Verkoopt de NLS haar Socata TB-20's?!?

Boyashaka!

New member
Tijdens het rondsurfen op het web kwam ik op www.planecheck.com het volgende tegen.


Socata TB-20's For sale in Netherlands

Registration: PH-reg
Year of construction: 1998
Country: The Netherlands

Discription: 5 ex-flight school socata TB-20's. Perfect technical condition!

Airplane time state Airframe time appr. 2900 hrs.

Engine TTSOH appr. 1000 hrs.

Interior Good condition 6 out of 10.

Exterior Standard paint (white), condition 5 out of 10.

Avionics Completely IFR equipped.

Price € 150,000


Aangezien de NLS de enige vliegschool is die 5 Socata TB-20's in haar bezit heeft/had ( naar mijn weten ) moeten het ze wel zijn.

Ik dacht dat deze vliegtuigen werden overgevlogen naar Portugal!?!
 
yep klopt...:(

Was vandaag toevallig nog in Beek en daar werdt mij bevestigd dat de Trinidads en de seneca's worden verkocht...

De CS-DEN is weer terug in Portugal en zal gewoon verder vliegen bij de AAE...
 
Ik hoorde idd van het weekend dat de kisten van de nls verkocht worden,

Is het veld nu al klaar voor de IFR training of gaan de ergens anders trainen?

Huibert
 
Tb 200's en Seneca's hebben ze daar genoeg...

Ze hebben er nu 3 TB 20's en ik denk dat als er extra TB 20's moeten komen, dat ze nieuwe kopen om de vloot te standardiseren, aangezien de Nederlandese TB 20's nogal verschillen qua uitrusting met de Portugese...

Hoorde ook uit eerste hand dat er nu een NDB actief is en dat er mogelijk een vliegtuigbouwer op het veld komt waardoor de baan verlengd kan worden en een ILS gebouwd kan worden...
 
op naar de dorniers!

op naar de dorniers!

Ik hoorde ook geruchten dat alvorens aan de MCC te beginnen er nu de mogelijkheid is voor AAE/NLS studenten om in Evora tien missies te vliegen met de Dornier 228. Dit pakket kost 3000 euro en het curriculum bevat onder meer vluchten naar Ibiza en de Canarische Eilanden. Is e.e.a. al goedgekeurd door de INAC?
 
TB20

TB20

Aangezien Socata de TB20 niet meer produceert en de 2003 produktie nog onverkocht is kan ik me voorstellen dat ze 'nieuwe'kisten gaan aanschaffen voor whenig

S.
 
Het schijnt dat er 2 oude dorniers op Evora staan waar evt. op gevlogen zou kunnen worden. Maar het is weer eens een hoop gespeculeer, er zal binnenkort wel wat meer duidelijkheid komen....denk ik:rolleyes:
 
Re: op naar de dorniers!

Re: op naar de dorniers!

tangobravo20 zei:
Ik hoorde ook geruchten dat alvorens aan de MCC te beginnen er nu de mogelijkheid is voor AAE/NLS studenten om in Evora tien missies te vliegen met de Dornier 228. Dit pakket kost 3000 euro en het curriculum bevat onder meer vluchten naar Ibiza en de Canarische Eilanden. Is e.e.a. al goedgekeurd door de INAC?


Voor 3000 euro een complete type, mwaah, zal wel niet, betekent dit dan misschien 10 vluchten in de rechterstoel ter observatie? Voor MCC niet zo waardevol om naar single crewmember ops te kijken. En de 228 is toch multi crew?

Is het dan misschien 3000 euro om op de jumpseat te mogen zitten? Zal toch niet.

Benieuwd naar deze constructie
 
Gaat het dan om een volledige type? Ik dacht het niet, bovendien werken ze bij de NLS sinds enige tijd al met Multi-crew, zelfs op de TB20! Weet iemand al het fijne ervan?
 
Heb ff nagevraagd maar dit hele verhaal is onzin.

Er staan als bijna een jaar 2 Dornier 228's op evora en van de ene roddel is de andere gekomen.....

Vroeger zat in de sylabus wel een x aantal vluchetn in een F 27....
 
Die deden ze toch al op de 300/400, nu als aanpassing ook op de 800/NG en evt. op de Airbus? Is bovendien een vast onderdeel van de opleiding, terwijl die Dornier als aanvulling/opvulling zou zijn (optioneel)!
 
De MCC wordt standaard gedaan op de 300/400, maar tegenover een meerprijs zou je wel op de 800/NG de MCC kunnen volgen (correct me if i'm wrong).

Dat dornier verhaal is echt gewoon één groot onzin verhaal dus er is geen mogelijkheid om er tegen betaling een aantal uur te kunnen vliegen.
 
Terug
Bovenaan