Verdiensten vs werken

Flyerplace

New member
Is al een paar keer in het verleden geweest maar nu de nieuwe versie van

Wat verdien ik per maand netto ?

Hoeveel dagen werk ik ervoor ?

Bij welke club werk ik ?
 
Wat verdien ik per maand netto ?
Netto meer dan Bruto als coco klm. haha

Hoeveel dagen werk ik ervoor ?
Tot nu toe 0 deze maand, deze week nog niks geroosterd.

Bij welke club werk ik ?
Check my name.
 
Eigenlijk is dit geen vergelijk, denk aan opbouw pensioen wel/niet, locatie bv. GB is een stuk duurder dan NL, of er iets geregeld is voor als je wordt afgekeurd, etc, etc. en je vooruitzichten tellen ook mee, tenminste voor mij dan.
 
he fokkerkoning

nou niet vervelend gaan doen he......:biertje:

Titan kan er ook niets aan doen dat ie netto meer verdiend dan een coco bruto?

Zoveel duurder is GB btw niet! alleen wonen rondom londen is wat duurder.

Wat verdiend een coco KLM eigenlijk bruto/netto?
 
he fokkerkoning

nou niet vervelend gaan doen he......:biertje:

Titan kan er ook niets aan doen dat ie netto meer verdiend dan een coco bruto?

Zoveel duurder is GB btw niet! alleen wonen rondom londen is wat duurder.

Wat verdiend een coco KLM eigenlijk bruto/netto?

Het zou natuurlijk ook kunnen dat een coco coco is geworden omdat ie bij dat bedrijf wél perspectieven heeft om Baas 744 te worden tegen een vrij aantrekkelijk salaris.
 
Zoveel duurder is GB btw niet! alleen wonen rondom londen is wat duurder.

De kapper is zelfs goedkoper!

Het zou natuurlijk ook kunnen dat een coco coco is geworden omdat ie bij dat bedrijf wél perspectieven heeft om Baas 744 te worden tegen een vrij aantrekkelijk salaris.

Ja na 20 jaar misschien....
Ja ok KLM heeft goeie secundaire arbeidsvoorwaarden maar er zijn meer maatschappijen die dat ook hebben (en misschien nog wel beter).
 
Startsalaris coco is idd niet heel riant, maar je gaat rap omhoog, 1.5 mille bruto nu in 1,5 jr.

Ik ben een nederlander, dus die zeggen nooit wat ze verdienen, maar met 1,5 jaar in dienst en daggeld vakantiegeld en 13e maand hou ik omgerekend ergens tussen de 3,5 en 4 mille over per maand + nog een bonusje van de belastingdienst ivm studieschuld en hypotheek. Ik vraag me wel iedere keer af waar ik het laat iedere maand dat geld.

En ik wil helemaal niet flauwdoen, maar secundaire arbeidsvoorwaarden wegen voor mij wel zwaar, goed pensioen, goede voorzieningen voor arbeidsongeschiktheid (spaart je weer een loss of licence uit) etc. etc. telt allemaal mee voor het totale plaatje, ook dingen als betalen voor rating, aan t begin nog je schuld af kunnen trekken als je in nl woont voel je uiteindelijk wel in je portemonnee. Ook toekomstperspectieven en jobsecurity zijn voor mij belangrijke items.

Bovendien zegt geld blijkbaar ook niet alles gezien het aantal mensen die op dit moment een stap terugdoen in salaris om bij klc te beginnen tegen hetzelfde salaris als een coco!
 
Het zou natuurlijk ook kunnen dat een coco coco is geworden omdat ie bij dat bedrijf wél perspectieven heeft om Baas 744 te worden tegen een vrij aantrekkelijk salaris.

Ja keep dreaming.... tegen de tijd dat de huidige cocos capt 747 kunnen worden vliegt die allang niet meer bij de KLM:biertje:

Waarschijnlijk heet het geen KLM meer, zijn de vliegtuigen wit en moet ie tegen die tijd frans lullen:kiss:

(Niet dat ik geen frans wil lullen. Maar goed....)

@fokkerkoning

Je hebt ook wel gelijk dat secundaire voorwaarden ook zwaar tellen. Maar het was de vraag niet. Ging er gewoon om wat je netto overhoud. En dat is uiteindelijk het enige waar je je studieschuld mee kan aflossen.

Aan de andere kant wat heb je aan een riant pensioen als de gemiddelde piloot toch niet zo heel oud wordt? Geld moet rollen!
 
Hoge bomen vangen veel wind, maar vraag me af waarom iedereen zich zo op laat naaien door het KLM aanname beleid als t naar bovenstaande coco-klm-bashing posts toch een bedrijf zonder interessante carriere is.

