Van PPL naar ATPL

OO-MVP

New member
Hi,
ik zit met enkele zaken die ik toch even wilde vragen.
Ik ben nu bezig aan theorie PPL.
Volgend jaar zou ik via de KHBO bachelor in de luchtvaart volgen met na 2 jaar de keuze ofwel een jaar bij voor mechanieken of aspirant lijnpiloot(geïntegreerde opleiding).
Aangezien ik mijn proef vergunning heb voor PPL en al enkele uren heb gesprokkeld dacht ik om verder te doen aan een modulaire opleiding ATPL.
Maar na horen is die niet meer zo aantrekkelijk bij de luchtvaartmaatschappijen en zijn er te veel geïntegreerde personen die meer kans zouden maken.Dus zouden mijn PPL uren enkel op mijn vliegboek staan en zou de PPL vergunning nutteloos zijn.Ik werk nu natuurlijk mijn theorie af maar zou het dan goed zijn mijn theorie examen te doen.Ik weet niet hoelang die geldig is??En zou het nuttig zijn om verder te werken aan PPL in de twee jaar om dan toch een geïntegreerde opleiding te starten??
Dit zijn de vragen waar ik zo wat mee zit.
Als iemand een antwoord kan verzorgen voor mij “ veel dank ”

Greets.
 
Een vriend van mij had ook al een PPL alvorens hij begon aan een geïntegreerde ATPL-opleiding. Via zijn vliegschool en de Nederlandse Luchtvaartautoriteit heeft hij een aantal uren vrijstelling gekregen voor de geïntegreerde opleiding. Maar dit is ter beoordeling van beiden en hoeft dus niet automatisch te worden toegekend.
 
Terug
Bovenaan