Hoi Ferdi,
drie jaar geleden ongeveer dezelfde route gevlogen met mijn vriendin:
Hillsboro - Eugene - Redding - Benton Field - San Carlos (San Fransisco) - Santa Monica - (North) Las Vegas - Grand Canyon - Sedona - Double Eagle II (Albuquerque) - Colorado Springs - Rock Springs - Yellowstone - Burley Municipal - Baker City - Dallas Municipal - Back "home".
Ofwel: KHIO - KEUG - KRDD - 085 - KSQL - KSMO - KVGT - KGCN - KSEZ - KAEG - KCOS - KRKS - KWYS - KBYI - KBKE - KDLS - KHIO.
Ik zie dat jullie al een aardige trip in the sunshine state gemaakt hebben, dus ik neem aan dat je over vliegplanning en voorbereiding in de USA alles weet. Denk er wel aan dat kaarten een verschillende geldigheid hebben, en dat de kaart voor bijv. San Fran aan het begin van jereis geldig is maar aan het eind niet! Dit geld ook voor de Airport Guide, maar dit is minder belangrijk.
Persoonlijk denk ik dat met 4 man, in september, erg zwaar is voor langere reizen in September. Als je legs van 2 uur vliegt is het misschien te doen, maar ik zou toch eerst goed kijken of je dan niet te veel tussenstops moet maken.
Wij hebben er 3 weken over gedaan, met toch een erg druk schema. We zijn in Grand Canyon, YellowStone, Vegas en LA 2 dagen geweest.
Mijn doel was twee ledig: vakantie en vliegen. Dan wil je naast hetvliegen ook genoegtijd op de grond hebben. Vervoer van vliegveld naar plek van bestemming (bus, taxi etc) neemt altijd meer tijd in dan verwacht.
Grand Canyon is natuurlijk een echte aanrader. Sedona is ook erg mooi, leuk veld om de lunchen (chicken salade is een lust, ook voor het oog!)
Bedenk goed waar je de Rockies over wilt. Ter hoogte van Portland/Hillsoboro is een "gat" gecreerd door de Columbia???? rivier. Hier hangt echter vaak OVC op "500. Ik heb zelf een IFR instructor moeten ophalen ( auto huren, instructor halen, leuke ervaring maar kost weer veel tijd). Let ook op je ceiling/TO peformance met 4 man. GCN ligt op 6600 vt, alheowel het wel een baan van 9000 vt heeft.
Dead Valley heb ik overslagen ivm met density altitide (ja, ook al ligt het onder zee niveau!) Hmm, kijk nu op airnav en zie dat het een veld van 3000 vt. heeft. Hmm, moet toch kunnen? Ach ja, had toen pas een TT van 60 uur.....
Ik zou graag weer meegaan, maar helaas, andere prioriteiten.
Veel plezier, en voor vragen PM me gerust.