Vliegen met een Belgische vergunning op een buitenlandse registratie

NCR_PPL

New member
Hallo Allemaal

Ik vroeg me af of je met bijvoorbeeld een Belgische PPL(A) op een vliegtuig van buitenlandse registratie mag vliegen?
Dus bijvoorbeeld met een Belgische vergunning op een Frans geregistreerd vliegtuig vliegen (F-XXXX). En hoe zit dit met de nieuwe EASA?

Alvast bedankt voor de hulp

;)
 
Ik vroeg me af of je met bijvoorbeeld een Belgische PPL(A) op een vliegtuig van buitenlandse registratie mag vliegen?

Je hebt geen Belgische PPL, maar een Europese (JAA of EASA) PPL. Daarmee mag je vliegen op alle vliegtuigen die in het EASA-gebied thuishoren. Mocht je op een Amerikaans toestel willen vliegen dan wordt het opeens heel ingewikkeld.
 
Hallo Allemaal

Ik vroeg me af of je met bijvoorbeeld een Belgische PPL(A) op een vliegtuig van buitenlandse registratie mag vliegen?
Dus bijvoorbeeld met een Belgische vergunning op een Frans geregistreerd vliegtuig vliegen (F-XXXX). En hoe zit dit met de nieuwe EASA?

Alvast bedankt voor de hulp

;)

Nieuwe EASA weet ik niet, maar ik neem aan dat er niets is veranderd tegenover de JAR-FCL, als het gaat om andere kisten vliegen.

Ik zelf vlieg op PH-ABC kisten met een Duits brevet. Dus als je een JAR-FCL of vermoedelijk ook EASA-FCL brevet hebt, kan je gewoon in Frankrijk vliegen. Mensen met een FAA brevet hebben het volgens mij nu wel moeilijker. Maar dat weet ik niet precies.

Hoop je geholpen te hebben.
 
Merk op dat dit niet geldt voor Annex 2 kisten. (microlights etc)

Microlights is een ander verhaal maar annex 2 kisten hebben voor de piloot geen beperkingen ten opzichte van EASA kisten.
Annex 2 kisten zijn vliegtuigen die NIET opgenomen bij de EASA maar onder het nationaal recht blijven vallen.

De afspraken zoals die "vroeger" golden zijn hier nog steeds op van toepassing.

Ik vlieg zelf als Nederlander met een Frans brevet op een Duitse annex 2 kist door heel Europa.
 
Terug
Bovenaan