Vliegen in NL tegen redelijk tarieven

StableApproach

New member
Heeft iemand tips voor voor het vliegen in NL tegen redelijk tarieven? Ik ben een SEP PPL-houder en ben geschroken naar de tarieven hier - wil vliegen op Rotterdam, Lelystad of Hilversum.

De scholen en clubs zijn zo duur.

Ben dankbaar voor alle advies.

Nou; alle advies? Als je zegt ga naar de VS, trap je dan een open deur heel hard in! ;)
 
Aero club valkenburg; €86,- per uur in SEP (Diamond Katana) en €66,- per uur in TMG(Diamond Dimona of Grob 109A/B. Éen van de goedkoopste in Nederland.

CYA
 
Hey Stable Approach

Bij ons kan je vliegen op een Piper Archer voor € 90 per uur. wij hebben nog een partcipatie beschikbaar. www.piperpilots.nl.

Voor meer informatie kijk je even op de website als je dan concrete belangstelling hebt kan je via het contactformulier een bericht achterlaten. Wij nemen dan desgewenst contact met je op.

Groeten

JB
 
www.klmaeroclub.com

Gerekend in block tijd (wordt echter afgerekend in airtijd, maakt niet uit hoe lang je wil taxiën) is de C172 ca. 100 euro per uur, Piper Archer ca. 115 euro per uur. Vliegend lidmaatschap (65 euro per kwartaal) is inclusief simulator lidmaatschap (737NG, A320, SEP/MEP). Meer info op de site. PM me als je een keertje wil kijken op de club. Je bent geschrokken van tarieven waar (waar is hier)?

ph-kba_ph-kax_in_hoog_gras.jpg
 
www.klmaeroclub.com

Gerekend in block tijd (wordt echter afgerekend in airtijd, maakt niet uit hoe lang je wil taxiën) is de C172 ca. 100 euro per uur, Piper Archer ca. 115 euro per uur. Vliegend lidmaatschap (65 euro per kwartaal) is inclusief simulator lidmaatschap (737NG, A320, SEP/MEP). Meer info op de site. PM me als je een keertje wil kijken op de club. Je bent geschrokken van tarieven waar (waar is hier)?

ph-kba_ph-kax_in_hoog_gras.jpg

Om de tarieven laag te houden wordt het gras zeker niet meer gemaaid ... :D
 
Nosig,

€ 100.- per uur voor de 172? Dat is wel een F*cking goeie deal! En dat zonder dat je vermogen in de club stort!

Groeten

:radar: André :radar:
 
DWARF vliegschool (Hilversum). Vliegen op TMG Scheibe Falke voor 75eu p/u en gunstige landings-kosten. Geen kosten voor lidmaatschap. Heb zelf dit jaar de overstap naar deze kisten gemaakt en ik geniet ervan om ze te vliegen !
Zijn gewoon "no-nonsens" kisten en het zal wel aan mijn vliegerschap liggen, maar heb m'n handen er vol aan (in positieve zin):haha:
 
Nosig,

€ 100.- per uur voor de 172? Dat is wel een F*cking goeie deal! En dat zonder dat je vermogen in de club stort!

Groeten

:radar: André :radar:

Voor de duidelijkheid, dat is als je een uur block zou vliegen waarin een kwartier taxitijd zou zitten (wat een realistisch voorbeeld is). Want we gebruiken geen blocktijd verrekening meer, er zit nu een switch die de hobbs aanzet boven 50 kts IAS. De C172 kost 123 euro per uur AIRtijd, plus een vast taxi tarief van 8 euro per vlucht. Maakt dus niet uit of je lang moet wachten voor de baan of nog wil tanken, je kan de motor rustig laten opwarmen. Met 45 minuten vliegen en totaal kwartier taxitijd heb je dus 1 uur block en kost dat 100.25 euro.
 
Ik kan de AeroClub valkenburg aanraden. Ik heb net mijn RPL-TMG examen behaald en ben echt zeer tevreden. Geen landingsgeld (ik heb 170 starts/landingen landingen gemaakt tijdend mijn opleiding). En voor 66 euro (inclusief instructie) zit je een uur in een grob 109. Het lidmaatschap is 380 euro per jaar.

Nogmaals, wordt lid van de ACV!
 
Dat Shair verhaal is hetzelfde als de Diamond Flyers, alleen iets duurder en men heeft het voornemen om om de 5 jaar een nieuwe kist te kopen. Dat resulteerd dus in een hogere of in iedergeval verplichte afschrijving.

Wel een mooi kistje die Piper Sport. Denk wel dat het goedkoper kan wanneer het initiatief genomen word om het met meer mensen te doen. Men heeft het zelfs over 5 man in het voorbeeld en maximaal 10 man. Kan uit ervaring zeggen dat dat heeeel weinig is. Het kan makkelijk met 20 man en dat zorgt voor beduidend lagere kosten en minder risico mocht er een keer iets misgaan en iedereen moet lappen. In het begin wil iedereen vliegen maar na een paar maanden staat zelfs met 20 participanten de kist regelmatig dagen lang in de hangaar.

Heb het idee dat het Shair initiatief meer gedreven word door de dealer dan door mensen die ECHT goedkoop willen vliegen. Vandaar ook het kleine aantal participanten en de verkoop na 5 jaar.

