vliegtuig schoonmaken op EHEH

BD-100

New member
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het schoonmaken van hun Bizjet op Eindhoven airport.

We vliegen binnenkort naar Eindhoven en ik wil graag mijn eigen aircraft detailers (is wel extern bedrijf) laten komen, maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn aangezien er 1 bedrijf is op eindhoven airport die een monopolie positie heeft (??? raar in Nederland trouwens).
Dit heb ik mij laten vertellen door de dat externe bedrijf en de handler.

Wij zien een aircraft cleaning als maintenance, dus ik bepaal toch zeker zelf wel wie er aan mijn toestel komt?
Goed nu kan je zeggen dan doe je het niet in Eindhoven, maar het gaat mij om het principe + het feit dat ons schema errug druk is en dat we precies daar de tijd hebben om het te doen.

Solid air is based in eindhoven als ik het goed heb, hoe maken zij hun toestellen schoon?

Graag hoor ik jullie reacties.

Groeten,

BD-100
 
De toestellen van Solid Air worden door de piloten zelf schoongehouden. Zie het als een soort taakverbreding. Als je ze lief aankijkt nemen ze jouw corporate jet misschien ook wel even onder handen.
 
Ja!

En sinterklaas en de kerstman bestaan wel en alle piloten verdienen heel veel geld en krijgen ook nog de knapste stewardessen.
 
Sorry, maareeehhh; je hebt bent bizvlieger, of je hebt misschien wel je eigen jet (je post is een beetje dubbelzinnig)? Dan heb je toch zeker niet Airwork ervoor nodig om er achter te komen of ze ff kunnen stofzuigen en de stoelriemen netjes kunnen leggen?
 
Sorry, maareeehhh; je hebt bent bizvlieger, of je hebt misschien wel je eigen jet (je post is een beetje dubbelzinnig)? Dan heb je toch zeker niet Airwork ervoor nodig om er achter te komen of ze ff kunnen stofzuigen en de stoelriemen netjes kunnen leggen?

Gaat vooral om exterior cleaning..
Ik wacht op uw verlossende antwoord... Blijkbaar is het een stomme vraag, dan kunt u hem makkelijk beantwoorden.

sommige wel :D

business jet ( C-150) :D

En u moet me zeker uit de brand kunnen helpen!

Fijne Paasdagen!

BD-100
 
Yo,

Wij hebben op RTM hetzelfde probleem gehad. Exterieur cleaner Q. mocht in eerste instantie niet op het veld komen, omdat er op het veld al voorzieningen waren.

Bedrijven betalen de luchthaven om deze diensten te kunnen aanbieden, het zou dan ook oneerlijk zijn om een bedrijf te laten komen die deze kosten niet hoeft te betalen (oneerlijke concurrentie).

Het bedrijf Q. is inmiddels vaste klant op de luchthaven.

Groeten Steef
 
Op eindhoven zit idd maar een bedrijf,
ik vlieg bij Solid Air en sinds een paar maanden maken die gasten ook onze vliegtuigen schoon. RonJets heet dat bedrijf en ze hebben bekwame werknemers in dienst. Regel alles op voorhand en ze zullen klaarstaan, is een relatief nieuw bedrijf dat goed werk levert.

Succes
 
Hey Steef!

Kom jou ook overal tegen he? Eerst de bowling, dan op KJC en nu weer hier......Freaky:1855:

Zou wat zijn als Lavos de buitenkant van de HV gaat oppoetsen.......Niet te hopen dat die kist dan net zoveel deuken krijgt als hun eigen busje;-)


Yo,

Wij hebben op RTM hetzelfde probleem gehad. Exterieur cleaner Q. mocht in eerste instantie niet op het veld komen, omdat er op het veld al voorzieningen waren.

Bedrijven betalen de luchthaven om deze diensten te kunnen aanbieden, het zou dan ook oneerlijk zijn om een bedrijf te laten komen die deze kosten niet hoeft te betalen (oneerlijke concurrentie).

Het bedrijf Q. is inmiddels vaste klant op de luchthaven.

Groeten Steef
 
Hey Steef!

