat dan weer voor Next Generation bijvoorbeeld de-700,-800,-900 varianten. Hopelijk is dit het antwoord op je vraag. Ik vlieg op beide gebakjes, maar meer weet ik er ook niet van... Groeten.

FFM
 
Hoi Primer,

PG staat in dit geval voor B737 Present Generation, bijvoorbeeld de -300 en -400 varianten. NG staat dan weer voor Next Generation bijvoorbeeld de-700,-800,-900 varianten. [...] Ik vlieg op beide gebakjes, maar meer weet ik er ook niet van... Groeten.

FFM

Dat was dan een beknopte typerating! :D :haha:
 
Terug
Bovenaan