Pff zo lastig is het allemaal toch niet.
Verkeer op final heeft voorrang op alles en iedereen. Dit is zo omdat lichte jets niet het normale verkeerscircuit kunnen volgen. En dus op een andere manier op final moeten komen.
En er zijn natuurlijk mensen die een verkort circuit maken en niet opletten. En vervolgens opeens ontdekken dat er al een kist op final vliegt als zij op base zitten.
Verkeer in het circuit heeft voorrang op verkeer dat niet in het circuit zit, tenzij regel 1.
Bij een ongecontroleerd veld licht er trouwens een circuitgebied, waarbinnen het circuit gevlogen moet worden. Dit betekent dus dat je op verschillende afstanden van het veld een circuit kan vliegen.
Omdat dit in de praktijk nogal lastig is wordt er meestal circuit gespecificeerd dat gevlogen moet worden dmv markers op de grond of kenmerken op de grond.
:blabla::blabla:
Uiteindelijk moet je dus gewoon uit je doppen kijken, en kappen met dat geklaag want zelf doe je ook wel eens iets niet zo netjes.
En de havendienst mag natuurlijk van alles vragen, er is alleen geen plicht om het op te volgen. (op baangebruik en circuitrichting na natuurlijk)
Pas op dat je niet zo'n klein luchtvaartzeikertje word dat overal over moet gaan klagen bij havendienst, ivw of pelitie. Of erger nog over de radio!
Gewoon opletten en genieten, tis tenslotte weer eens iets anders dan normaal. Eindelijk een kans om je superieure kwaliteiten te tonen