Vliegen met FAA PPL

Martijn1989

New member
Hi allen,

Niet helemaal nieuw op het forum maar wel mijn eerste post. In 2012 heb ik mijn FAA PPL behaald in de US, in 2011 begonnen tijdens mijn studie in de US. Ieder jaar ga ik weer terug om mijn geliefde hobby in stand te houden, maar nu alles wat meer "gesetteld" raakt begint het meer en meer te kriebelen om ook hier te kunnen vliegen. Ik ben woonachtig in Zeeuws-Vlaanderen en zowel Antwerpen als Midden-Zeeland doe ik regelmatig aan om naar al het moois te kijken.

Terug naar het onderwerp; hoewel ik er veel over heb kunnen vinden hier en bij de lokale vliegclub, is het me nog niet helemaal duidelijk wat ik nu aan mijn FAA PPL heb hier in de EU. Het lijkt allemaal snel te veranderen. Naar ik uit een ouder topic begreep zou het nog mogelijk zijn om VFR te vliegen binnen Nederland op een PH-kist, de volledige vrijstelling voor het vliegen met een N-reg zou sinds kort weg zijn? Corrigeer me als ik verkeerd zit! Wat zouden overigens (ongeveer) de kosten zijn voor een omzetting naar EASA PPL?

Mijn excuses als deze vraag al vaak is langs gekomen en voor de zoveelste keer uitgelegd moet worden (wat met dit onderwerp voorstelbaar is :)), ik hoop op wat duidelijkheid om een plan uit te zetten mijn hobby hier voort te zetten!

Alvast bedankt!
 
FAA PPL to EASA

FAA PPL to EASA

Hallo Martijn,

Wettelijk gezien kun je met een FAA PPL vliegen op een N geregistreerde kist, ook in Nederland.

Je kunt trachten een N-kist te huren.

Een EASA PPL verwerven kan nu al als je 2 schriftelijke theorie examens en een skilltest aflegt, maar is straks nog makkelijker voor jou (=geen schriftelijke examens meer benodigd). Zie hier voor het concept US-EU agreement, wat spoedig definitief zal worden.
http://ifrpropilot.com/faa-ir-easa-ir-conversion-package/

Men kan je bijv. bij IFR PRO-PILOT helpen voor Biannual Flight Review (=2 jaarlijkse verplichte checkvlucht met FAA instructeur) en tevens voor alle FAA opleidingen tot CPL en IR aan toe. Men is actief in EHMZ en EBAW.
Groetjes,
dakota 1940
 
Laatst bewerkt:
Hoi Dakota & Pineize,

Bedankt voor jullie reacties! Daar heb ik veel aan. Duidelijk verhaal over mijn huidige en toekomstige mogelijkheden. Ik ga me orienteren om met mijn FAA PPL hier te kunnen vliegen en in de tussentijd te werken aan het omzetten naar een EASA PPL. Als ik het zo lees valt de omzetting best mee en geeft me veel meer mogelijkheden om hier te vliegen.

Groeten,

Martijn
 
Zolang je wilt huren wel, ja. Als je eenmaal (alleen of in groep) een toestel aankoopt zou je FAA-licensie wel eens heel waardevol kunnen blijken, want dan kan het toestel op N-register. Maar zoals je zelf aangeeft: het evolueert snel allemaal.
 
Terug
Bovenaan