Vliegschool Limburg

Hallo,

Ik wil misschien beginnen met vlieglessen nemen, ik ben nu opzoek naar een goede vliegschool. Ik woon zelf in de Regio Limburg dus ik zoek iets in de buurt van Limburg. Zijn er mensen met ervaring van vliegscholen in of rondom Limburg. Of hebben mensen aanbevelingen? Ik hoor het graag!

Hi, het heeft geen extreme haast. Ik wil het graag komende 1 a 2 maanden beginnen/proefles nemen. Alleen ik wil wel heel graag propeller vliegen.

Limburg is groot. Er zijn vliegvelden in Beek en in Budel. Je kunt ook over de grens kijken, als je les wilt krijgen in het Duits of Vlaams. Zoek gewoon op de websites van alle vliegvelden in de buurt of er leuke vliegscholen of vliegclubs zijn. En zoek het boek "The Private Pilot Blueprint". Daarin vind je tips waar je op moet letten bij het zoeken van een vliegopleiding.

Laatste poging, zweefvliegen is een hele leuke manier om met vliegen in contact te komen.
Alles wat je leert is ook zo over te nemen naar ‘motorvliegen’, zeker niet zonde van je tijd.
Het zal je een aantal vlieglessen schelen ook.
Veel zweefvliegclubs hebben ook een motorzwever en een sleep vliegtuig.

Eens met E-A. Niks is mooier vliegen dan zweefvliegen. Leer je ook nog eens je richtingsroer te gebruiken, een unieke vaardigheid!

Indien je wilt zweefvliegen en/of je ppl wilt behalen, kun je ook naar Zwartberg (Belgie)
www.ebzw.be ( ong 40 km vanaf Maastricht)
Ik heb bij deze vliegclub mijn ppl behaald. (flink goedkoper dan in Nederland)

Type toestellen:
C172 met GNS530 of G1000
C152 met GNS430
Tecnam p-mentor met G3X
Mooney met G3X

Laatst bewerkt:
Er is maar één manier van écht vliegen, en dat is kunst-zweefvliegen.
Maar.. ik snap dat je die propeller wilt, dat is (ook) erg leuk!

Terug
Bovenaan