vervolg opleiding

ojjo29

New member
Ik ben 35 jaar en bijna klaar met mijn ATPL-theorie (via Orbit). Ik hoop de laatste 7 vakken af te ronden in Juli. De vraag is nu even, wat zijn mijn opties daarna?
Ik zou bijvoorbeeld naar OFT kunnen gaan (waar ik ook mijn PPL heb gehaald) om mijn CPL-ME te halen en daarna in de UK mijn IR. Wat zijn echter de mogelijkheden bij 1 van de "gerenommeerde(re)" vliegscholen als je je daar meldt terwijl je je ATPL al hebt?
Ik doel dan op bijvoorbeeld Oxford, CTC, Flugschule Berlin, RWL, Intercockpit, DFA etc.
Zijn er dan nog kansen om hier de praktijk te doen of is dat definitief niet meer mogelijk? (qua leeftijd en voortraject)
De mogelijkheden om hier bijvoorbeeld het traject CPL/Me/IR/MCC/Typerating/linetraining te doorlopen zijn veel beter geregeld natuurlijk.
 
Ben ook benieuwd naar de antwoorden op jouw vraag. Hoe ben je te spreken over de (distance learning?) van orbit!? Ben me ook aan het orienteren, orbit of skyjob (residential) op Schiphol oost.

Groet JulietWiskey!
 
Ja JulietWiskey, ik ben ook erg benieuwd naar de antwoorden. Helaas loopt het nog geen storm.

Over Orbit ben ik erg tevreden. De leerstof is goed en ze nemen alle tijd voor je.
 
Leeftijd speelt hier volgens mij niet zo´n rol. Elke school is in it for the money, dus willen ze je wel hebben. Scholen die enkel of voornamelijk geintegreerde pakketen aanbieden, hebben wellicht geen geschikte syllabi voor het IR-ME-CPL traject voor iemand met een voortraject als jij. Ik weet niet of zo n traject dan ook apart door IVW zou moeten worden goedgekeurd oid.

Zelf heb ik inmiddels met NAV en S&T contact gehad. Hopelijk binnenkort nog een aantal en dan hoop ik volgende maand ergens een keuze te kunnen maken. De USA trajecten, met IR in UK, heb ik ook bekeken (ik heb UK JAA PPL), maar juist het IR traject in UK is echt duur en al met al valt het voordeel dan tegen vind ik.

We zitten ongeveer in dezelfde situatie als ik het zo zie. Meerdere? Misschien is het goed om op wat voor manier dan ook voor de "gelijkgestemden" onder ons, een klein kennisbankje op te zetten. Samen weet je meer.. :rt:

Iig benieuwd naar de reacties in deze thread.
 
Heb je het idee dat je een baan zal vinden na je opleiding. Dit zal op 36 jarige leeftijd een behoorlijke klus worden. Misschien ben je van plan te gaan free-lancen in de kleinere luchtvaart. Hiermee maak je in elk geval veel meer kans om aan de slag te kunnen.
 
Heb je het idee dat je een baan zal vinden na je opleiding. Dit zal op 36 jarige leeftijd een behoorlijke klus worden. Misschien ben je van plan te gaan free-lancen in de kleinere luchtvaart. Hiermee maak je in elk geval veel meer kans om aan de slag te kunnen.

No offence, maar volgens mij gaat het hier met name om de opties qua opleidingstraject (correct me if I'm wrong). Genoeg threads te vinden met de fameuze leeftijd-baan discussie..:biertje:
 
@ Ojjo29 en Sierra Mike Delta

Was benieuwd hoe lang jullie over je Distance Learning ATPL hebben gedaan (ongeveer dan)

Dank
 
@ thermal
Ongeveer een jaar, maar ik heb een vaste baan van 40 uur p/w dus ik heb ook wel eens perioden dat het wat minder snel gaat.
Ik ken ook iemand die heeft geen werk en die heeft alles in 5 maanden gedaan.
 
Terug
Bovenaan