Vliegen bij Ryanair

André

Member
Airworkers,

Vliegt er hier misschien iemand bij Ryanair die mij iets kan vertellen omtrent het leven daar en de arbeidsvoorwaarden welke direct na de opleidingstijd gelden?

1. Waar word je geplaatst
2. Wat ga je zo ongeveer verdienen (bij benadering)
3. Hoe ziet de toekomst er uit
4. Hoe ziet een gemiddelde werkdag er uit.
5. hoe zij je collega's gemiddeld genomen (eikels heb je overal, maar hoe is de sfeer)

Ik zit niet te wachten op commentaar van mensen die nog niet eens een PPL hebben, of op Pprune iets hebben gelezen, want ik heb het idee dat daar heel veel info staat die niet meer helemaal up to date is, en als het dat wel is, ik heb het al gelezen:).

Ben dus gewoon benieuwd naar het verhaal van iemand die er werkt.

Groeten en bij voorbaat dank


:radar: André :radar:

PS: PMen mag natuurlijk ook!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook zeer geinteresseerd in een reactie hierop. Ik heb zelf aankomende maand een sim check heb bij RyanAir. PM sturen kan ook. Alvast bedankt.

groeten

Thud
 
He Andre,

Hopelijk kan je er wat mee:

1. Verschilt, normaal wordt er rekening mee gehouden waar je geplaast wil worden, maar mocht het een populaire basis zijn kan het zijn dat het even duurt voordat je voorkeur wordt gehonoreerd.

2. Verdienste staan or www.ppjn.com, geeft een redelijke goede indicatie. Salaris verschil ernorm, ligt aan het of je type rating heb of niet en hoeveel ervaring je hebt. (Als je meer duidelijkheid wilt pm mail me dan maar).
Maar bij benadering:
1ste jaar 2500 pond p/m netto (F/O)
2de jaar 3000 pond p/m netto (F/O)
3 de jaar 3500 pond p/m netto (F/0)
4de jaar 5000 pond p/m netto (Capt)

3. Toekomst...tja is moeilijk te zeggen maar er komen nog 150 B737-800 aan. Dus voorlopig werkgelegenheid zat.

4. Gemiddelde werkdag. Werkrooster is 5 werkdagen en dan 3 dagen vrij, gehele jaar door (geloof dat nieuwe mensen 5/4 krijgen) en normaal werk je van de 5, 4 dagen waarvan normaal 4 sector dagen van ongeveer 9 tot 11 uur duty. Geen overnights, komt altijd weer terug op thuis basis.

5. Collega's zijn heel relaxt, zolang je maar niet op kantoor hoeft te komen.

Hopelijk heb je er wat aan, als je nog meer vragen heb hoor ik het wel.

Mazzel MPH
 
Terug
Bovenaan