Goedenavond,
Bij deze even een vraagje omtrent het maken van een flightlog wanneer er gebruik gemaakt wordt van High Altitude Enroute Chart. Stel ik wil een advisory route vliegen en haal de magnetische koers daarvan uit de kaart. Is het dan het handigst deze magnetische koers naar een ware koers om te rekenen om de windcorrectie te bepalen, of is het gebruikelijk de wind uit de Wind /Temp charts eerst om te zetten naar een magnetische richting.
Tweede vraagje: Is de initieele magnetische koers welke ook op de kaart staat vermeld een rumbline of een grootcirkel. Ik had begrepen dat er van baken naar baken werd gevlogen, en het lijkt mij dat het radio signaal van het baken zelf een grootcirkel volgt. Echter op de kaart staat maar een koers gegeven over een grote afstand wat dan weer zou duiden op een rumbline of zijn de afstanden op deze kaarten niet groot genoeg om enig verschil tussen RL of GC waar te nemen?
Blijft lastig dat distance learning, wellicht heeft hier iemand het licht gezien.
In ieder geval vriendelijk bedankt.
Groeten Columbus
Bij deze even een vraagje omtrent het maken van een flightlog wanneer er gebruik gemaakt wordt van High Altitude Enroute Chart. Stel ik wil een advisory route vliegen en haal de magnetische koers daarvan uit de kaart. Is het dan het handigst deze magnetische koers naar een ware koers om te rekenen om de windcorrectie te bepalen, of is het gebruikelijk de wind uit de Wind /Temp charts eerst om te zetten naar een magnetische richting.
Tweede vraagje: Is de initieele magnetische koers welke ook op de kaart staat vermeld een rumbline of een grootcirkel. Ik had begrepen dat er van baken naar baken werd gevlogen, en het lijkt mij dat het radio signaal van het baken zelf een grootcirkel volgt. Echter op de kaart staat maar een koers gegeven over een grote afstand wat dan weer zou duiden op een rumbline of zijn de afstanden op deze kaarten niet groot genoeg om enig verschil tussen RL of GC waar te nemen?
Blijft lastig dat distance learning, wellicht heeft hier iemand het licht gezien.
In ieder geval vriendelijk bedankt.
Groeten Columbus