denjiuu
Rookie
Hallo allemaal,
Ik ben in mijn laatste jaar MBO 4 Opleiding Aviation en ik ben bezig met het onderzoeken van vliegopleidingen en ik heb advies nodig.
Ik heb 2 vliegopleidingen grondig onderzocht en dit zijn een paar punten:
○ KLM Flight Academy
- Opleiding in Nederland
- KLM preferred supplier
- 2 jarige Opleiding
- Een goed financieel plan
- Sterke Reputatie
- Je hebt een HBO/WO HAVO VWO diploma nodig
Wat wel mogelijk is voor mij is de Hanzehogeschool Airline Pilot Mangement Route te nemen. Maar aanvullende Wiskunde en Natuurkunde is nodig
Nadeel is wel dat de slaging van de selectie percentage redelijk laag is.
En indien je de selectieprocedure niet haalt kan je nog steeds wel je de opleiding afmaken maar zonder de KLM vliegopleiding.
○ European Flight Academy
- Vliegopleiding in Zwitserland
- De vliegschool van de Lufthansa Group
- De duur van de opleiding is 2 jaar
- Deel van het Praktijk gedeelte in de VS
- Baangarantie sterk in de LH Group
- German is een must
- Toelaatbaar met een Vocational Baccalaureate dat equivalent is met MBO 4
Er is ook een preliminary contract with SWISS Airlines waar je een tijdelijke van dienst contract met hun krijgt. Met dat contract kan je ook de kosten van de opleiding pas betalen waneer je in dienst bent bij SWISS sinds de kosten van de opleding niet bepaald goedkoop zijn 140.000 CH
( ongeveer € 136.000) je krijgt ook 36.000 CH aan subsidies van de Zwitserse overheid.
EFA biedt ook aan dat je samen met je vliegopleiding ook een Bachelor degree kan halen bij de ZHAW, Bachelor's Degree in Aviation
Na al deze informatie wat is de beste route die ik kan nemen
KLM Flight Academy of European Flight Academy of andere vliegopleidingen/routes
Alle soorten adviezen zijn welkom
Ik ben in mijn laatste jaar MBO 4 Opleiding Aviation en ik ben bezig met het onderzoeken van vliegopleidingen en ik heb advies nodig.
Ik heb 2 vliegopleidingen grondig onderzocht en dit zijn een paar punten:
○ KLM Flight Academy
- Opleiding in Nederland
- KLM preferred supplier
- 2 jarige Opleiding
- Een goed financieel plan
- Sterke Reputatie
- Je hebt een HBO/WO HAVO VWO diploma nodig
Wat wel mogelijk is voor mij is de Hanzehogeschool Airline Pilot Mangement Route te nemen. Maar aanvullende Wiskunde en Natuurkunde is nodig
Nadeel is wel dat de slaging van de selectie percentage redelijk laag is.
En indien je de selectieprocedure niet haalt kan je nog steeds wel je de opleiding afmaken maar zonder de KLM vliegopleiding.
○ European Flight Academy
- Vliegopleiding in Zwitserland
- De vliegschool van de Lufthansa Group
- De duur van de opleiding is 2 jaar
- Deel van het Praktijk gedeelte in de VS
- Baangarantie sterk in de LH Group
- German is een must
- Toelaatbaar met een Vocational Baccalaureate dat equivalent is met MBO 4
Er is ook een preliminary contract with SWISS Airlines waar je een tijdelijke van dienst contract met hun krijgt. Met dat contract kan je ook de kosten van de opleiding pas betalen waneer je in dienst bent bij SWISS sinds de kosten van de opleding niet bepaald goedkoop zijn 140.000 CH
( ongeveer € 136.000) je krijgt ook 36.000 CH aan subsidies van de Zwitserse overheid.
EFA biedt ook aan dat je samen met je vliegopleiding ook een Bachelor degree kan halen bij de ZHAW, Bachelor's Degree in Aviation
Na al deze informatie wat is de beste route die ik kan nemen
KLM Flight Academy of European Flight Academy of andere vliegopleidingen/routes
Alle soorten adviezen zijn welkom