VFR Oostende

Columbus

New member
Ik was op zoek naar een VFR kaartje van Oostende met enige cirquit informatie erop. In de VFR guide en het AIP kom ik niet verder dan de Visual approach chart. Echter op de site van de lokale vliegclub, zag ik toch iets wat op een circuitje lijkt. Zijn er misschien mensen die wat meer informatie hebben over VFR naar Oostende?
Mijn dank is groot.
 
Ik was op zoek naar een VFR kaartje van Oostende met enige cirquit informatie erop. In de VFR guide en het AIP kom ik niet verder dan de Visual approach chart. Echter op de site van de lokale vliegclub, zag ik toch iets wat op een circuitje lijkt. Zijn er misschien mensen die wat meer informatie hebben over VFR naar Oostende?
Mijn dank is groot.
H I E R - Part 3 AERODROME (AD) + AD2 AERODROMES + EBOS OOSTENDE-BRUGGE / Oostende, staan 'onderaan' (EBOS AD 2.24 CHARTS RELATED TO EBOS) de wettelijk uitgegeven kaartjes ;)
 
je kunt inderdaad het best afgaan op dat kaartje van de site van de lokale vliegclub
EBOS is aankomend/vertrekkend straight forward.

Er zijn On-request en compulsory reporting points (zie Visual Approach Chart-ICAO)
Via de kust (Knokke - Blankenberge) is 'ook' geen probleem.

Het NZVC kaartje is niet wettelijk (eigen fabrikaat) en een leidraad voor lokale circuit vliegers.
 
Uiteraard is het niet wettelijk, maar ik vond het wel fijn toen ik naar ginder ging( mijn eerste solonav toen) omdat je daardoor toch een beter idee had waar je circuit ongeveer ligt.
 
Bedankt voor de snelle reply's. GBOF, die kaartjes had ik idd gevonden, ik had echter verwacht dat er ook bepaalde arrivals en departures om weergegeven zouden worden zoals bijvoorbeeld op de Nederlandse velden. Bedankt voor de tips alvast.

Groeten C
 
GBOF, die kaartjes had ik idd gevonden, ik had echter verwacht dat er ook bepaalde arrivals en departures om weergegeven zouden worden zoals bijvoorbeeld op de Nederlandse velden.

Als er geen circuit op het approachkaartje staat (in Duitsland is dit ook heel gebruikelijk) hoor je bij een gecontroleerd veld van de toren hoe je moet aanvliegen. Kaartjes uit een andere bron dan de officiële AIP geven een mogelijk circuit aan, maar als ze je een andere kant op sturen moet je toch doen wat de toren zegt.
 
Er worden alleen voorgeschreven routes gebruikt als het ook echt verplicht is (voor vermijden dichtbevolkte zones, ziekenhuizen soms, voorkomen, geluidsoverlast, enz).
Als het niet verplicht is, dan is het gewoon een standaard circuit en je houden aan wat ATC zegt. Niets houdt je vb tegen in EBOS om je circuit over zee als een rechthoek te vliegen ipv zoals het aangegeven staat op het kaartje, gemaakt door de vliegclub.
 
Terug
Bovenaan