Vive la france!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Julien
  • Startdatum Startdatum
J

Julien

Guest
Goeiemiddag heren,

Hierbij wil ik bij jullie even onder de aandacht brengen dat AF dit jaar maar liefst iets van 300 FO's gaat rekruteren. Ik zou zeggen pak er je voordeel mee. Uren maken niet veel uit. Het is een voordeel als je >1000 en het maakt niet uit of je nou turbo of jet experience hebt. Het is een voordeel als je jet experience hebt en als je nog een A320 rating hebt, zit je helemaal goed. Echter, maakt dit helemaal niet uit!

Het is een mooi bedrijf AF en je kunt hier heel goed zitten tot je pensioen. Ik heb in ieder geval niets te klagen. Een bijkomend nadeel is dat je vloeiend frans moet spreken aangezien bijna alle procedures in het frans gaan. Sluit je op bij de nonnen of ga een maand een taalcursus volgen in Nice ofzo. Ik zou deze kans aangrijpen en gelijk online alles invullen.

EDIT: zojuist ook even nagevraagd aan een collega, maar ab initio's kunnen het sollicitaiteformulier ook invullen. Je hebt echter dan wel erg veel concurrentie met ervaren mensen

Dit is de link voor de algemene site: www.devenirpiloteairfrance.com

Dit is de link direct naar online sollicitatieformulier: http://www.airfrance.com/double6/FR/candidat.nsf/PostulerPPP?OpenForm&Reference=Pilote_PRO (let op: alleen online sollicitaties worden in behandeling genomen, dus ga geen brieven opsturen want dat heeft toch geen zin)

Als er vragen zijn hoor ik het wel!

Salut!
 
Laatst bewerkt:
Found on ebay:

French rifle. Dropped once, never used ! :grijns:

Kidding kidding ;)
 
Laatst bewerkt:
Laissez tranquille avec tes pattes de la France et de ses belles femmes !!

Traduction: Blijf met je poten van Frankrijk af en haar mooie vrouwen !! :grijns:
 
Laatst bewerkt:
Hoi Julien,

Laat me raden, je bent opgegroeid in Frankrijk of belgië? Ik denk dat je het met een cursusje Frans niet redt namelijk. Ik heb veel collega's die in het Frans zijn opgevoed en die maken zich al grote zorgen over de afloop van hun selectie, die vrij pittig schijnt te zijn. Toch heel erg bedankt voor de tip en ik wens alle mensen die deze uitdaging aanpakken erg veel succes toe. Immers, nooit geschoten is altijd mis.
Een maatje van me is van de week naar Parijs vertrokken voor een voorbereidingscursus, die in tegenstelling tot een hoop andere "trainingsinstituten" maar €300,- koste. Ik wist wel dat het goedkoper kon dan €1500,-, die je normaal betaald voor een selectie-voorbereiding.

Bon Courage,

Chupito
 
Hoi Chupito,

Ik ben opgegroeid in Limburg, maar ben inderdaad tweetalig opgevoed. Mijn moeder is geboren in Frankrijk. Desalniettemin moet je je niet al te veel laten afschrikken van de franse taal. Air France neemt samen met KLM een zeer centrale plaats in in Europa en dit wil AF ook aanvullen met buitenlandse piloten. Ik heb m'n frans toen ik selectie ging doen nog even aangevuld met een intensieve cursus in een klooster te Vught. Ik had toen ook een franse vriendin overigens, nu mijn vrouw dus.

Selectie is inderdaad pittig, maar niet geschoten is altijd mis inderdaad. Ik raad iedereen sowieso aan als ie selectie gaat doen om franse kranten te lezen, franse televisie te kijken etc. Dit helpt namelijk heel erg. Op dit moment ben ik overigens de enige Nederlander binnen het bedrijf, tenminste voor zover ik weet. Ik ken wel een aantal Belgen, een Italiaan, een Engelsman en tweetal Amerikanen die hier zitten.
 
Laatst bewerkt:
Air France neemt samen met KLM een zeer centrale plaats in in Europa en dit wil AF ook aanvullen met buitenlandse piloten

De deur staat wagenwijd open en ik wil hem er zooooo graag intrappen, schot voor open doel! I must restrain myself...