But I'll keep dreaming. Ik wil best naar CDG Dead headen om een 6 daagse Martinique te doen in een witte A380 tegen de AF CAO. Voor mijn part schilderen ze er een roze kikker op.
 
Wat verdien ik per maand netto ? ongeveer 2900 á 3000 (dit met een bruto netto regeling met de NL fiscus) In Oostenrijk wordt dit 14 keer per jaar uitbetaald

Hoeveel dagen werk ik ervoor ? tussen 19 en 21 dgn per maand

Welke club ? Tyrolean Airways

Maar aan het eind van mijn salaris houd ik altijd nog maand over :dozey:
 
Wat verdien ik per maand netto ? ongeveer 2900 á 3000 (dit met een bruto netto regeling met de NL fiscus)

Hoe heb je die regeling voor elkaar gekregen? Zou wel handig zijn als dit ook met terugwerkende kracht mogelijk is.
 
@pander 222

FYI heb NLS gedaan............. heb ik het btw over het aannamebeleid gehad????????????????????????????? :eek!: :passed:

Blijkbaar sla je de smilies over als je leest?! En welke ongeschreven zinnen heb jij er in je koppie bij verzonnen?????:snore: aan het slapen? Dat zou wel de A380 met gigantische roze kikker verklaren.

coco / klm bashen?? Geen interessante carriere? Heb ik gezegd dat het salaris k*t is of dat de secundaire voorwaarden slecht zijn?

Ken wel een hoop mensen die niet bij de KLM vliegen/vlogen. Die waarschijnlijk een veel interessantere carriere hebben gehad. Maar dat een carriere bij de KLM niet interessant is hoor je mij niet zeggen?!?

Vind het gewoon jammer dat de KLM een minderheidsaandeel heeft in AF/KLM... en als er klappen zouden moeten vallen (laten we het niet hopen) weten we diep in onze hartjes wel waar die gaan vallen? toch? Hoe lang is de merknaam KLM nog gegarandeert?

Ben bang dat je m'n post toch volledig verkeerd begrepen hebt. Ik heb gewoon niet zoveel last van het blauwe KLM virus. Maar goed ik ga lekker van mijn days off genieten. En dan volgende week naar m'n baan zonder carriere perspectieven.
 
Laatst bewerkt:
@RTO, heb via mijn accountant aan de belastinginspecteur een verklaring gevraagd waarin hij aangeeft dat ik NL belastingplichtig ben. Een woonplaatsverklaring heet dat geloof ik. Deze heb ik naar de salaris admin. van VO gestuurd en sindsdien maken die het salaris zonder dat er loonheffing wordt ingehouden over. Weet niet of Nikki dat ook wil doen, anders zou je het misschien nog met terugwerkende kracht kunnen terug ontvangen via een belasting aangifte in Oostenrijk. Moet je naar de Arbeitskammer in Wenen gaan die kunnen je helpen met het invullen van je belastingaangifte.
Voorwaarde is dat je in NL ingeschreven staat als hoofdwoonplaats.
 
Hebben Oostenrijk en NL een belastingverdrag? Met de UK werkt het helaas niet zo, ook al sta je in NL ingeschreven! Hier kijken ze naar het aantal dagen dat je in de UK bent....wat uiteindelijk betekent dat je in de UK moet betalen.
 
Net zoals jij t niet over t aannamebeleid hebt gehad heb ik niet beweerd dat dat jouw woorden waren. Mijn conclusie trek ik uit alle posts op het hele forum die over KLM carrieres en met name de functie coco gaan.
Er wordt nu eenmaal graag negatief en neerbuigend over gepraat en dat vind ik nogal makkelijk. Ik heb zeker geen last van het blauwe virus en ben idd geen coco, maar ik durf wel toe te geven dat het een leuke beginfunctie van een mooie carriere is die bovendien lang niet zo slecht betaald wordt als mensen denken.

Al die hypothetische zwartkijkerij over de toekomst van KLM. Niemand heeft t hier over het doodgewaande Swiss dat er mbv Lufthansa toch maar mooi bovenop is gekomen. Mooi voorbeeld dat een synergie niet alleen over verloren merknamen en piloten die de Franse taal moeten leren hoeft te gaan.

On-topic:

RTO in het Lufthansa Cityline forum staat een hoop info mbt die belastingsituatie. Kom erop neer dat je in het land waar je werkt aangeeft dat je in NL belasting moet betalen.Als t kan in het land waar je werkt kan het een erg lucratieve regeleing zijn.
 
Terug
Bovenaan