Kom jou ook overal tegen he? Eerst de bowling, dan op KJC en nu weer hier......Freaky:1855:

Zou wat zijn als Lavos de buitenkant van de HV gaat oppoetsen.......Niet te hopen dat die kist dan net zoveel deuken krijgt als hun eigen busje;-)

Hhahahahaha dat bowlen was drama........................

Tegenwoordig doet Quincy uitermate goed het polishen van de Shell vloot.

Tot snel op Rotjeknor.....

Mzzls Steef

PS zorg dat je met Maarten naar de airwork BBQ komt.
 
Inderdaad, Quincy levert goed werk daar kunnen bedrijven als Lavos nog wat van leren! Als ik wil dat zij mijn vliegtuig schoonmaken, mot dat toch kunnen.
Het is tenslotte onderhoud en dan moet je vertrouwen hebben in je vendor..

Dat ene bedrijf op EHEH heb ik nog nooit van gehoord, dus die moeten zich nog bewijzen. Hebben ze een website? en credentials?
 
Beste BD-100,

Ik kan je aanraden om eens een cursusje 'Googlen voor Dummies' te gaan volgen.

Binnen 1 minuut heb ik de website van het desbetreffende bedrijf gevonden.

Dus The Flyer wist het antwoordt wel alleen jij wist het niet te vinden op het Net.

www.ronjeths.nl is de website die je zoekt.

Oh, en voor ik het vergeet. Mocht je nog intresse hebben in hun inschrijving bij de Kamer van Koophandel dan vind je dat hieronder.

Ron Jeths Schoonmaak + Advies 17079816
 
Laatst bewerkt:
Ter verdediging van BD-100: het is nogal een misverstand-in-de-hand-werkende naam: "Ron Jeths". Bij een luchtvaartgerelateerd bedrijf denk je eerder aan "Ron Jets", en zo is het ook in het eerdere bericht gespeld. Maar als je daarop Googelt wordt je verwezen naar deze thread op Airwork en zit je in een 'loop'.

Maar dit terzijde.
 
Diana,

Ben het maar gedeeltelijk met je eens. Als je bij google 'ron jets aircraft cleaning' invult dan komt er bovenaan te staan; bedoelde u: ron jeths aircraft cleaning.

Als je niets onder Ron Jets kan vinden maar wel onder Ron Jeths dan zou ik hier toch zeker eens naar kijken. En even voor de duidelijkheid, ik had nog nooit eerder van dit bedrijf gehoord.

Misschien handig om in het vervolg rekening mee te houden. Ik hoop in ieder geval dat BD-100 ermee geholpen is.
 
Diana,

Ben het maar gedeeltelijk met je eens. Als je bij google 'ron jets aircraft cleaning' invult dan komt er bovenaan te staan; bedoelde u: ron jeths aircraft cleaning.

Als je niets onder Ron Jets kan vinden maar wel onder Ron Jeths dan zou ik hier toch zeker eens naar kijken. En even voor de duidelijkheid, ik had nog nooit eerder van dit bedrijf gehoord.

Misschien handig om in het vervolg rekening mee te houden. Ik hoop in ieder geval dat BD-100 ermee geholpen is.

Thanks FT, das in ieder geval een duidelijk antwoord, I'll check it out..

By the way: ik zocht op "ronjets" en kreeg niet te zien wat jij hierboven beschrijft.

O ja, waarom post "the Flyer" dan niet gewoon de website om iemand te helpen, als die het zo goed weet?
Zijn antwoord getuigd alleen maar van cynisme...

Toestel is inmiddels al schoon, ben nu alleen nog benieuwd hoe ik Quincy in de toekomst op EHEH ga krijgen..

Fijn weekend!
 
Laatst bewerkt:
Laat Ron Jeths absoluut niet de cockpit schoonmaken want hij gebruikt datzelfde emmertje met bruin water waar hij de kist mee schoonmaakt om je schermen (pfd en ND) mee schoon te maken! Ik heb een keer 15 min alle schermen moeten poetsen omdat die konijnenkop meer viez had gemaakt dan schoon!
 
Terug
Bovenaan