Visual approach EDLN

MiniStang

New member
Ben thuis een nav-schoolvluchtje naar EDLN aan het voorbereiden:biertje: .
Kan ik nu ergens een visual approach chart vinden voor bijv. Dld zoals aip-nl die voor een aantal nl-velden ook levert?
Tot op heden via google veel "sim"kaarten gevonden, maar mogen/kunnen niet gebruikt worden voor real-flight nav:mad: . Heeft iemand een suggestie?
Cheers
 
Wat voor een kaart wil je gebruiken voor een visual? Als je wilt weten hoe lang de baan is, of er een papi staat e.d. kun je toch gewoon de ILS of non precision approach plate gebruiken?

Een visual is toch gewoon lekker op zicht.? Join downwind op 1500 AGL, dan abeam threshold 45 seconden timen +/- 1 seconde headwind en dan indraaien naar base... Het leuke aan een visual is dat je het zelf mag inplannen, dus ik snap niet waar je een kaart voor nodig hebt.
 
RTO zei:
Wat voor een kaart wil je gebruiken voor een visual? Als je wilt weten hoe lang de baan is, of er een papi staat e.d. kun je toch gewoon de ILS of non precision approach plate gebruiken?

Een visual is toch gewoon lekker op zicht.? Join downwind op 1500 AGL, dan abeam threshold 45 seconden timen +/- 1 seconde headwind en dan indraaien naar base... Het leuke aan een visual is dat je het zelf mag inplannen, dus ik snap niet waar je een kaart voor nodig hebt.

EDLN is CTR en zou me graag voorbereiden op mandatory reporting points and procedures, mogelijk staan ze op de VAC en kan ik TWR wat sturen(scheelt misschien weer wat minuutjes AET).

groet Martin
 
Ah ok begrijp het. Ik dacht dat je puur een kaartje zocht waar het ciruit op stond.

Succes!
 
[cowboymode] Je smijt gewoon abeam de treshold je kakken uit en kreukelt hem ff naar binnen, hatsaklaatz. :biertje: [/cowboymode]
 
Er is natuurlijk een verschil tussen "visual approach", wat echter onder IFR gevlogen is, en VFR approach. Visual approach mag je alleenmaar vliegen als je runway in sight hebt en dan hoef je geen arrivals routes te vliegen of reporting points te kennen. Dus hoef je ook geen kaartjes voor te hebben. Je kan wel joining instructies krijgen, zoals "join right hand base at 1000ft" of bv bij schiphol soms "join threshold base leg" of zelfs "mid-runway base leg".

om
 
Op EAD (van Eurocontrol) zijn echter niet de Visual Approach Charts van Duitsland te vinden. Alleen de IFR gerelateerde kaarten, voor zover ik gezien heb.
 
Even opletten welke baan in gebruik is, want dat bepaalt welk reporting point je moet kiezen en deze was wat mij betreft niet heel makkelijk te herkennen. ATC was heel behulpzaam. Veel plezier!
 
Heb zelf al een tijdje geen kaartjes meer gekocht (gebruik nu nog Jeppview), maar moet inderdaad voor betaald worden. Kostte 2-3 jaar geleden nooit meer dan 2-3 euro voor één luchthaven.
Kan niet even snel voor je lkijken, want ben mijn login vergeten (zoals gezegd, gebruik Jeppview).
Succes,

Leon.
 
Terug
Bovenaan