Vraag over invaliditeitsverzekering

wvg

New member
Hi,

Ik ga in mei en juni mijn PPL halen in Canada. De vliegschool (Moncton Flight College) heeft een waiver policy voor de schade aan het vliegtuig. Zelf dien je nog een aantal verzekeringen af te sluiten zoals in geval van overlijden, invaliditeit en reisverzekering, inclusief dekking van vliegongevallen (ziekenhuisopname en zo). Ik heb bij AJ Driessen goede informatie hierover gevonden. Ik ben een hobby vlieger, dus ik maak geen gebruik van Loss of License en zo. Ik realiseer me dat ik dan nog altijd een risico loop als ik mijn opleiding niet af kan maken, maar dat risico neem ik.

Echter, ik zit nog even met de vraag wat een gangbaar/redelijk bedrag is als som voor blijvende invaliditeit. Uitkeerbare som in geval van overlijden is voor mij niet relevant, want ik heb op dit moment geen partner. Kan natuurlijk in de nabije toekomst veranderen, maar speelt nu even niet. Ik zit zelf te denken aan EURO 250.000 als uitkeerbare som in geval van blijvende invaliditeit. Premie die wordt gerekend is Euro 2,75 per 1000 Euro uitkeerbare som.

Wat is jullie mening over dit bedrag en/of hoe hebben jullie dat in je verzekering afgesloten?

Dank!
groet,
Wilco
 
Terug
Bovenaan