VNV lid-kandidaat

Heeft het zin om lid-kandidaat van het VNV te worden als je nog in opleiding bent of je opleiding wel afgerond hebt, maar nog niet werkzaam bent als verkeersvlieger?
Wat ik eigenlijk wil weten is of het VNV echt iets voor je kan betekenen, omdat het toch meer gespitst is op de grote NL mij's en niet op iemand die rondvluchten/air-taxi doet of in opleiding is. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast. Hopelijk zijn er op het BB mensen die lid-kandidaat zijn en mij de positieve/negatieve zaken kunnen vertellen.
 
Dude,

Tenzij je grijze haren hebt, 4 strepen hebt, op de 74 in het blauw vliegt, en vind dat het nieuwe bidding system sucks, doet het VNV niks voor je.

Nee ik ben niet anti union, dok vanaf volgende maand ook mn ALPA dues, maar als ik zie wat het VNV voor vrienden heeft gedaan (lees: niet gedaan) bij de afdeling Exel boertjes, laat dat flink wat te wensen over om het netjes te zeggen.

Dus tenzij je voor een nederlandse grote boer vliegt (KLM, Trans, MP) zou ik ze letterlijk geen cent gunnen. Jammer het het OVN niks meer van zich laat horen.. Bestaan die nog?

Trouwens, als f/o voor een kleinere Europese maatschappij kun je het geld toch niet missen. Je moet ook je kosten bij Liddle kunnen betalen als je op voedsel jacht gaat.

FD
 
Ben het wel een beetje eens met FD moet ik zeggen. Ik denk wel dat het lidmaatschap op zich interesant is maar het wordt pas echt interessant als je vliegt voor een maatschappij met een "blauwe achtergrond".

Daar waar er op dit moment heel veel schokkende dingen gebeuren in luchtvaart nederland zie ik zelf vanuit het VNV helaas voornamelijk zaken langs komen die "blauw" zijn of daaraan gerelateerd zijn. Als met KLM hetzelfde zou gebeuren als met onze exel collega's dan had ik dit bericht niet kunnen schrijven simpel vanwege het feit dat mijn mailbox zou overstromen van de berichten!

:rolleyes:
 
He FD, beetje hartezeer?
Ben zelf geen vakbondsman maar wel al jaren lid VNV. Niet iedereen is het altijd eens met het beleid maar zonder vakbond hadden we nu niet de huidige goede CAO's gehad(ex AH,ex HE, TFN daargelaten). Zonder vakbond is het verdeel-en -heers en worden de werknemers tegen elkaar uitgespeeld,zie Ryan Air.
By the way,grijze haren hoef je er niet voor te hebben, 95% van onze vliegers is lid, en we zijn niet blauw.
Het VNV behartigt de belangen van de grotere maatschappijen,waaronder ook Schreiner en Denim.Werk je nog niet bij een van hen dan heeft het weinig zin om je aan te sluiten bij het VNV(lid worden kan dan zowiezo niet). Wel kun je het een en ander volgen op hun site,www.vnv-dalpa.nl.
Success!
 
Ik ben helemaal voor unions. Ik kom je donuts en koffie brengen als je ooit gaat staken. Echter vind ik dat het VNV voor iedereen minus de KLM maar bar weinig doet.

Zoals je zelf ook al aangaf, voor je ex AH,ex HE, TFN collega's hebben ze bar weinig gedaan.

Ook ben ik van mening, dat in sommige gevallen een vakbond alleen maar schade aanbrengt (zie: United airlines).

Als een maatschappij (zoals bijvoorbeeld skywest airlines -- VS) zelf alles kan regelen met mgmt, en geen vakbond nodig heeft is dat natuurlijk helemaal prima. Echter, had bijvoorbeeld Ryanair gister al de vakbond in huis moeten halen.

FD
 
FD,

Hmm, CAO bij Denim bijna rond.. Link-poging AXL-Luchtmacht.. CAO onderhandelingen destijds bij AXL, HXL.. Juridische procedures en voorlichting bij TAN..

Wat had je op dit moment nog meer willen zien, FD? Wat kan de VNV op dit moment nog meer doen voor ArkeFly vliegers? Of de ex-Air Exel vliegers? Is er misschien een trucje om de faillissementen veroorzaakt door kwaadaardige managers te voorkomen of om te keren?

Ik betaal ook mee aan deze acties, dus please, enlighten me..
 
Het verbaasd me dat het 6 postings moest duren voordat je erover zou beginnen IZ ;). Ken je toch als een van de betere VNV fans op dit board.

Allen : Lees goed. Ik ben niet tegen unions.

