Vinger medische keuring

Sepp

New member
Vraagje, ik heb ooit mijn pink uit de kom gehad en daarna is hij nooit meer recht komen te staan. Hij staat dus een beetje krom maar ik kan hem bijna normaal buigen. misschien 2 of 3 graden minder dan in goede toestand

Nu ben ik dus benieuwd of dit een probleem kan opleveren voor de medische keuring bij vlieger.

Nu weet ik dat dit wel een beetje een rare vraag is :rolleyes: , maar misschien heeft iemand hier wat kennis of informatie over.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Sepp Hermelink
 
Nee, als jij het niemand vertelt, dan zien ze 't ook niet. Nou is alleen de vraag of hier iemand van het AMC meeleest, en denkt "Ah, die Sepp, die komt volgende week bij mij langs. Die zal ik 's ff naar z'n pinken vragen"

Op zich behindert het ook niet je functioneren, lijkt mij. Als je er natuurlijk de vliegveiligheid mee in gevaar brengt, dan wordt 't wat anders, dan zou ik 't er met een arts over hebben.

Succes.
 
Hoi Sepp,

Jaren geleden was me dit ook gebeurt. Gevallen met als resultaat een kromme pink. Maar heb wel m'n medical class 1. Heb het tijdens de initiele keuring nooit gemeld... hebben ze ook niet naar gekeken.

Gr.

GM
 
Is medisch geheim, lijkt mij? Kunnen ze alleen controleren als jij het ze verteld.

Maar laat ik 't zo zeggen:

Als je verkeersvlieger wilt worden, dan kun je het hoogstwaarschijnlijk gewoon vertellen. Als je ermee kunt autorijden enzo, dan is 't überhaupt geen probleem.

Als ie er nou regelmatig uitvalt, so to speak, dan wordt 't lastig, maar aan je verhaal te lezen, is dat niet zo.

Zou je bij de luchtmacht willen solliciteren, dan wordt 't waarschijnlijk lastig. Maar daar heb ik geen ervaring mee, dus dat kan ik je niet precies vertellen.

Wat ze vooral controleren bij het Medical: Ogen, oren, zuurstof-apparaat (Hart, longen, bloed). Het bewingsapparaat in mindere mate. Eigenlijk behoorlijk grove kontrole: Met je ogen dicht je neus aanraken, ff voorover buigen om te kijken of je rug flexibel is, op 1 been staan. (Is echter dan alweer bijna oren -> balans). Dus je vingers, daar zou ik me niet zo een zorgen over maken, zolang je ze normaal zonder beperkingen kunt gebruiken.
 
Nee opzich is er niks mis mee, hij valt er nooit meer uit of iets dergelijks. het is alleen dat hij iets krom staat en net 2 graden minder ver buigt.
ik solliciteer trouwens bij de luchtmacht.
 
Sepp zei:
ik solliciteer trouwens bij de luchtmacht.

äh, okay.

Naja, zoals ik al zei, daar heb ik geen ervaring mee. Ik denk dat 't echter niet veel problemen op zal leveren. ligt er een beetje aan hoe de rest van de inspectie gaat.
 
Ik heb vorig jaar mn ringvinger op 2 plaatsen gebroken tijdens het sporten, nooit lekker geheeld, staat nog redelijk krom. Tot nu toe heeft het geen problemen opgeleverd...
 
Offtopic:
Ik zou wel even oppassen met het posten van je naam + toenaam. Ze lezen mee dus weten ze gelijk waar ze bij jou op moeten letten. ;)
 
Wepz zei:
Offtopic:
Ik zou wel even oppassen met het posten van je naam + toenaam. Ze lezen mee dus weten ze gelijk waar ze bij jou op moeten letten. ;)
Lekkere instelling. Gelukkig gaat het hier maar om een kromme pink dat dus niks uitmaakt. Maar zal me niks verbazen als er mensen liegen over hun medisch verleden en hopen dat er niks ontdekt wordt.
 
geen probleem ....zou ik denken


ik heb mijn rechterpink 2 maal uit de kom gehad en 1 keer zelfs tijdens de GVSS...(nee niet in de sim) ik moest mijn 7e vlucht toen met 9 vingers vliegen en ben toen gewoon aangenomen bij de KLu. Mijn pink buigt wat minder maar okay..who cares..zolang je er met evenveel kracht gebruik van kunt maken!!

Nu ik bij de KLu weg ben heb ik die pink zelfs gebroken en uit de kom gehad...tja het verveelt nooit haha...maar hij zit weer net zo scheef als voorheen en heb mijn Medical class I weer binnnen.


maar vertel aub niet door:grijns:

veel succes,
 
Wounded Knee zei:
geen probleem ....zou ik denken


ik heb mijn rechterpink 2 maal uit de kom gehad en 1 keer zelfs tijdens de GVSS...(nee niet in de sim) ik moest mijn 7e vlucht toen met 9 vingers vliegen en ben toen gewoon aangenomen bij de KLu. Mijn pink buigt wat minder maar okay..who cares..zolang je er met evenveel kracht gebruik van kunt maken!!

Nu ik bij de KLu weg ben heb ik die pink zelfs gebroken en uit de kom gehad...tja het verveelt nooit haha...maar hij zit weer net zo scheef als voorheen en heb mijn Medical class I weer binnnen.


maar vertel aub niet door:grijns:

veel succes,


Haha dat klinkt idd wel heftig! Zo erg is het gelukkig bij mij nog niet!;)
 
Waarom negeer je mij? Jij mag mij niet he? Jij ontwijkt mij! KLS? Iets wat jij wel noooit zal bereiken!
 
ja, precies

dat dacht ik al!! Ik vond het al vreemd dat hij wist dat ik de selectie van de KLS had gedaan!! Ik was er trouwens wel voor aangenomen, maar ik besloot ergens anders naar toe te gaan!! (en nee ik bedoel er niets mee...wil er ook geen discussies over hebben):cool:
 
Maar ik weet genoeg denk ik!
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

En nog even voor de ' meneer die zo snel boos is ' :D het is links.
 
Aha je linker, dan is het geen probleem joh. Het is namelijk de bedoeling de yoke met de duim, middel- en wijsvinger te besturen, mits correct afgetrimd.
 
Terug
Bovenaan