Vluchtvoorbereiding ....

  • Onderwerp starter Onderwerp starter PIC
  • Startdatum Startdatum

PIC

New member
Goedenavond,

Nog vol in opleiding voor het PPL brevet en pas mijn first Solo gehad.
Inmiddels 3.10 uur solo. Fantastisch gevoel trouwens!

Volgende opdracht /stap is de volledige voorbereiding voor een nav. buitenlandvlucht naar Leer-Papenburg Dld.

Voor de Ned. appr. kaartjes kan je gebruik maken van de aip site.
Weet iemand of een dergelijke site ook voor Germany actief is.......

PS: Alle tips zijn natuurlijk welkom

Thanks!
 
In mijn tijd bestond er zoiets niet, dat deze service bestaat in NL is redelijk uniek, tenminste ik kon nooit wat vinden.

Maar ik zou gewoon de Jepp. Bottlang raadplegen, voor de plates, misschien afwijkende radio failure procedures en alles wat je moet weten. Denk dat je vliegschool wel een exemplaar heeft liggen.
 
Laatst bewerkt:
Heb het gezien.
Zijn id meerdere landen met een online aip gids.
Duitsland echter alleen voor militaire velden.

zoeken we Leer op in de Bottlang.
 
Sinds wanneer mag je op een solo overland de Amsterdam FIR verlaten?
 
@Tomahawk

Dank je !
Ik was al een tijdje op zoek naar de Zuid Afrikaanse AIP, deze is te vinden via jou website.
Groet,

Leon.
 
Ja, maar dat geldt niet alleen voor Belgie.... Zijn veel EU landen die gebruik maken van Inlogcodes... idd erg onhandig.... Wordt tijd dat er een EU AIP komt... Duitsland heeft zelfs helemaal geen (gratis) online AIP.... (is ons eigen IVW eens een keer goedkoper met iets dan de buren.. ;) )
 
En de Belgische AIP (e-AIP, de online versie) is vaak ook niet zo nuttig. Alleen de grotere civiele velden als Brussel, Antwerpen, Luik e.d. staan goed gedocumenteerd. Voor de vele kleinere velden wordt het meestal alleen maar met baanlengtes en telefoonnummers afgedaan. Wil je eens naar Zwartberg, Zoersel, Spa of één van de andere kleinere velden, dan moet je toch je info ergens anders vandaan halen (betekent meestal de website van het vliegveld bezoeken en telefonisch contact opnemen om de benodigde zaken toegestuurd te krijgen), of de AIP op CD aanschaffen.

Wat dat betreft word je door de Nederlandse e-AIP inderdaad wel verwend . . .
 
Terug
Bovenaan