Veldje halverwege Rotterdam - Cannes?

bo1a

New member
Heeft er iemand een suggestie voor een leuk veld tussen Reims en Montelimar?

Vorig jaar diverse malen van Rotterdam naar Cannes gevlogen. gemiddeld 3:15tot een kleine 3:45 uur non-stop vliegen. Mijn vrouw zou het toch wel fijn vinden als we een tussenstop inlassen.

Op de route naar Spanje een aantal malen een stop gemaakt op Vichy/charmeil LFLV. Lange baan, echter iets te westelijk voor mijn route naar Cannes en je moet de klok hier goed in de gaten houden. Tijdens de lange lunchpauzes e.d is de pomp niet beschikbaar en iets eten is helemaal niet mogelijk.

Je snapt het al.... graag een suggestie voor een veld op de route waar je normaal kan AVGAS kan tanken, een iets kan eten en met wat ruimere openingstijden.

Route EHRD AFI CAV MTL LFMD.
 
In de buurt van Montelimar zitten zat kleine veldjes, maar de echte eettentjes zitten daar niet. Ik vloog zelf op Aubenas. Daar zit wel een cafe maar ik weet niet of de openingstijden daar nog net zo zijn. En over tanken weet ik ook niet, er is e.e.a. veranderd waardoor er, de laatste keer dat ik er was , getankt moest worden in Ales. Maar die hebben dan weer geen cafe...

Mocht je nog eens langs de kust vliegen: ten oosten van het grote veld van Montpellier ligt Candillargues. Leuk sproeiers veldje!
 
Ik zal zelf een andere route vliegen,
wat meer ost
over de Jura met stop in Lausanne
daarna langs Geneve tussen de zee en de Jura
de Rhônetaal in tot lyon --> MTL

Prachtige uitzichten en een goede restaurant op lausanne vliegveeld, ook avgas
alleen een paar extra NM
 
Terug
Bovenaan