Verlengen Single Engine

Pilotg

New member
Vraagje;

Ik zou graag mijn single engine verlengen (Spaanse licentie). Ik voldoe aan de nodige eisen (12 uren in laatste jaar, profcheck,...). Weet er iemand waar ik de nodige papieren kan vinden zodat ik die door een (Nederlandse) JAA examinator kan laten ondertekenen?

Hier gaat hier dus over de Spaanse DGAC papieren!

Groeten,

Pilotg
 
Als je aan de eisen voldoet van 12 uur per jaar en profcheck voldoet dan wordt je single engine toch automatisch verlengd?

Alleen als je dat niet hebt gedaan afgelopen jaren moet je een profcheck doen om je license weer geldig te laten verklaren...

Als je je Spaanse license wil omzetten naar een Nederlandse dan moet je naar het IVW gaan... (kost je dacht ik wel 500 euries)
 
Het is niet nodig om je license om te zetten. Ik meen dat je een soort goedkeuringscertificaat van IVW over de betreffende examinator naar de Spaanse autoriteiten moet sturen.

Groet KL
 
Bedankt voor de antwoorden!

Ik heb mijn profcheck in de zomer in Spanje gedaan, maar er niet aan gedacht mijn SE tegelijk te verlengen, stom! Maarja...

Omzetten van licentie zie ik niet echt zitten, enkel en alleen al om de prijs van het papierwerk.

Ik weet dat je op de IVW site een formulier kan downloaden om je Nederlandse licenties te verlengen. Dat formulier wordt dan door je examinator ondertekend en teruggestuurd (eventueel na een examenvlucht of na het controleren van je logbook).
Ik zoek nu dus hetzelfde papier maar dan van de Spaanse DGAC. Dit papier zou ik dan inderdaad door een Nederlandse examinator kunnen laten ondertekenen en met zijn IVW goedkeuringscertificaat naar Spanje kunnen sturen.
 
Check! Die site heb ik al helemaal het ondersteboven gesurfd, maar tot nu toe ben ik nog maar 1 bruikbaar formulier tegengekomen. Dit heb ik opgestuurd maar nooit meer iets van gehoord!

Greets
 
Terug
Bovenaan