vraagje KLu

FL330

New member
Dag allen,

vraag me af: heb ATPL(A) theorie in België succesvol afgelegd, en heb kleine 30uur SEP. Kan ik hiermee eventueel aankloppen bij de KLu als Belg om me te melden voor de testen? Wat is de maximum leeftijd? Ben er nu 26, heb eerst nog gestudeerd aan de universiteit voor ik aan m'n ATPL begon. Waarom niet bij de Belgische luchtcomponent? Ouders verhuizen naar Eindhoven en ik zit meer in Nederland dan in België. Ook ligt het accent bij de Belgische luchtcomponent hoofdzakelijk op het humanitaire en gaan ze zeer binnenkort stoppen met de opleiding van F16 piloten omdat die toestellen allemaal verkocht/uitgerangeerd/geleased worden...

Bad idea en lekker voortdoen tot CPL/IR-ME? Of toch kansje wagen?

Gegroet - 330
 
Waar een mens zich zoal mee bezig kan houden:
Safa en mattvanwyk zijn een en dezelfde persoon, want:
1.Beide 191 berichten.
2.Beide geregistreerd in Feb 2008.
3.Beide geen brevetten.
4.Beide geen typeratings.

Wel zijn ze een gespleten persoonlijkheid: 1 helft woont in Utrecht en de ander in Eindhoven. Irene heeft ook 15 zweefuren.
Nu niet reageren anders klopt mijn theorie niet meer. Of allebei tegelijk reageren.
(Kan dat als schizofreen).

P.S. Can somebody please shoot me, of nee laat maar ik ga hier toch al dood van boredom!
 
FL330

FL330

Om bij de KLu als vlieger te werken heb je in de eerste plaats de nederlandse nationaliteit nodig, je wordt dan immers militair. Als je een dubbele nationaliteit hebt op dit moment kan het zijn dat je de belgische nationaliteit verliest als je dienst neemt bij de krijgsmacht van een ander land (lees dat eens na in jullie grondwet).

Voor de rest: het feit dat je een theoretisch ATPL hebt en een paar uurtjes SEP gaat niks uitmaken voor je selectie. Je doorloopt precies dezelfde selectieprocedure en misschien dat je in voorkomend geval hoogstens wat vrijstellingen krijgt tijdens de theorie-opleiding als je wordt aangenomen.

Take care,

SJ

En oh ja: je leeftijd is (nog) geen probleem. Laatste dat ik hoorde was max. 27 bij aanvang opleiding, maar dat is misschien geen keiharde grens.
 
Laatst bewerkt:
Ok Jim, bedankt voor je reply.

Ik had begrepen dat lidmaatschap van de EU voldeed aan de norm, zo is het toch in de Belgische Luchtcomponent...

Ik ga m'n licht eens opsteken.

Cheers - 330

PS: I adore the Avro (en zéker de 146), lekker British, cockpitflows zijn behoorlijk onlogisch - serieuze rekoefeningen zijn vereist. Niettemin, prachtig toestel, anhydral, high wing, geen RVSM approval, àlles is echt top - don't ask me why... én het is echt vliegen, zéker die approaches nose-down!! Heb een aantal observatievluchten mogen doen bij SN BA, vandaar mijn oppervlakkige kennis van de Avro
 
Terug
Bovenaan