Betaal mn centen aan ALPA niet aan VNV dus kan me er niet echt druk om maken. Kan me wel verbazen over de dingen die het VNV heeft nagelaten voor m'n HE vrienden. Maar daar mogen ze zelf over beginnen, mochten ze daar behoefte aan hebben.

How about de integratie van jullie HV boys op een KLM lijst?? dachten de hoge heren van het VNV toch even heel anders over..

En how about Transavia als opleidings instituut? (100 uur " mogen" rondboren op een 73 en dan de laan uitgestuurd worden, terwijl er honderden rated mensen rond lopen met ervaring die je een baan zou kunnen aanbieden -- wat een stuk effecienter is anyway for the long term) gaat het VNV daar wat aan doen? begint aardig op good ole ameriflight traject te lijken vind je ook niet ? vroeger kon je na dat betaal traject een baan krijgen, vandaag de dag kun je na dat traject misschien een tijdelijke baan kopen bij een major?

nuff said buddy, want om het je heel eerlijk te vertellen kan ik me niet komma niet druk maken op dit moment over het VNV en over wat het VNV wel (niet) allemaal doet.

Denk dat je het met me eens kunt zijn dat een piloot in opleiding iig weinig heeft aan het VNV (daar ging dit topic over)


FD
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties.

Voor het lidmaatschap geld hoef je het niet te laten, want dat is slechts € 25,- p/j voor een lid-kandidaat. Waar het mij om ging is of het VNV jou als lid-kandidaat ook kan helpen met belastingzaken en dergelijke. Maar ik begrijp van de meesten hier dat het VNV toch meer naar blauw en rood in vaste dienst kijkt.

Nou ja, dan moet ik die € 25,- maar in de jaarlijkse BB barbeque storten. ;)
 
FD,

Nouja, in plaats van er over proberen te kankeren stop ik m'n money where my mouth is en probeer ik te doen wat ik kan, in ieder geval met een plaats in de ledenraad. En ook al ben ik dan groen en behoor ik tot de KLM-groep (whoopee), ik praat toch ook regelmatig met de bestuursleden over Dutchbird, Air Exel, HXL etc en ook bijvoorbeeld de studieschuldenkwestie. Ik ben geen VNV fan, de VNV is een noodzakelijkheid voor de meesten van ons en als sommige dingen binnen de VNV je niet bevallen, dan moet je daar maar wat aan gaan doen.

Het is toch van de zotte dat jij met nul-komma-nul ervaring met de VNV nu in ieder geval mostly-sunny al de indruk hebt gegeven dat je geen fuk aan de VNV hebt omdat het een KLM groepje is. Stemmingmakerij, dat is het.

HV integratie bij KLM? Hoe kom je daar nou weer bij? Wie zegt dat dat wenselijk is? Zit ik niet op te wachten hoor en velen met mij. En bij KLM ook niet, of VNV nou de grote vakbond zou zijn of de OVN of een andere vakbond.

HV een opleidingsinstituut? We zitten er zelf bij en dit soort dingen moeten toch nog eerst ter goedkeuring bij de VNV worden neergelegd, en ik kan je vertellen: ain't gonna happen.
Twee opmerkingen van jou die wel heel kort door de bocht zijn, niet op waarheid berusten en waarvan de laatste juist de waarde van de VNV toont, want zonder vakbond zou de werkgever dat soort plannen inderdaad zomaar kunnen uitvoeren!

Verhoudingsgewijs wordt veel aandacht besteed aan de kleinere maatschappijen. Het is echter niet vreemd dat de meeste aandacht gaat naar KLM, HV en MP, die samen 90% van de Nederlandse verkeersvliegers omvatten.

Geen enkele vakbond kan alles en als je het idee hebt dat bij HXL bijvoorbeeld niet 100% resultaat is geboekt, dan heb ik nieuws voor je: dat doen ze bij KLM en MP en HV ook niet.

Als jij je niet komma niet druk kan maken om de VNV, vind ik het des te erger dat jij de eerste reply in deze thread plaatst en dan nog wel met zo'n scheef en ongefundeerd verhaal. Check eerst de history van je ALPA maar eens.
 
1.. 2... 3.. 4.. 5.. 6.. 7.. 8... 9... 10...


vraag van piloot in opleiding: "heb ik als piloot in opleiding wat aan het VNV? "

mening van een piloot: Nee. Wel heb je er wat aan als je bij een Nederlandse major vliegt.

Als ik bij Trans zou werken zou ik ook netjes het VNV betalen simpel zat. Ben blij dat jij blij bent met het VNV. Is maar goed ook, een deel van je salaris gaat er naartoe.

again, nuff said.

take care.
 
