vliegveld Sevenum?

sheik

New member
Hey,

Reed een paar weken terug op de A67/E34 ter hoogte van Sevenum (Venlo) toen ik een VLA achtig dingetje parallel aan de snelweg zag landen. Is daar daar een vliegterrein? Heb Gegoocheld maar ben niet veel wijzer geworden. Iemand wat info?

grtz
 
Ah grappig :)

Gaat dat ook een "echt" vliegveld worden? Met een pagina in de AIS en een ICAO code en alles?
 
Ah grappig :)

Gaat dat ook een "echt" vliegveld worden? Met een pagina in de AIS en een ICAO code en alles?


Dat is op termijn wel de bedoeling van initiatiefnemer Cycloon Holland. Hun motto is "rustig beginnen" en voorzichtig uitbouwen...
Er is in ieder geval ruimte genoeg om een baan van 1200 meter neer te leggen.
 
Nou Marcel, N2024 heeft het vliegveld Venlo bezocht: LEGAAL! De Icao code is nog ZZZZ maar we zijn welkom (wel PPR).

Hier een foto van N24 op ZZZZ:

n2024_cessna_150_venlo.jpg


Bovenaan deze pagina heb ik info over het veld gezet incl. een pdf met approach chart.
 
Laatst bewerkt:
Ik las het net. Op de lijst voor deze zomer!

We vliegen toch niet alleen met mooi weer? Dit is een mooi IFR veld hoor, als je Eindhoven voorbij ben dan vlieg je I Follow the Road totdat je bijna bij Venlo bent. Het is dan links (noordkant dus) van de weg, de rood/witte blokken van de afscheiding valt best op vanuit de lucht.
 
Terug
Bovenaan