Verder ben ik van mening dat het Stichting concept de komende jaren DE manier zal zijn om het vliegen betaalbaar te houden. Clubs zijn heel leuk, maar het vliegen is er simpelweg te duur. (KLM Aeroclub is hierbij een uitzondering, heeel knap hoe ze het daar doen)

Groeten

:radar: André :radar:
 
KLM aeroclub

KLM aeroclub

Nieuwe KLM aeroclub toch iets ongunstiger dan eerder hier gepost...

250 euro lidmaatschap per jaar en uurtarieven volgens hun web site;

Cessna Skyhawk 172P (*)
€ 125,00 per vlieguur + € 8,00 taxi tarief

Piper Archer PA28II
€ 144,00 per vlieguur + € 8,00 taxi tarief
 
Nieuwe KLM aeroclub toch iets ongunstiger dan eerder hier gepost...

250 euro lidmaatschap per jaar en uurtarieven volgens hun web site;

Cessna Skyhawk 172P (*)
€ 125,00 per vlieguur + € 8,00 taxi tarief

Piper Archer PA28II
€ 144,00 per vlieguur + € 8,00 taxi tarief

Nieuwe KLM Aeroclub tarieven toch iets gunstiger als jij denkt. Stel je gaat block tarieven vergelijken en je wil weten hoevel bij de KAC 1 uur blocktijd kost. Een realistische waarde is 10 minuten voor opstarten, uittaxiën, run up tot take off en 5 minuten om na landen weer terug te karren. Dus met 15 minuten taxiën hou je 45 minuten vliegen over. 45 minuten x 125 = 93,75 euro. Plus 8 euro vast taxi tarief = 101,75. Oftewel ietsjes meer dan 100 euro per uur block (is inderdaad 2 euro omhoog gegaan, brandstofprijzen klimmen weer uit het dal). Maar maak er 40 minuten airtijd van en het is lager dan dat. Circa 100 euro per blockuur vind ik dus nog steeds een realistische waarde, jij niet?

Grote voordeel is dat je je tijd kan nemen om te tanken, om je checklist te doen, om de motor op te laten warmen, om je run up te doen en je hebt geen druk meer om nog even snel voor een kist op short final op te lijnen. Met binnen taxiën ook geen druk meer om vol te ankeren om net de afslag bij de club te halen, die 8 euro staat vast. Betekent dus dat in bovenstaand voorbeeld je net zo goed 30 minuten kan taxiën en 45 minuten kan vliegen, de prijs is dan nog steeds gelijk. Scheelt weer banden, scheelt weer remblokjes, scheelt weer een motorblok dat te koud de lucht in gaat, scheelt stress, scheelt veiligheid, scheelt leden. En dat alles scheelt dus weer geld waardoor het goedkoper kan, waardoor (als je daar strak op stuurt) er weer meer mensen gaan vliegen en lidworden, waardoor het weer goedkoper kan etc. Een win - win - win dus.

Slim beleid en heel veel vrijwilligerswerk (!) schelen een hoop in de kosten. Daarbij gaan we ook maar tot PPL, we zijn geen volledige FTO (scheelt ook weer kosten). Dat vergeten sommigen ook nog wel eens in de vergelijking (dat en de 250 euro jaarlijks natuurlijk).

Pipersport (Sportcruiser)? Ja graag, wordt tijd om de enquete online te zetten om te kijken wat de rest van de leden er mee zouden doen. Die zou qua prijsstelling omgerekend in block denk ik ook wel rond de 60 a 70 euro per uur uitkomen (en zonder inleg). Ben alleen bang dat het een te grote mix van kisten wordt, waarbij die Pipersport toch wel een aparte currency regel waard is in vergelijking met de rest.
 
Nosig,

Is toch geen probleem met die currency, het mooie is dat je wel weer meer leden in je club krijgt, 20 leden heb je er zo bij als dat ding voor weinig gevlogen kan worden. Wie weet word ik wel lid. Denk dat met een beetje campagne je er zo 40 bij hebt.

40 * 250 = 10 000 voor in de pot, en de kist vliegt elke dag, kan je al snel kijken naar een 2e sportcruzer! En dan gaat het Leuk. Want mensen die al lid zijn en op de sportcruizer vliegen willen ook wel eens met 3 of 4 man weg, en gaan dan weer vliegen met de C172 of de PA28.

Ik weet zeker dat de Sportcruizer een ENORME aanwinst zou zijn voor de KLM AC!

groeten

:radar: André :radar:
 
Ik denk ook dat de sportcruiser een groot voordeel zal hebben voor jullie club en daarnaast zullen jullie ook wel leden gaan afsnoepen van andere vliegclubs omdat de vliegtarieven zo laag zijn (misschien doen jullie dat al ;-)). Dat zal zeker andere clubs motiveren om ook goedkoper te gaan vliegen of goedkopere vliegtuigen aan te schaffen. Lijkt me een win/win situatie. Het enige nadeel lijkt me dat die sportcruiser erg veel gaat vliegen en de andere 2 duurdere kisten vaker in de hangaar blijven staan.

Waarom is een grote variatie in vliegtuigen niet handig voor de KAC?
 
Terug
Bovenaan