Vliegscholen PPL in Ontario-Canada?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter santi
  • Startdatum Startdatum

santi

New member
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik min aan het oriënteren over het behalen van de PPL. Ik heb eindelijk besloten om mijn droom na te jagen en eindelijk te gaan vliegen. Al is het maar met PPL. Omdat ik niet meteen over de financiële middelen beschik om mij meteen te gaan inschrijven bij een vliegschool ben ik op zoek naar andere alternatieven. Omdat ik familie in Canada heb en daar zou kunnen verblijven ligt het voor de hand dat ik het behalen van een PPL in canada onderzoek. (ipv bijv. Florida). Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die mij een vliegschool in Ontario zouden kunnen aanbevelen? Ik hoor het graag!
 
Ik ken daar geen vliegscholen maar volgens mij is het momenteel niet mogelijk om een JAA brevet te halen in Canada. Dit zou betekenen dat je als je terug komt in Nederland eerst je brevet om moet zetten, iets wat ook weer geld kost, of je alleen in canadese vliegtuigen mag vliegen. Toch iets om rekening mee te houden!
 
Daar hou ik ook rekening mee justifier. Ik wil straks de vergelijking trekken tussen brevet in canada + omzetting tov brevet in één keer in Nederland halen.
 
Beste Santi,

Ik heb al weer heel wat jaartjes terug mijn Canadese PPL gehaald in Burlington, Ontario (+/- 50 km ten zuid westen van Toronto) bij Spectrum Airways

http://spectrumairways.com/

destijds erg leuke school, leuke contacten aan overgehouden. Veel vliegvelden in de buurt zowel kleine private grasbaantjes als grote internationale velden (bv Hamilton, Ontario).
Het omzetten is aardig wat gedoe, laat je goed informeren door IVW. Deze school is zeker weten niet in staat om je JAA PPL te trainen. Of er scholen in de omgeving zitten daar die dat wel kunnen, kun je misschien bij Spectrum zelf navragen.

succes!

RPB

ps. mocht je die kant op gaan, stuur me een berichtje, dan heb ik nog wel wat leuke bestemmingen in de omgeving voor je....
 
Bedankt voor je tip RPB! Het is precies in de regio waar ik zoek! (Ik zal reizen naar St. Catharines vlakbij Niagara Falls). Ik zal contact opnemen met Spectrum Airways om eea te informeren.
 
Als je vanaf die kant komt, zou je ook eens kunnen kijken naar Peninsulair Limited, die zitten op Hamilton Airport (CYHM) en dat is kilometer of 50 ten westen van St. Catharines. Hamilton is een internationaal veld (erg mooi war heritage museum, met bijna alles in vliegwaardige conditie etc).
Of St. Catharines zelf een vliegschool heeft weet ik niet....
succes en veel plezier!
 
Terug
Bovenaan