Vliegclub Seppe

Airwork

Cabin Crew
461453926_3785132161742866_3234629458011792244_n-2.webp

Introductie Vliegclub Seppe
Vliegclub Seppe (VCS), opgericht in 1964, is een actieve vereniging gevestigd op Breda International Airport, voorheen bekend als Vliegveld Seppe. Met ongeveer 195 leden beschikt de club over een modern clubgebouw met terras nabij de startbaan, waar piloten samenkomen om hun passie voor de luchtvaart te delen.

De leden van Vliegclub Seppe variëren van enthousiaste recreatieve vliegers tot professionals uit de commerciële luchtvaart en de luchtmacht. De club functioneert als een non-profitorganisatie en draait op de inzet van vrijwilligers. Jaarlijks organiseert VCS diverse één- en tweedaagse trips naar binnen- en buitenlandse vliegvelden, evenals een populair zomerkamp. Daarnaast worden er sociale en informatieve avonden gehouden om de onderlinge band te versterken en kennis te delen.

Opleidingsmogelijkheden Vliegclub Seppe
De vliegschool van Vliegclub Seppe is een door de European Aviation Safety Agency (EASA) gecertificeerde Approved Training Organisation (ATO). Hier kunnen aspirant-piloten terecht voor opleidingen zoals het Private Pilot License (PPL) en het Light Aircraft Pilot License (LAPL). De theorieopleiding wordt verzorgd door het Training Centrum Seppe, een samenwerking tussen Vliegclub Seppe, Breda Aviation Services en MGC225. Deze opleiding duurt twaalf maanden en omvat wekelijkse klassikale lessen.

Vloot Vliegclub Seppe
De clubvloot bestaat uit twee moderne vliegtuigen, waaronder de Robin DR400/135CDI, die tegen kostprijs worden verhuurd aan leden. Vliegclub Seppe rekent alleen met zuivere vliegtijd, waardoor de tarieven gemiddeld 15% lager liggen dan elders waar vaak bloktijdtarieven worden gehanteerd.

Link naar website van Vliegclub Seppe
Link naar de overzichtspagina van Vliegclub Seppe op Airwork met meer informatie, vliegtuigen, opleidingen en eventuele huurprijzen.

Aanvullingen, correcties, ervaringen? Laat je horen! 🥳✈️

@BartFarmer Wat was je eerste indruk van VCS?

Ik ben mij sinds kort een beetje aan het oriënteren om misschien een PPL brevet te gaan halen. Ik heb alleen geen flauw idee welke club bij mij past, maar Breda airport is voor mij 10-15 min rijden en dat is een enorm voordeel.
Het idee is om daar binnenkort eens een proefles te boeken.

Mijn eerste indruk is dat het een gezellige, open club is. Ze investeren in hun kisten, hebben net een Glass cockpit en traffic radar etc geïnstalleerd en ze organiseren vrij frequent info-avonden waar mensen vanuit hun expertise (ATC, KNMI) interessante info delen. Ze organiseren leuke events, prijzen zijn goed. Ik zou daar wel lid willen worden! De beschikbaarheid van vliegtuigen/instructeurs is voldoende (eigen zeggen, heb ik nog niet ervaren), ze lijken financieel gezond, dus ik zou daar zeker langs gaan voor een proefvlucht!
Ze hebben een try2fly pakket, dus dat is gunstig voor je plan :)

Breda airport zelf vond ik ook een leuke plek! Het was er gezellig druk vond ik, zowel op het veld als er omheen. Die reistijd is lekker inderdaad!

Mijn eerste indruk is dat het een gezellige, open club is. Ze investeren in hun kisten, hebben net een Glass cockpit en traffic radar etc geïnstalleerd en ze organiseren vrij frequent info-avonden waar mensen vanuit hun expertise (ATC, KNMI) interessante info delen. Ze organiseren leuke events, prijzen zijn goed. Ik zou daar wel lid willen worden! De beschikbaarheid van vliegtuigen/instructeurs is voldoende (eigen zeggen, heb ik nog niet ervaren), ze lijken financieel gezond, dus ik zou daar zeker langs gaan voor een proefvlucht!
Ze hebben een try2fly pakket, dus dat is gunstig voor je plan :)

Breda airport zelf vond ik ook een leuke plek! Het was er gezellig druk vond ik, zowel op het veld als er omheen. Die reistijd is lekker inderdaad!

Bedankt voor de snelle reactie, klinkt aantrekkelijk.
Ik ga eens kijken of ik binnenkort een try2fly kan doen, ik vind het idee nog erg spannend 😁.
Misschien is het ook wel leuk om een keer zo een info avond bij te wonen.

Wil eerst een paar keer proberen te vliegen voordat ik de knoop door hak om voor een PPL brevet te gaan.

@buzzed heb je inmiddels al gevlogen? :)

Ja zeker, ik heb 2 keer gevlogen nu. Gister ben ik langs geweest voor een intake gesprek voor mijn PPL en alles is nu geregeld.
Ik kan dus beginnen met de opleiding!
Mijn eerste indruk is dat alles goed geregeld is en dat mensen heel behulpzaam zijn.

Ik ben heel benieuwd naar het vervolg van de opleiding.

Heel tof om te lezen! Ik heb je een PB gestuurd want ik las een stukje in de albatros van een nieuw lid.

Maar leuk, goed dat je je hebt aangemeld en kan gaan beginnen! We gaan elkaar dan allicht daar tegenkomen.

Terug
Bovenaan