Seppe_Approach_Control
New member
Op dit moment loopt er in het VNV-forum (KLM) een topic over het meelezen van Burlage. Dit naar aanleiding van een artikel in de Telegraaf van afgelopen zondag waarin hij KLM-vliegers citeert met vermelding van de volledige naam! De quotes zijn afkomstig van, inderdaad, het VNV-forum.
Hieronder het artikel. Ik heb de namen van de geciteerde vliegers verwijderd.
Wellicht vragen de airworkers die het besloten VNV-forum niet kennen zich nu af hoe Burlage aan al die namen komt. In tegenstelling tot Airwork is het bij het VNV-forum verplicht te posten onder je eigen naam.
*************
Uit de telegraaf van zondag 17 december:
Hoe hard kritische kanttekeningen op het soms hautaine gedrag van sommige verkeersvliegers kunnen aankomen, blijkt wel uit het discussieforum dat de heren piloten er onder de vlag van de KLM en de PersonNameVereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) op na houden.
Het eerder in deze rubriek genoemde voorbeeld van gezagvoerder <edit>, die voor de start het goede voorbeeld van gastheerschap gaf door passagiers een glaasje champagne of frisdrank te presenteren, liet in plaats van complimentjes de vlam zelfs in de pan slaan. Alle positieve reacties van passagiers, die deze krant informeerden, ten spijt.
De verrassende vlieger werd hard aangevallen door zijn collega’s, vermoedelijk dezelfde vliegers die passagiers geen woordje vanuit de cockpit waardig achten. KLM-vlieger <edit>, die een Boeing 737 kan besturen, geeft na het vermelden van het goede voorbeeld van zijn collega zelfs als advies: „Negeren, volgens Van Dale …doen alsof iemand niet bestaat niet de aandacht geven waar hij juist om vraagt….”
Over de schrijver van deze wekelijksecolumn, stelt de officier vlieger tot slot overtuigd vast: „Ik zie parallellen met het terrorisme….”
Kennelijk toch de spijker op de kop geslagen met voorbeelden van vliegers, die het met de passagiers niet zo nauw nemen en waarvan een enkeling het zelfs presteert om pas tien minuten voor de landing zijn KLM-gasten nog gehaast aan boord welkom te heten. Alhoewel, welkom…..
<edit>, die bij de KLM uiteindelijk in de cockpit van de Boeing 777 terecht is gekomen, maakt het nog bonter met zelfs leugenachtige insinuaties, die direct de privésfeer raken.
De vraag is hoe lang de KLM en de zwijgzame vliegersvakbond dit cockpitgedrag nog via internet onder hun vlag tolereren. Op de grond is het nu bijna nog erger dan in de lucht. Toch is er ook licht in de tunnel. De opmerking van Fokker 100-vlieger <edit>, bijvoorbeeld. Hij schrijft: „We lijken wel boeren met al dat gezeur, het is ook nooit goed. <edit>, prima actie, ga zo door, in ieder geval een paar blije passagiers…” Vooral om dat laatste lijkt het te moeten gaan, daarom was het in deze krant in elk geval begonnen.
Hieronder het artikel. Ik heb de namen van de geciteerde vliegers verwijderd.
Wellicht vragen de airworkers die het besloten VNV-forum niet kennen zich nu af hoe Burlage aan al die namen komt. In tegenstelling tot Airwork is het bij het VNV-forum verplicht te posten onder je eigen naam.
*************
Uit de telegraaf van zondag 17 december:
Hoe hard kritische kanttekeningen op het soms hautaine gedrag van sommige verkeersvliegers kunnen aankomen, blijkt wel uit het discussieforum dat de heren piloten er onder de vlag van de KLM en de PersonNameVereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) op na houden.
Het eerder in deze rubriek genoemde voorbeeld van gezagvoerder <edit>, die voor de start het goede voorbeeld van gastheerschap gaf door passagiers een glaasje champagne of frisdrank te presenteren, liet in plaats van complimentjes de vlam zelfs in de pan slaan. Alle positieve reacties van passagiers, die deze krant informeerden, ten spijt.
De verrassende vlieger werd hard aangevallen door zijn collega’s, vermoedelijk dezelfde vliegers die passagiers geen woordje vanuit de cockpit waardig achten. KLM-vlieger <edit>, die een Boeing 737 kan besturen, geeft na het vermelden van het goede voorbeeld van zijn collega zelfs als advies: „Negeren, volgens Van Dale …doen alsof iemand niet bestaat niet de aandacht geven waar hij juist om vraagt….”
Over de schrijver van deze wekelijksecolumn, stelt de officier vlieger tot slot overtuigd vast: „Ik zie parallellen met het terrorisme….”
Kennelijk toch de spijker op de kop geslagen met voorbeelden van vliegers, die het met de passagiers niet zo nauw nemen en waarvan een enkeling het zelfs presteert om pas tien minuten voor de landing zijn KLM-gasten nog gehaast aan boord welkom te heten. Alhoewel, welkom…..
<edit>, die bij de KLM uiteindelijk in de cockpit van de Boeing 777 terecht is gekomen, maakt het nog bonter met zelfs leugenachtige insinuaties, die direct de privésfeer raken.
De vraag is hoe lang de KLM en de zwijgzame vliegersvakbond dit cockpitgedrag nog via internet onder hun vlag tolereren. Op de grond is het nu bijna nog erger dan in de lucht. Toch is er ook licht in de tunnel. De opmerking van Fokker 100-vlieger <edit>, bijvoorbeeld. Hij schrijft: „We lijken wel boeren met al dat gezeur, het is ook nooit goed. <edit>, prima actie, ga zo door, in ieder geval een paar blije passagiers…” Vooral om dat laatste lijkt het te moeten gaan, daarom was het in deze krant in elk geval begonnen.