Vliegschool Rotterdam

JustAirborne

New member
Dag beste Airworkers,

Ik ben me aan het verdiepen aan de diverse vliegscholen in Nederland waar ik mijn IR, CPL en ME/IR kan gaan halen. Ik heb in de avonduren de ATPL examens gehaald, en heb ook al een PPL met de nodige uurtjes.

Aangezien ik in Rotterdam woon en een eigen zaak heb, begonnen met het zoeken het dichtst bij huis. Nu ik de theorie op zak heb wil ik wel een beetje doorvliegen om binnen een maand of 3-4 klaar te zijn.

Ik heb dit board doorgespit naar ervaringen bij de diverse vliegscholen, echter ik kon nergens informatie vinden over de vliegschool Rotterdan (vliegclub Rotterdam). Hebben ze daar een professionele instelling en goede instructeurs, of is het echt een 'club'?

Andere tips m.b.t. scholen zijn overigens ook welkom.

Voor de duidelijkheid, mijn doel is om na het behalen van de laatste loodjes wel serieus te proberen gaan vliegen voor de kost (hier of in UK / Duitsland).
 
Zou je niet de uuren op willen bouwen bv ergens in VS? Je zou ook eerst de IR en ME in de VS kunnen doen zodat je 50% reductie krijgt op de verplichte uuren in NL.

Meestal vliegscholen (KLS, NLS, Lufthansa, etc) doen het voor hun integrated leerlingen.

Dag beste Airworkers,

Ik ben me aan het verdiepen aan de diverse vliegscholen in Nederland waar ik mijn IR, CPL en ME/IR kan gaan halen. Ik heb in de avonduren de ATPL examens gehaald, en heb ook al een PPL met de nodige uurtjes.

Aangezien ik in Rotterdam woon en een eigen zaak heb, begonnen met het zoeken het dichtst bij huis. Nu ik de theorie op zak heb wil ik wel een beetje doorvliegen om binnen een maand of 3-4 klaar te zijn.

Ik heb dit board doorgespit naar ervaringen bij de diverse vliegscholen, echter ik kon nergens informatie vinden over de vliegschool Rotterdan (vliegclub Rotterdam). Hebben ze daar een professionele instelling en goede instructeurs, of is het echt een 'club'?

Andere tips m.b.t. scholen zijn overigens ook welkom.

Voor de duidelijkheid, mijn doel is om na het behalen van de laatste loodjes wel serieus te proberen gaan vliegen voor de kost (hier of in UK / Duitsland).
 
met een eigen zaak is t misschien wel handig om het in rotterdam te doen, t is volgens mij wel iets meer een club dan bijvoorbeeld een martinair, die volgens mij ook modular doen, maar je kunt t er prima doen, kennis van me heeft daar ook zn papieren gehaald.
 
Hallo JustAirborne,

De vliegclub rotterdam (VCR) heeft ook een erkende FTO, die heet officieel de Vliegschool Rotterdam. Het is wel nauw met elkaar verbonden maar dus offieel wel gescheiden. Zover ik kan inschatten is dat een goede FTO, met goede instructeurs.
De theorie (CPL/IR/ATPL) kan je niet bij de VCR doen maar gaat via bv Skyjob, NLS of Orbit. Ze kunnen wel de praktijk opleidingen CPL, IR en ME verzorgen. Voor de simulator uren werken ze samen met Simulator Training Rotterdam (zit er vlak naast). Ook de MCC cursus kan je daar doen.

Zelf heb ik mijn PPL in Amerika gehaald, en voor je PPL en de nodige uren bouwen zou ik dat zeker overwegen om dat in Amerika te doen. Dat scheelt een hoop geld!
Voor de CPL en IR opleiding vind het ik het prijsverschil met Amerika nogal meevallen (gezien de kosten van je huisvesting, verblijf, ticket, visum etc. etc. ect.) en zit ik nu te overwegen om binnenkort ook bij de VCR te beginnen met IR en CPL.

Groeten

Ditched
 
Ik heb de PPL, Night Rating en de 150 uur TT al. De ATPL theorie ook al, dus het gaat alleen nog maar om CPL en IR (en ME/IR).

Ik heb inderdaad de vergelijking gemaakt, maar na huisvesting, ticket, Gelijkstelling voor je FAA/IR naar JAA/IR scheelt het echt niet zo heel veel meer.

Wil gewoon een serieuze club waar ik het allemaal snel kan doen. Heb een beetje het idee dat bij VCR de instructeurs allemaal wat minder op de roosters staan zodat het moeilijk is om bijvoorbeeld elke dag te vliegen.
 
VCR!

VCR!

De vliegschool (club) Rotterdam heeft gemiddeld per dag drie instructeurs beschikbaar. Dat is een prima bezetting. Er zijn een aantal instructeurs die meerdere dagen per week beschikbaar zijn. Maar ook een paar die één vaste dag in de week aanwezig zijn. Dit zijn over het algemeen vliegers die een vliegende baan in de 'grote' luchtvaart hebben. De begeleiding is heel persoonlijk. Ik denk dat de club het beste van twee werelden heeft. Goede instructeurs die een gedegen opleiding geven, maar dit alles in een wat informelere sfeer. De kwaliteit lijdt daar echter niet onder.

Een extra voordeel van Rotterdam is dat je meteen op een IF veld bent. Je hebt dus geen tijdsverlies met dode stukken vliegen!

Succes met de keuze!
 
Ik heb zelf voordat ik aan de PPL begon bij de VCR een 3 lessen intro pakket gedaan. Ik vond de instructeur erg goed! Ik ken meer mensen die daar hun opleiding hebben gedaan en die zijn er erg over te spreken! Om aan te sluiten bij Biggles13 denk ik dat het inderdaad helemaal niets aan de kwaliteit af doet dat ze verbonden zijn aan de VCR.

Succes
Ditched
 
Hoi,

Ben zelf lid van de VCR en kan bevestigen dat de vliegschool van hoge kwaliteit is. Heb tot nu toe alleen ervaring met het behalen van het PPL maar ik ben aan het overwegen om het CPL of ATPL via distance learning te doen (Orbit of Skyjob) en de praktijkuren zoveel mogelijk op Rotterdam te gaan doen vanwege de goede ervaringen tot nu toe.

Ook ken ik vele mensen die op deze wijze hun brevetten hebben gehaald en allen hebben positieve ervaringen.

Ook de combinatie met Simulator Training Rotterdam STR (met een FNTP II simulator van Elite) is ideaal. STR zit naast de VCR.

En niet onbelangrijk: het is vooral erg gezellig daar in het uithoekje van EHRD :grijns:

Groet!!!!
 
Terug
Bovenaan