Vliegen met een baby

Bobo

Active member
Heugdelijk nieuws! Ik heb raak geschoten en inmiddels is mijn dochtertje al weer even in de maak. Ze wordt eind november verwacht en daar kijk ik natuurlijk erg naar uit, menig potentiele vliegdag is inmiddels gaan zitten in het klaar krijgen van de babykamer en dat met alle liefde en plezier.

De meesten die ik spreek verklaren me voor gek en natuurlijk moet ik afwachten wat het vaderschap me allemaal brengt, maar zou ik met die kleine een stukje kunnen gaan vliegen? Al heeft ze er zelf niet zoveel aan natuurlijk, maar het lijkt me leuk om haar volgend jaar eens mee te nemen voor haar lucht doop.

De MaxiCosi moet passen en uiteraard moet er worden voorzien in een goede gehoorbescherming.

Hebben jullie ervaringen met het vliegen met hele kleine passagiers?
 
Allereerst gefeliciteerd !

Ik zou zelf wachten tot de kleine zo oud is, dat er zo'n gehoorbeschermer koptelefoon op blijft zitten. Zowel kwa passen, als kwa bereidheid om deze op te houden.

En misschien nog wat langer, want zonder naar buiten kijken, kon het wel eens een luchtziekte geschiedenis worden, met misschien alleen maar ontwikkelende tegenzin voor vliegen ......
 
Ik werd na een maand al achter in een cessna gezet. Uiteraard zonder gehoorbescherming in die tijd. Kijk wat er van me is geworden ;)
 
Gewelig! enkoy het vaderschap!!!
Kleintjes in de autostoeltje in de sep.
Mijn jongste vloog (ik heb er 3)mee op de schoot toen hij 6 dagen oud was.
Geef ze eten tijdens taxi en take off. Dan hebben ze de luchtdruk niet zo door.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ik ken een aantal piloten die wel met een kind in de MaxiCosi vliegen.
Mij niet gezien. Mijn dochtertje (nu 5 jaar) is twee maanden geleden voor het eerst mee geweest. Wel veel met haar getaxied naar de hangaar.
Haar ervaring is nu heel positief.
 
Waarom zou je dat eigenlijk willen, je kindje krijgt toch helemaal niks mee van zo'n rondvlucht? Althans, een baby bloot stellen aan al dat lawaai, getril en geschud, louter om sentimentele redenen van vaderlief, lijkt me een beetje overdreven. Wacht tot de knul/meid vier is en neem hem/haar dan eindelijk een keertje mee met papa in het vliegtuig. Dat zal je kind een stuk bewuster ervaren.

De meeste baby's huilen in een vliegtuig.
 
:haha: Misschien moet ik mijn naam in Mona veranderen, maar hoe denkt de moeder over dit plan van jou ?
Doe je het voor je kind, of doe je het voor jezelf ?
Als ik het mag zeggen, koester je kind en geef het haar/zijn rust.
Vliegen kan altijd nog, als hij/zij dat zelf wil !

Gefeliciteerd !
 
Hey,

Vliegen met kids is geen enkel probleem. Ik vlieg bijna dagelijks met kids van verschillende leeftijden in een SEP.

De enigen die wel eens huilen zijn wat oudere kids als ze niet bij hun moeder kunnen zitten, of baby's met gehoorbescherming op als dat oncomfortabel is.

Voor mijn eigen kid gebruik ik de MaxiCosy en gehoorsbescherming, zeker als baby. Ze hebben daar hele leuke headsets voor. Je kunt vast wel iets als deze krijgen:
http://www.earmuffsforkids.com.au/ems4bubs.

Ik zou vrouwlief meenemen bij de luchtdoop. Kan ze het evt. kind geruststellen en heeft ze ook een leuk vluchtje. Wel smooth vliegen jij natuurlijk.

Veel plezier met de verwachting!
 
Dank voor alle input!

@Boerharms: Moeders vindt het niet zo'n punt...
@49015: waarom? Waarom niet? Als het goed gaat, dan hoef ik als ik met moeders weg wil geen oppas te regelen. :-)
 
Hoi, pas heb ik mijn dochter van 1 1/2 jaar meegenomen in een Robin DR40, ik wilde het vliegen in een kleine kist met haar even in NL proberen omdat we binnenkort naar Nieuw Zeeland gaan en daar mijn dochter uiteraard niet alleen op de grond achterlaten.

