Vliegtuig huren in Duitsland

Nevs

New member
Beste medervliegers,

Recent ben ik naar het oosten(Nijmegen) van dit land verhuisd en tegelijkertijd ging het bedrijf waar ik normaal mijn vliegtuig huurde deels failliet waardoor ik nu op zoek ben naar een alternatieve verhuurder. Daarnaast wil ik niet te ver reizen voordat ik in kan stappen. Lelystad biedt veel mogelijkheden maar vindt ik vrij ver weg.
Heb zelf op venlo gezocht, daar zit wel een verhuurder maar geen 4 zitter(c172 oid), Dus dit lijkt geen optie.
Zelf zat ik de denken aan net over de grens in duitsland. Kon hier nog niks over vinden dus vandaar deze new thread.

Iemand ervaringen/ideeën over het huren van een kist in duitsland?
 
Kijk eens bij Westflug Aachen, EDKA. Ligt net ten NO van Aachen, dat is denk ik goed voor je aan te rijden.

Zelf vlieg ik daar vaak en heb er goede ervaringen. Leuke club, goed materiaal en prima service. http://www.westflug.de/

De 'Charterpreise' kun je op hun site vinden. Als je wilt reizen met een 4-zitter dan kun je daar een Mooney M20J (145Kt cruise) huren voor zo'n beetje de prijs van een C172 in NL ...
 
Ik woon ook in Nijmegen, maar rijd naar Teuge. Lelystad is inderdaad ver, Goch spreekt me niet zo aan en Aken is wel een eindje weg.
 
Er zijn nogal wat mogelijkheden in Duitsland, maar soms is het nogal een zoektocht. Lang niet alle bedrijven in Duitsland hebben een website. Waarom niet vraag je je dan af, dat heeft te maken met het feit dat de wetgeving in Duitsland wat anders in elkaar zit. Zo ben je in Duitsland veel verder verantwoordelijk voor wat er op je website staat en wat er op websites staat waar je naar toe linkt.
(Dus stel jij hebt een website en je linkt naar mijn website, waarop ik adviezen geef om airspace busts te voorkomen. Echter op een mijn site staat ook informatie over neo-nazi's. Dan kan jij dus een probleem hebben, omdat jij daar naar toe linkt.)

Ik kan me een groot aantal redenen voorstellen waarom je in Duitsland wilt gaan vliegen. Ik zou je aanraden om gewoon een keer naar een vliegveld in de buurt te rijden en op de toren of in het restaurant vragen naar de mogelijkheden.
Tja, dat klinkt ouderwets, maar vaak is dat toch een van de snelste manieren om goede informatie te krijgen. Daarnaast krijg je dan ook een beter beeld van de mensen waar je eventueel zaken mee wilt gaan doen. Voor mij persoonlijk is dat toch ook wel een fijn idee.
 
Dank voor jullie berichten.

Aachen vind ik inderdaad wat ver, teuge is wat ik ervan gezien heb te duur, zeker ook met landingsgelden. Goch vind ik een serieuze kandidaat en ga ik echt even goed naar kijken.

Nadeel is dat mijn duits niet zo goed is, maar daar komen we wel uit;)
 
Er vliegen zat Nederlanders rond in Duitsland. Zeker op groene velden heeft men eigenlijk altijd tijd zat.

Overigens kan het handig zijn om wel een paar lessen te nemen of even de theorie door te spitten met een Duitse Leraar. De regels worden in Duitsland namelijk niet overal op exact dezelfde manier toegepast als in Nederland. Zo kun je in de meeste gevallen luchtruim E als luchtruim G behandelen, mits je onder de 5000 voet blijft.
In de praktijk hoef je je dus pas bij FIS te melden als je boven de 5000 voet wilt klimmen. (Maar dat is natuurlijk geen excuus om dwars door een CTR te boren want "ik zat toch onder de 5000 voet?!?")
 
Terug
Bovenaan