Vooropleiding bij sollicitatie LM

rogerrabbit

New member
Hallo allemaal,

heb even een vraagje met betrekking tot je vooropleiding als je gaat solliciteren bij een maatschappij. In hoeverre wordt daar naar gevraagd bij de sollicitatie of hoe belangrijk is het? Zou het nadelig kunnen zijn als blijkt dat je je studie niet afgerond hebt en bent gaan vliegen? Ben onlangs aangenomen op de NLS en heb nog de mogelijkheid om een Bachelor studie af te ronden maar kan dan pas in Juli beginnen bij de NLS. Zou ik er veel voordeel uit kunnen halen als ik dat toch eerst afrond?

Met vriendelijke groet,

RR
 
ga er wel van uit.. Het is in principe net als bij iedere ander baan. Hoe meer diploma;s hoe beter. Je hoeft het niet te doen, maar het is wel een pluspunt denk ik.

En heel veel plezier en succes in de vliegwereld !
 
Hallo Rogerrabbit,

Misschien dat ze je tijdens een sollicitatiegesprek vragen waarom je gestopt bent met Ba-studie. Daar kun je, denk ik, wel een positieve draai aan geven...

Persoonlijk zou ik die studie eerst afmaken omdat je dan iets hebt om op terug te vallen. Ik zit hoog en droog bij een goed bedrijf maar er hoeft maar iets te gebeuren en ik kan bij de C1000 solliciteren als vakkenvuller (heb alleen HAVO als vooropleiding). 't Is uberhaupt een groot vraagteken of je een baan vindt als vlieger. Neem dat mee in je beslissing!

En dan nog een pet-peeve van mij persoonlijk. Je bent niet "aangenomen" bij de NLS! Jij hebt besloten een koffer met euros richting NLS te schuiven. Jij bent klant en "zij" bieden hun commerciele diensten aan... onthoud dit!

Veel succes.
 
@ RR Het is geen groot gemis als je voor de rest niks in je tas hebt zitten maar er zit wel wat in wat Manon aan geeft hoe meer je hebt hoe beter. Maar als ik jou was zou ik lekker met de ATPL theorie beginnen bij de NLS!Ga je beginnen in A'dam of M'tricht?

Daarentegen kijken maatschappijen naar je leeftijd en verwachtten natuurlijk wel hoe ouder je bent des te meer opleidingen c.q. cursussen en vooral ook levens/werk ervaring je hebt opgebouwd. Als ze kunnen kiezen tussen bv. een boekenwurm of een een eeuwige student is de keuze snel gemaakt!

In ieder geval succes bij de NLS!

@ DM Daar heb je met je pet-peeve volkomen gelijk in!

met vriendelijke groet, MHC
 
Ik zou gewoon je ba opleiding afmaken! als je 'pas' in juli aangenomen kan worden....wat geeft dit? Ik bedoel juli is het zo vooral als je gaat afstuderen heb je het druk zat. Dat halve jaartje zou ik er gewoon nog even achteraan doen ook al ligt je hart waarschijnlijk bij het vliegen en is dit veel leuker.

Maar je hebt nu waarschijnlijk 3.5 jr van de 4 jr van je opleiding erop zitten? Als je nog een half jaar langer naar je oude school gaat heb je een diploma waar je nu al 3.5 jr voor gewerkt hebt. Sonde om dan voor dat laatste halve jaartje dit weg te gooien!

Ook heb je dan nog zoals zovelen zeggen altijd en stok achter de deur! Mijn advies afmaken die school ;)

Q
 
Terug
Bovenaan