Omdat ze toch nog niet zoveel vertelt heb ik eerst maar gewoon oorkappen gekocht van het merk Jippie (http://www.oordopjes-kopen.nl/jippie-oorkappen-voor-kinderen/kinderen.html). Deze oorkappen houden net zoveel geluid tegen als David Clark headsets, ze kan je alleen niet horen en meepraten.

Ik heb inderdaad de kinderstoel geplaatst in de DR40 en binnen 10 minuten na take-off was ze al in slaap gevallen. Uiteindelijk heeft ze geslapen totdat ik de motor op EHRD weer uit heb gezet. Vliegen ging dus prima en dit belooft veel goeds voor de hopelijk mooie vluchten in Nieuw Zeeland.
 
Mevrouw Folberts is sinds 1995 purser (uiteraard eerst stewardess) bij BA. Zij heeft inmiddels een aardige hoeveelheid kindertjes voorbij zien komen en Folberts heeft zelf een dochter van bijna 2. Maar dochter Folberts mag van mama liever nog niet mee.

Ik heb het niet nagevraagd, maar kleine kinderen en vliegen is geen ideale combi zo heb ik begrepen, hoewel er genoeg mensen zijn die hun 8 weken oude baby meenemen.

Hoop dat je er wat aan hebt :)
 
FYI: M'n kleine co-pilote is inmiddels gezond ter wereld gekomen :)! Moeder en kind maken het goed ondanks wat "turbulentie op short-final" om maar even een flauwe luchtvaartanalogie er in te gooien... :yeehaa:
 
Nog even een follow up. Gisteren ben ik even met die kleine voor het eerst gaan vliegen. Het was een kort rondje, nadat ik een tijd geleden al eens met haar ben gaan taxiën. Ze deed het prima en ze bleef vrij ontspannen. Door haar kinderstoel kwam ze mooi voor het raam te zitten en heeft ze lekker om zich heen zitten kijken.

Ik weet niet of ik dit heel vaak ga doen, maar mocht het een keer zo uitkomen voor een kort vluchtje, dan vindt ze dat niet zo'n punt geloof ik...:biertje:
 
Voor mensen die nog eens op het forum zoeken naar dit onderwerp.

Inmiddels heb ik twee dochters, de jongste is nu negen maanden en de oudste is alweer bijna 2,5 jaar. Ze zijn samen al een paar keer mee geweest op een korte uitstap naar Ameland. Het vliegen is voor die kids een redelijk non-event gebleken, ik vond het spannender.

De autostoel en maxicosi zijn redelijk eenvoudig en goed vast te zetten met de aanwezige riemen. Het enige waar ik tegenaan loop is goede gehoorbescherming. De traditionele oplossingen blijven maar lastig op hun plek. Ik heb nu deze besteld, en ik hoop dat ze werken. In een autostoel/Maxi-Cosi zijn de huidige gehoorbeschermers wat aan de brede kant, bovendien haalt de jongste die van d'r koppie af. Watjes en oordoppen blijven ook slecht zitten.

Een leuke bestemming is wel een aanrader. Ameland is toch wel perfect: dicht bij, geen drukte, je zit zo aan het strand, konijnen :yeehaa: en Nobel zet de bakfiets voor je klaar op het vliegveld. Zo heb je allemaal een leuke dag!

Foto%2B20-04-15%2B15%2B56%2B54.jpg
 
Fijn dat je bericht, Bobo, dankjewel!
Zelf til ik heel zwaar aan het aspect gehoorschade, ook al omdat ik ook muzikant ben, dus hier geldt de regel dat de kleinkinderen voor het eerst mee mogen als ze zeven gaan worden - dan is de allergevoeligste periode voorbij.
 
Wederom een kleine follow up. Die ems4kids earmuffs zijn tamelijk knudde, ze blijven maar moeilijk op hun plek, maar het kan ook aan m´n dochters liggen hoor. Inmiddels zijn ze 3 en 4 en de roze headsets van de pilotshop zijn prima. Nu moet ik op m´n gehoor passen wat ze kletsen wat af achterin. Vooral de oudste vliegt regelmatig met me mee, maar alleen als we naar iets leuks gaan, want ik wil het ook echt leuk voor ze houden. Afgelopen maandag zijn we wéér eens naar Ameland geweest. Was even geleden en altijd leuk!

Als je het leuk vindt, kijk maar eens op m´n blog
 
Terug
Bovenaan