Vliegopleiding Buitenland (VS)

maxi

New member
Ik ben net 20 geworden en rond over iets meer dan een jaar mijn HBO-ICT opleiding af. Het lijkt me erg interessant om mijn vliegopleiding in het buitenland te volgen, en de VS spreekt me hierbij erg aan.

Na het lezen van dit draadje: link naar forum, heb ik nog een paar vragen:
  1. Mag ik met een M-1 visum werken als vlieginstructeur om de 1500 uur te behalen? Of zijn er beperkingen?
  2. Is het verstandig om alle benodigde brevetten en ratings in de VS te behalen, of zijn er betere alternatieven in andere landen?
  3. Hoe kijken luchtvaartmaatschappijen buiten de VS (vooral in Europa) naar een geconverteerd Amerikaans vliegbrevet? Zijn er restricties of aanvullende eisen als ik in Europa wil vliegen?
  4. Hoe kan ik een visum krijgen om in de VS te blijven en daar te werken als verkeersvlieger? Is dat überhaupt mogelijk als Nederlander?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen deze vragen te beantwoorden :)
 
Ik vrees dat het totaal onmogelijk is om te voorspellen wat je met een visum kan over een jaar, en tot vier jaar daarna.
Als ongeleid projectiel Trump weer van de baan is, kan je stabiliteit verwachten. Nu niet.
 
Ik ben net 20 geworden en rond over iets meer dan een jaar mijn HBO-ICT opleiding af. Het lijkt me erg interessant om mijn vliegopleiding in het buitenland te volgen, en de VS spreekt me hierbij erg aan.

Na het lezen van dit draadje: link naar forum, heb ik nog een paar vragen:
  1. Mag ik met een M-1 visum werken als vlieginstructeur om de 1500 uur te behalen? Of zijn er beperkingen?
  2. Is het verstandig om alle benodigde brevetten en ratings in de VS te behalen, of zijn er betere alternatieven in andere landen?
  3. Hoe kijken luchtvaartmaatschappijen buiten de VS (vooral in Europa) naar een geconverteerd Amerikaans vliegbrevet? Zijn er restricties of aanvullende eisen als ik in Europa wil vliegen?
  4. Hoe kan ik een visum krijgen om in de VS te blijven en daar te werken als verkeersvlieger? Is dat überhaupt mogelijk als Nederlander?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen deze vragen te beantwoorden :)
Hi,

Ik kan niet op alles antwoord geven aangezien het erg specifieke vragen zijn. Via een informatieavond bij EPST liet ik mij vertellen dat een vliegbrevet halen in de VS gelicenceerd (door de FAA) converten naar een ATPL vliegbrevet (door EASA) niet echt handig is omdat je dan alle vakken en ratings opnieuw moet doen. Van EASA naar FAA is daarentegen wel makkelijker.
 
Dit is natuurlijk geen direct antwoord op je vraag, maar heb je het kostenplaatje VS vs Zuid- of Oost-Europa weleens vergeleken? Het valt me op dat sommige Europese landen niet zo veel verschillen met de VS, Spanje bijvoorbeeld, met wel een aantal voordelen. Bijvoorbeeld geen visumplicht en je brevet niet hoeven converteren.
 
Hi,

Ik kan niet op alles antwoord geven aangezien het erg specifieke vragen zijn. Via een informatieavond bij EPST liet ik mij vertellen dat een vliegbrevet halen in de VS gelicenceerd (door de FAA) converten naar een ATPL vliegbrevet (door EASA) niet echt handig is omdat je dan alle vakken en ratings opnieuw moet doen. Van EASA naar FAA is daarentegen wel makkelijker.
Zo goed als absolute onzin.
Niet persoonlijk tegen jou bedoeld maar EPST is natuurlijk niet gebaat bij een opleiding in de VS.
Je moet vooral kijken naar hoeveel (ervarings) korting je krijgt op conversie van een FAA CPL of ATPL.
FAA ~> EASA conversie scheelt nog altijd veel geld.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net 20 geworden en rond over iets meer dan een jaar mijn HBO-ICT opleiding af. Het lijkt me erg interessant om mijn vliegopleiding in het buitenland te volgen, en de VS spreekt me hierbij erg aan.

Na het lezen van dit draadje: link naar forum, heb ik nog een paar vragen:
  1. Mag ik met een M-1 visum werken als vlieginstructeur om de 1500 uur te behalen? Of zijn er beperkingen?
  2. Is het verstandig om alle benodigde brevetten en ratings in de VS te behalen, of zijn er betere alternatieven in andere landen?
  3. Hoe kijken luchtvaartmaatschappijen buiten de VS (vooral in Europa) naar een geconverteerd Amerikaans vliegbrevet? Zijn er restricties of aanvullende eisen als ik in Europa wil vliegen?
  4. Hoe kan ik een visum krijgen om in de VS te blijven en daar te werken als verkeersvlieger? Is dat überhaupt mogelijk als Nederlander?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen deze vragen te beantwoorden :)

Voor 9-11 waren visa niet verplicht voor vlieg trainingen. Na 9-11 is dit in een beetje een paniek reactie ondergebracht bij andere visa categorieën, namelijk M-1 (beroepsopleiding) en F-1 (academisch).
Dat betekent zoveel dat de regels allemaal een beetje wringen en niet altijd op de luchtvaart betrekking hebben.
Onder een M-1 mag je heel beperkt praktijk ervaring opdoen, letterlijk een maand op iedere 3 maanden opleiding
Alleen is dit een traject wat voor vlieg training nooit goedgekeurd zal worden omdat het geen praktisch doel heeft.

1. F- visum nodig en training bij een school die dit voor je mag aanvragen.
2. Ja en ja, vliegtraining kan overal. Veel te brede vraag om te beantwoorden.
3. Na conversie heb je een Europees (EASA) brevet. Standalone, niet verbonden aan FAA.
4. Draai de vraag eens om. Kan een niet Europese piloot zomaar een werk visum krijgen in NL?
Antwoord is nee tenzij je Australische nationaliteit bezit, dan kom je in aanmerking voor een E-3 week visum. Ik heb een paar honderd Australische collega’s.
Australië en de VS hebben een labor agreement wat onder President Clinton (90’s) is afgesloten.
Bedrijven moeten nog steeds krapte op de arbeidsmarkt aantonen.

Hier een voorbeeld van een conversie optie:

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan