VFR Zweden

Hanque

New member
Ik ga binnenkort een VFR tocht maken naar zweden vanuit Lelystad. Ik heb drie dagen. Hebben jullie tips voor leuke velden/mooie routes??

Ik hoor het graag!
Bedankt
 
Niet allemaal tegelijk:)

Sorry, ben nog nooit naar Zweden geweest met m`n kistje. Veel plezier alvast!
 
Ondergewaardeerd, schitterend land ;)

Sweden, heeft alleen Class C (Controlled) en G (Uncontrolled) airspace.

Klikkerdeklik (pdf Welcome to Sweden) en Klikkerdeklik (online AIS)

Denk aan de Weekly Season Card (3) en Mosquito killers/spray.

Voor wat hoort wat, 'n trip report incl. foto's stel ik (en medeforummers), op prijs.

Have Fun ;)
 
Ik heb twee jaar terug vanuit Eindhoven een VFR tocht in een C172 door Noorwegen en Zweden gemaakt, echt een geweldige omgeving om te vliegen! Mooie natuur, leuke velden en redelijke prijzen zelfs voor de wat grotere velden.

Onze route liep destijds via Noorwegen (Kristiansand, Fyresdal, Notodden) naar Zweden, om daar de velden Karlstad (ESOK), Oskarshamm (ESMO) en Malmo-Sturup (ESMA) aan te doen. vanaf Malmo via Odense en Bremen terug naar Eindhoven.

Wij hebben de route destijds in 4 dagen gevlogen maar we hebben de tweede dag een rustdag met wat locale vluchten ingepast.

Ik kan het vliegen in die omgeving echt aanraden!!

Grtz

Rob
 
Vlieg zelf regelmatig in Zweden. Het is fantastisch. Helemaal leuk is als je een instructeur ter plaatse vraagt om mee te gaan. Met enig geluk mag je een noodlanding oefenen boven een bos. Vanwege de bossen propageerde de instructeur waar ik mee vloog het circuits anders te vliegen dan hier wordt geleerd, namelijk hoogte en snelheid houden tot op final en dan pas dalen, neus omhoog houden, full flaps en landen, zodat je nooit in knoop komt met boomtoppen. Heel apart. In de zomer zijn er overal groene veldjes waar je vaak voor niks mag landen en staan als je vooraf even met de vliegclub belt. De AvGas is veel goedkoper. Wat willen we nog meer ? De season kaart heb je nodig als je met je eigen vliehtuig komt.

tip 1: bestudeer de AIP Zweden: www.lfv.se
tip 2: zoek inde buurt waar je bent een lokale vliegclub en mail ze. Vraag of er iemand met je mee wil gaan.
tip 3: http://www.pilotshop.se/ voor de officiele kaarten. Je moet de KSAB kaarten hebben. Onder het kopje "english" vindt je nuttige info.

Ik zie dat GBOF al de link heeft opgenomen van de VFR guide.

Ik vlieg zelf op Skovde, FAllkoping en Tidaholm-Bammelshed
 
Ik ben een maand geleden vanaf de kooi naar trollhattan vanersborg ESGT geweest. Een hele mooie trip via borkum,helgoland, Het noorden van Denemarken en daarna overgestoken naar Zweden. Heel goed te doen en behulpzame controllers in Denemarken en Zweden. ESGT is een regionaal veldje naast de failliette saab fabrieken.
 
ESGT lijkt mij inderdaad wel leuk dan :)

saab95-n2024.jpg
 
Het is toch echt een Saab GBOF (Saab Scania zelfs:))

saab-95-v4-zeeland-0757.jpg


Doe Mizz Vicky zometeen de groeten aub
 
TEMPO 2306/2307 0500 FG BECMG 2309/2311 7000 NSW SCT009

Moet ze het wel kunnen vinden :biertje:
 
Terug
Bovenaan