Vliegclub Rotterdam

Airwork

Cabin Crew
83884407_2697491270287854_4336379409322737664_n.webp

Introductie
De Vliegclub Rotterdam (VCR), opgericht in 1963, is gevestigd op Rotterdam The Hague Airport en telt ongeveer 600 leden, waarmee het de grootste en meest actieve vliegclub van Nederland is. De Rotterdamse club beschikt over een eigen vloot, waaronder Robin DR-400 trainers voor basisopleidingen en Piper Warrior's en Archer's voor gevorderde vluchten. VCR biedt opleidingen voor zowel privé- als beroepspiloten, verzorgd door een uitgebreid instructeurskorps. Daarnaast organiseert de club diverse activiteiten, zoals rally's, clubvluchten en Touch & Go-dagen, voor zowel student-piloten als gebrevetteerden.

Opleidingsmogelijkheden
Bij de Vliegclub Rotterdam kan je je Light Aircraft Pilot License (LAPL), Private Pilot License (PPL) en zelfs je Commercial Pilot License (CPL) behalen. Ook faciliteert de Rotterdamse vliegclub begeleiding en training voor het theoretisch gedeelte. Ook bij de VCR kan je de opleidingen in eigen tempo volgen.

Vloot Vliegclub Rotterdam
De Vliegclub Rotterdam beschikt over een goed onderhouden en diverse vloot vliegtuigen. Voor de basisopleidingen LAPL en PPL worden Robin DR-400 trainers ingezet, geschikt voor VFR-vluchten, waarbij enkele toestellen ook voor IFR-vluchten zijn uitgerust; één van deze trainers heeft een glass cockpit. Daarnaast omvat de vloot Piper Warrior's en Piper Archer's, waarvan één eveneens is voorzien van een glass cockpit. Voor aerobatics is de Robin R2160 beschikbaar.

464416793_8535565849813671_7308389778034138861_n.webp

Link naar website Vliegclub Rotterdam
Link naar clubpagina op Airwork met meer informatie, vliegtuigen, opleidingen en huurprijzen.

Aanvullingen, correcties, ervaringen? Laat je horen! 🥳✈️

Goed idee, dit soort onderwerpen. Ik weet niet of dit helemaal de bedoeling is, dus verwijder deze post gerust, maar als aanvulling het volgende. In mijn oriënterende fase ben ik er zonder aankondiging even langs geweest. Ik werd dus niet verwacht, maar ben uiterst vriendelijk ontvangen door een aantal leden daar, heb een uitgebreide rondleiding gehad en mogen proefzitten in de DR400. Alles zag er keurig onderhouden uit en er heerste een fijne sfeer. En erg vriendelijke mensen, die ik heb ontmoet dan.

Goed idee, dit soort onderwerpen. Ik weet niet of dit helemaal de bedoeling is, dus verwijder deze post gerust, maar als aanvulling het volgende. In mijn oriënterende fase ben ik er zonder aankondiging even langs geweest. Ik werd dus niet verwacht, maar ben uiterst vriendelijk ontvangen door een aantal leden daar, heb een uitgebreide rondleiding gehad en mogen proefzitten in de DR400. Alles zag er keurig onderhouden uit en er heerste een fijne sfeer. En erg vriendelijke mensen, die ik heb ontmoet dan.

Dit is juist top! Dank je wel voor het delen. Het is gewoon fijn als iedereen kan vragen en delen wat hij of zij weet of wil weten. Het kan net het verschil maken!

Volgens mij een prima club. Vind de huurprijzen wel pittig. Maar, dat is persoonlijk. Verder een prachtige locatie en veld natuurlijk :love:

Daarnaast omvat de vloot Piper Warrior's en Piper Archer's, waarvan één eveneens is voorzien van een glass cockpit.
Nog een aanvulling: Daarnaast omvat de vloot een Piper Warrior III en een Piper Archer III, die beide zijn voorzien van een verglaasde cockpit met Garmin GI 275-instrumenten.

Ik heb het grootste deel van mijn opleiding bij de Vliegclub Rotterdam gedaan en dat was een solide ervaring en prima opleiding. Goede sfeer, goed materieel en voldoende goede instructeurs. Opleiding en training doen niet onder voor professionele ATO's maar het is een club en clubleven en sfeer staan hoog in het vaandel. EHRD ook een ideaal veld voor de IFR opleiding. De Robin toestellen zijn ideaal voor het PPL gedeelte en de Piper's met digitale Garmin instrumenten (inclusief autopilot) zijn zeer goed voor IFR opleiding en als voorbereiding voor mensen die later verder zouden willen (zoals ikzelf).

Terug
Bovenaan