Iz zei:
FD,

Nouja, in plaats van er over proberen te kankeren stop ik m'n money where my mouth is en probeer ik te doen wat ik kan, in ieder geval met een plaats in de ledenraad. En ook al ben ik dan groen en behoor ik tot de KLM-groep (whoopee), ik praat toch ook regelmatig met de bestuursleden over Dutchbird, Air Exel, HXL etc en ook bijvoorbeeld de studieschuldenkwestie. Ik ben geen VNV fan, de VNV is een noodzakelijkheid voor de meesten van ons en als sommige dingen binnen de VNV je niet bevallen, dan moet je daar maar wat aan gaan doen.

IZ, daar hebben "we" wat aan. Ben blij dat iemand van wie me lijkt dat hij idd niet op zn mondje is gevallen, zn mond open doet en zn collega's probeerd te helpen. Noodzakelijk kwaad ben ik met je eens.. een vakbond is niks meer en niks minder.

Iz zei:
Het is toch van de zotte dat jij met nul-komma-nul ervaring met de VNV nu in ieder geval mostly-sunny al de indruk hebt gegeven dat je geen fuk aan de VNV hebt omdat het een KLM groepje is. Stemmingmakerij, dat is het.

Where is de luv? je begon zo lief. ik vind inderdaad dat je als piloot in opleiding weing aan het VNV hebt. Mee oneens? (dat was de vraagstelling in dit topic). Dat je als piloot geen "fuck" [/unqoute] aan het VNV hebt hoor je mij niet zeggen. Wel zul je mij horen zeggen (mening) dat ik vind (again: mening) dat het VNV meer voor de grote KLM boys lijkt te doen ipv voor de kleintjes. Goed, dat jij het daar niet mee eens bent is prima.

Iz zei:
HV integratie bij KLM? Hoe kom je daar nou weer bij? Wie zegt dat dat wenselijk is? Zit ik niet op te wachten hoor en velen met mij. En bij KLM ook niet, of VNV nou de grote vakbond zou zijn of de OVN of een andere vakbond.

Kan ik me niet druk om maken. Je vroeg om voorbeelden.

Iz zei:
HV een opleidingsinstituut? We zitten er zelf bij en dit soort dingen moeten toch nog eerst ter goedkeuring bij de VNV worden neergelegd, en ik kan je vertellen: ain't gonna happen.

More power to you guys!

Iz zei:
Twee opmerkingen van jou die wel heel kort door de bocht zijn, niet op waarheid berusten en waarvan de laatste juist de waarde van de VNV toont, want zonder vakbond zou de werkgever dat soort plannen inderdaad zomaar kunnen uitvoeren!

Laten we het hopen:).

Iz zei:
Verhoudingsgewijs wordt veel aandacht besteed aan de kleinere maatschappijen. Het is echter niet vreemd dat de meeste aandacht gaat naar KLM, HV en MP, die samen 90% van de Nederlandse verkeersvliegers omvatten.

Eens. Maar vind het jammer dat KLM altijd op de eerste plaats zal komen voor het VNV. (mening)

Iz zei:
Geen enkele vakbond kan alles en als je het idee hebt dat bij HXL bijvoorbeeld niet 100% resultaat is geboekt, dan heb ik nieuws voor je: dat doen ze bij KLM en MP en HV ook niet.

Lijkt me logisch?

Iz zei:
Als jij je niet komma niet druk kan maken om de VNV, vind ik het des te erger dat jij de eerste reply in deze thread plaatst en dan nog wel met zo'n scheef en ongefundeerd verhaal. Check eerst de history van je ALPA maar eens.

ogenfudeerd verhaal? de jongen vroeg of hij als piloot in opleiding wat aan het vnv heeft.. Dat heeft hij mijn inziens niet.. Wel heeft hij er wat aan mocht hij in dienst treden bij MP, HV en/of KLM.

Zo fout is het allemaal niet wat ik hierboven beschrijf IZ. Maar ben blij dat je vol passie bij het VNV zit. Dat hebben ze nodig daar.

FD gaat slapen. Beetje moe geworden van de ALPA geschiedenis lezen.

FD
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de VNV een ontzettend slechte organisatie. I heb ze diverse malen nodig gehad. Als ze al een advies gaven, gaven ze nog een verkeerd advies ook. Zonde van je geld!
 
Iz,

ietwat afdwalend van deze discussie. Kun jij meer inzicht geven in dat gerucht van die vliegers ( van Flugschule Berlin meen ik) die tijdelijk bij HV worden geplaatst. Gaat dit ook daadwerkelijk gebeuren of blijft het bij een gerucht..


alsvast bedankt
 
Terug
Bovenaan