;)
 
Je bent welkom hoor :) . Het is hier in ieder geval niet zo'n idioot aannamebeleid als bij die andere zwaan.

Ennuh, het is bière en je zin is grammaticaal helemaal klote ;)

Het zou moeten zijn:

Des trois bières sur le trottoir, il paye !
Je parle seulement le français

Dit is dus een NO GO :grijns:

Moest het toch ff aanvullen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben CDG based en woon ongeveer anderhalf uur rijden van de luchthaven af ;)
 
Ok. Een collega van mij is onlangs vertrokken om naar Air France te gaan, woont in Belgie en heeft CDG als base. Kun je alleen CDG als base krijgen of ook AMS :p:
 
Je kunt CDG of ORY als base hebben. AMS niet ;) . Het leven hier in Frankrijk is stukken beter dan in Nederland in ieder geval, aldus mijn mening ;) .
 
Je kunt CDG of ORY als base hebben. AMS niet ;) . Het leven hier in Frankrijk is stukken beter dan in Nederland in ieder geval, aldus mijn mening ;) .

Beste Julien,
Ik ben het met je eens dat AF een goede carriere keus is, maar dat het leven hier rond Parijs een stuk beter is ben ik niet met je eens. Na 2 jaar frans leven ben ik er helemaal klaar mee. Wij wonen hier schitterend, ok, maar het weer is niet veel beter dan in NL, alles is duur en het grotendeel van de mensen hier hebben een enorm mentaliteit probleem. Klagen, asociaal, egoistisch.... Rij maar eens een rondje op de pheriferique, verschrikkelijk.... En over de banlieus ga ik het maar niet hebben... Helaas heb ik na 2 jaar moeten constateren dat veel vooroordelen toch echt waar zijn.....

Gelukkig zijn er nog wel wat uitzonderingen en misschien als half frans dat het anders ligt. Ik kan in ieder geval niet wachten om weer richting het zuiden te gaan! Eerst nog maar ff een lekker frans wijntje open trekken in de tuin :biertje: :grijns:!!!
FF
 
FF,

Ik heb zelf nooit in Parijs gewoond, want als een echte Limburger heb ik een hekel om te wonen in grote steden. Ik vond Maastricht al erg, dus Parijs al helemaal. Ben opgegroeid op het platteland en hier in Frankrijk woon ik heerlijk in een klein dorpje iets van 80 km ten zuiden van CDG. Dat alles hier duur is, ben ik met je eens. Echter, hierbij komt kijken dat mijn koopkracht niet drastisch omlaag gaat als ik het vergelijk toen ik in Engeland werkte. Klagen en asociaal zijn, tjaa wat moet je anders doen op de boulevard périphérique ;) .

Het klopt wel dat Fransen minder gastvrij zijn als je het met Duitsers of Oostenrijkers vergelijkt. Daar groet bijna iedereen je op straat alsof je een bekende bent. In Frankrijk is dat niet zo, maarjah desondanks vind ik het een prachtland vinden en ben ook daadwerkelijk van plan om me uit het bevolkingsregister te schrijven en te leven als een échte fransman ;) . Ik verlang in ieder geval niet meer terug naar Nederland.

Overigens, om nog een beetje ontopic te blijven: heel veel AF mensen wonen door heel Frankrijk heen, dus je bent niet verplicht om rond Parijs te wonen hoor :biertje:

FF waar werk jij eigenlijk voor ? Cityjet ?
 
Hoi Julien,

Bedankt voor je informatie. Ikzelf zou ook graag bij AF willen vliegen maar op het moment is mn Frans net goed genoeg om boodschappen te kunnen doen en hoewel ik elke dag wat bijleer (oa dmv studieboeken en praktijk) zal het nog wel even duren voordat ik op het gewenste nivo zit.

Omdat momenteel mijn duty begint en eindigt in CDG zijn we op zoek naar woonruimte in de buurt en dan nog het liefst in een rustige kindvriendelijke buurt event. platteland. Ideetjes mischien ?

A plus,

Loko
 
Terug
Bovenaan