Vliegen met de nieuwe C172S Turbodiesel

Skyhawkdiesel

New member
De Stichting Skyhawkdiesel (i.o.) wil gaan vliegen met de nieuwe C172S TD, met 2 liter Thielert turbodiesel en Garmin 1000 glass cockpit. De opzet is: 20 deelnemers kopen een participatie, vaste lasten hangaar verzekering en administratie ongeveer € 70 pp per maand. Vliegen voor ongeveer € 70 per uur.

Thuisbasis Lelystad. Er zijn nog participaties mogelijk!

http://www.skyhawkdiesel.nl

[email protected]
 

Bijlagen

  • 172_panel_hero (WinCE) (Custom).jpg
    172_panel_hero (WinCE) (Custom).jpg
    3 KB · Weergaven: 0
  • wall_800_03 (Custom).jpg
    wall_800_03 (Custom).jpg
    2,7 KB · Weergaven: 0
  • Thielert 2 liter (Custom).jpg
    Thielert 2 liter (Custom).jpg
    3,7 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
ad 1. Een C172S TD kost nu US $ 269.500, bij een dollarkoers van 1€ = $1,40 is dat € 192.500. Naast de kosten van de aanschaf komen de kosten van het transport; ferry of container, de invoerrechten, de BTW en de registratie en handlingkosten in Nederland.

Bron

De (instap) participatie is dus min. € 9.625 (excl. ferry, invoer & BTW e.d.)

Stel je vliegt 30 uur (privè) per jaar.

Jaarlijkse kosten € 700,00
30 x € 70,00 = € 2.100,00

Totaal: 2.800,00

Prijs per uur excl. participatie en rente verlies = € 93,00 p/u

Financieel technisch is DIT een betere deal :kerst:
 
Laatst bewerkt:
Het verschil tussen E 93 of E 85 lijkt me niet zo'n onoverkomelijk probleem meer als je normaal ongeveer E 155 betaalt! :)
 
Het verschil tussen E 93 of E 85 lijkt me niet zo'n onoverkomelijk probleem meer als je normaal ongeveer E 155 betaalt!

Het echte verschil zit m'n in de nog aan te kopen C172S TD participatie met een inleg van € 9.625 (20 deelnemers) PLUS transportkosten; ferry of container, invoerrechten, BTW, registratie en handlingkosten enz.

Op Hoogeveen betaal je naast de vliegvriendelijke uurprijs van € 85,00 een boekingsupplement van € 45,00 of € 25,00 (abonnementhouders) per boeking en moet je lid worden/zijn van Motor Vlieg Vereniging Hoogeveen (€ 66,30 per jaar).

Daarnaast zijn de Hoogeveense landingsgelden, een stuk :) dan op LelyKolder (Excel bestand)

Opm. De vliegvriendelijke uurprijs van € 85,00 is zuivere vliegtijd plus 6 minuten :)

Tenslotte, niet elke privé vlieger vlieg jaarlijks 30 uur (rekenvoorbeeld).
 
Laatst bewerkt:
Als je hetzelfde rekensommetje maakt met 50 uur per jaar is dat al kleine verschil weg.

Andere factoren gaan dan meespelen zoals reistijd naar het vliegveld, type cockpit etc.

Volgens mij zijn zowel de Hoogeveen als de EHLE deal gewoon erg goed! Dit houdt de GA nog een beetje betaalbaar en dus levend in dit land. M.I een goed initiatief dus! :)

gr
Eelco
 
Helemaal waar, met het verschil in prijs per uur ben je er niet. Dat klopt.

Echter je participatie zal misschien in waarde afnemen, maar je schrijft in principe niet af naar 0. Kosten van kapitaal komen er bij, enz.

Ik vind het daarom moeilijk om in zijn algemeenheid te stellen iets beter is of slechter. Dat hang van meer omstandigheden af dan aanschafprijs, ed. Gelderen noemt terecht de reisafstand.

Gelderen je hebt gelijk. Hoe meer je vliegt hoe meer het verschil gaat aantikken, maar hierbij blijft gelden dat het allemaal relatief is. Ik ben nog steeds van mening dat het (incl alle kosten) een stuk plezieriger kan zijn dan de vaak gehanteerde huurprijs van ong. E 155,-.

Ik vind het een goed initiatief.
 
Complimenten aan de initiatiefnemer. We mogen blij zijn dat er creatieve geesten rondlopen die helpen het vliegen betaalbaar te houden. Nu nog een leuk initiatief op EHTE...
 
Dank voor al jullie reacties!

Nog even voor alle duidelijkheid: het doel van mijn initiatief is om met een modern en goed vliegtuig betaalbaar te vliegen. Mijn doel is niet om met wie dan ook te concurreren!

Ik heb al een aantal positieve aanmeldingen, in het januari nummer van Piloot en Vliegtuig komt een advertentie te staan waarmee ik nog een aantal mensen hoop te vinden.

Het plan is ook dat de stichting Skyhawkdiesel lezingen, nascholing op luchtvaartgebied en sociale activiteiten gaat organiseren.

groeten,

Onno
 
Usfull load versus enthousiasme

Usfull load versus enthousiasme

Het klinkt allemaal fantastisch . . . . . . niet om enig iets van het verhaal af te doen, leuk initiatief overigens, ik hoor helemaal niemand over performance ed. Als deze kist opgetopt is dan kun je nog 195k's meenemen en dat is in de praktijk 2 personen met een beetje bagage. Zoiets als een luxe C152 ;) Vraag mij gewoon af of iemand daar over nagedacht heeft . . . . . .

Met 20 participanten die allemaal 'hun geld' er uit willen halen . . . . . wordt dat niet dringen in het weekend of ver van te voren boeken?

Blue skys

Ferdiiii :rt:
 
Gewoon lekker vliegen

Gewoon lekker vliegen

Hallo allemaal

Ik heb me inmiddels wat meer verdiept in een en ander en daarnaast heb ik ook even jullie reacties gelezen.

Over het algemeen valt me op dat iedereen het alleen nog maar over geld heeft. Natuurlijk is onze hobby ook niet echt gratis maar ik hoor niemand meer over het plezier hebben in het vliegen danwel het gezamenlijk bezitten van een vliegtuig.

Het initiatief van een dergelijke stichting resulteert uiteindelijk vaak toch in een club-achtige sfeer waar weer ouderwetse gezelligehid heerst, waar mensen rondlopen met een gemeenschappelijke interesse etc. etc.

Kortom laten we het alsjeblieft niet meer hebben over 85 euro of 93 euro maar over de kans om te vliegen in prachtige nieuwe vliegtuigen. Dat dit dan ook nog eens veel goedkoper blijkt te zijn dan het huren van oude rommel ach...

Veel plezier en ik denk dat ik me zo even aanmeld als participant.
 
Dat klopt wel Captain JB, maar als de verschillen te ver oplopen gaat je dat in uren kosten. Dus duurder wil dan zeggen minder uren, en minder pret in de lucht, en minder vaak op de club rondhangen ;)

Een kwestie van de gulden middenweg denk ik.

Ik vind participaties in ieder geval erg interessant, dus ook van mijn kant een thumbs up!

Hmm, overigens al een redelijk oude thread...
 
Terug
Bovenaan