Virgin

Robin200

New member
Heeft iemand kennissen die bij V.A. vliegen i.v.m. roosters/payment and the like. Ervaringen met deze club te melden?
 
Hoi,

Ik ken wel een paar mensen die er werken en die zeggen dat ze er nooit meer weg zullen gaan. Ze vinden de maatschappij fantastisch en als FO verdien je ongeveer 3000 pond per maand. Je salaris stijgt jaarlijks met een bepaald % en virgin betaald 15% pensioen wat best goed is. Tijd tot command is ongeveer 9 jaar. Bestemmingen zijn super en de "virgin girls"staan wereldwijd bekend als heuse party animals. Even ontgroend worden in de bunk tijdens je eerste reis schijnt heel gewoon te zijn haha

De mannen op de 747 werken harder dan de jongens op de a340 want de 747 doen ook de korte vluchten. Op de A340 doe je gemiddeld 3 trips per maand. Een 747 of een Airbus rating heeft zeker voordelen bij solliciteren.

Succes
 
Thanx king,

Kun je wat vertellen over die omlopen (week op week af of iets dergelijks)?
Dat van die meiden vind ik minder belangrijk by the way!
 
@pornokoning.

Heb juist het tegenovergestelde gehoord over de virgin meiden. Van onzo toko zijn er vorig jaar een aantal naar virgin gegaan en die zijn nu bijna weer allemaal terug. Reden? Volgens hun blijft iedereen een beetje op zijn/haar kamer zitten in het buitenland terwijl het bij onze toko juist één feest schijnt te zijn.

Ook van virgin vliegers heb ik gehoord dat het niet allemaal geweldig is. O.K hun pay is een flink stuk omhoog gegaan maar de trips schijnen een beetje tegen te vallen.veel onderlinge strijd in een crew tussen de seniors en de juniors.

Maar ja, ik heb zelf geen ervaring met Virgin dus deze verhalen zijn zo als ik ze gehoord heb. Commuten moet heel goed kunnen met Virgin aangezien de meeste vliegers niet in de UK wonen. Dus commuten tussen AMS en LGW/LHR zal geen probleem zijn. Ga het volgende maand zelf proberen te doen als ik longhaul vlieg voor onze toko. Twee keer per maand een week weg daarbij een bullit (minimum rest op bestemming) en nog een shorthaul vluchtje om het compleet te maken. Gemiddeld vier of vijf keer per maand op kantoor komen. niet slecht

Groeten FT
 
Ik heb net even dat topic gelezen op pprune.

Ook al maak je mooie tripjes, het lijkt mij aardig pittig !!

Naar shanghai, 4 dagen vrij en dan even de andere tijdzone in naar Boston. 11 a 15 dagen per maand vrij op een (ultra) long haul job..... pittig !! Zeker als je dan ook nog gaat commuten !
 
Heb ook wel eens van virgin vliegers begrepen dat het niet allemaal feest is daar.

Bovendien zijn er veel mensen die zich verkijken op wat longhaul met je lichaam doet maar daar is in een ander topic al op ingegaan.
 
Naar shanghai, 4 dagen vrij en dan even de andere tijdzone in naar Boston. 11 a 15 dagen per maand vrij op een (ultra) long haul job..... pittig !!

Pittig...Pittig... 4 dagen vrij tussen trips... Bij die andere grote in de uk is dat een luxe :eek: ... maar mij hoor je niet klagen! :)
 
Flying Torquewrench,

Bij jullie 'toko' is het ook niet altijd 'een en al feest' downroute lijkt me. Sommige trips zijn leuk, andere minder en sommige zijn gewoon ontzettend saai. Net als bij de meeste andere airlines overigens, zo ook Virgin.

Wat wel waar is, is dat de cabin crew bij Virgin (nog) minder verdienen dan bij Monarch. Dat is de reden dat ze veel op hun kamers zitten, ze kunnen het zich niet permiteren mee uit eten te gaan en veel te drinken in de bar. Jammer maar waar.

On a final note, wtf is een 'toko'? (nieuw populair woordje?) :)
 
Laatst bewerkt:
Nooit gehoord van een toko?? Dat is dagelijkse slang sinds jaar en dag.

Toko = "bedrijf, gebouw, jullie onderneming, daar waar men bezig is met werkzaamheden" en zo kan je nog wel ff doorgaan.
 
Airborne,

Ik heb nergens gezegd dat het bij ons alleen maar feest is. Ik heb geschreven dat het zo SCHIJNT te zijn. Zeker als ik de verhalen van onze meiden hoor die bij Virgin gewerkt hebben.

FT
 
Ja, maar de implicatie was toch daar dacht ik. Anyway, ik kan er niet echt over vallen hoor. Weet zeker dat je zo nu en dan echt leuke trips zult hebben, geniet er maar van.

Wat betreft diegenen die terug komen van Virgin, dat zijn per definitie diegenen die het daar niet leuk vonden (stating the obvious) dus hun verhalen zullen ook negatief zijn. Er zijn er ook genoeg die gebleven zijn en die zou je eigenlijk ook moeten horen. Maar ik denk wel dat bij Monarch de crew meer een geheel is dan bij Virgin en dat is inderdaad wel zo leuk.

(Mijn theorie waardoor dit komt: a) doordat de crews bij Virgin groter zijn en het soms gewoon niet zo practisch is om met z'n allen iets te doen, b) omdat de bestemmingen anders zijn, bij Monarch zit je eigenlijk vaak maar vast in een beach restort (niet dat dat zo erg is :) ) en er is verder toch niets te doen, dus als crew ga je dan al gauw eerder met elkaar om. Bij Virgin zit je vaak in steden waar heel veel te doen is. Ten slotte c) de crew verdienen nog minder bij Virgin, zoals ik al zei, en dus blijven ze vaker in hun kamer om hun eigen pot noodles te eten - lekker).
 
Terug
Bovenaan