Martijn1989
New member
Hi allen,
Niet helemaal nieuw op het forum maar wel mijn eerste post. In 2012 heb ik mijn FAA PPL behaald in de US, in 2011 begonnen tijdens mijn studie in de US. Ieder jaar ga ik weer terug om mijn geliefde hobby in stand te houden, maar nu alles wat meer "gesetteld" raakt begint het meer en meer te kriebelen om ook hier te kunnen vliegen. Ik ben woonachtig in Zeeuws-Vlaanderen en zowel Antwerpen als Midden-Zeeland doe ik regelmatig aan om naar al het moois te kijken.
Terug naar het onderwerp; hoewel ik er veel over heb kunnen vinden hier en bij de lokale vliegclub, is het me nog niet helemaal duidelijk wat ik nu aan mijn FAA PPL heb hier in de EU. Het lijkt allemaal snel te veranderen. Naar ik uit een ouder topic begreep zou het nog mogelijk zijn om VFR te vliegen binnen Nederland op een PH-kist, de volledige vrijstelling voor het vliegen met een N-reg zou sinds kort weg zijn? Corrigeer me als ik verkeerd zit! Wat zouden overigens (ongeveer) de kosten zijn voor een omzetting naar EASA PPL?
Mijn excuses als deze vraag al vaak is langs gekomen en voor de zoveelste keer uitgelegd moet worden (wat met dit onderwerp voorstelbaar is ), ik hoop op wat duidelijkheid om een plan uit te zetten mijn hobby hier voort te zetten!
Alvast bedankt!
Niet helemaal nieuw op het forum maar wel mijn eerste post. In 2012 heb ik mijn FAA PPL behaald in de US, in 2011 begonnen tijdens mijn studie in de US. Ieder jaar ga ik weer terug om mijn geliefde hobby in stand te houden, maar nu alles wat meer "gesetteld" raakt begint het meer en meer te kriebelen om ook hier te kunnen vliegen. Ik ben woonachtig in Zeeuws-Vlaanderen en zowel Antwerpen als Midden-Zeeland doe ik regelmatig aan om naar al het moois te kijken.
Terug naar het onderwerp; hoewel ik er veel over heb kunnen vinden hier en bij de lokale vliegclub, is het me nog niet helemaal duidelijk wat ik nu aan mijn FAA PPL heb hier in de EU. Het lijkt allemaal snel te veranderen. Naar ik uit een ouder topic begreep zou het nog mogelijk zijn om VFR te vliegen binnen Nederland op een PH-kist, de volledige vrijstelling voor het vliegen met een N-reg zou sinds kort weg zijn? Corrigeer me als ik verkeerd zit! Wat zouden overigens (ongeveer) de kosten zijn voor een omzetting naar EASA PPL?
Mijn excuses als deze vraag al vaak is langs gekomen en voor de zoveelste keer uitgelegd moet worden (wat met dit onderwerp voorstelbaar is ), ik hoop op wat duidelijkheid om een plan uit te zetten mijn hobby hier voort te zetten!
Alvast bedankt!