van caa naar nl

pietertje67

New member
hi misschein kan iemand mij vertellen hoe dat zit,
als ik een JAA -CAA praktisch CPL bezit, kan ik
die dan makkelijk om laten zetten naar een Nederlands CPL ?
 
Niks is makkelijk bij IVW....

Ik ben het de andere kant op aan het regelen (NL->UK), je moet dan IVW een JAR155 document laten tekenen en even een paar honderd euro overmaken (het blijven idiote bedragen). Ik ben nu trouwens al 2 en halve maand bezig en heb nog niks gehoord verder.. Dus MAKKELIJK.. nou nee. Achteraan blijven zitten, veel zeuren en IVW spammen lijkt weer eens de enige oplossing ;)

Dave
 
Ik ben ook bezig om mijn portugees CPL om te zetten naar NL.
Heb een maand geleden het formulier opgestuurd en kreeg deze week bericht,
of ik even 510 europ wil overmaken.
Normaal zou ik dit slecht trekken maar als je wist hoe het er bij het portugeese IVW aan toe gaat. :rolleyes: :mad:
Het formulier dat je nodig hebt is overigens op de website van het ivw te vinden onder loket.
 
HAHAHAHA

HAHAHAHA

sorry ik lees iets over de porugese IVW (INAC) en daar moest ik ff heel hard om lachen!!!

trouwens alles hier (in portugal) gaat zo traag als dikke stront en daarna nogeens 2x verkeerd!

Flying pizza heeft opleiding zeker in evora gedaan??

sukses allemaal
 
Oui maar dan als portugeese leerling.
Heb laatst een TR bij laten schrijven.
Na contact te hebben gehad met INAC bleek mijn licence al klaar te zijn.
Na 2 weken rustig afwachten nog maar eens gebeld om heel verbaasd te horen "maar.. kom je het niet ophalen dan??"
Ja natuurlijk joh ik boek even dat retourtje.
Nee geef mij dan toch maar het IVW.
 
Hallo,

Ben net bezig met de andere kant op. Dus van IVW naar CAA. Hier ben ik nu letterlijk 5 (VIJF) maanden mee bezig en het is net klaar. In die tijd kan ik van ab initio een CPL halen. Ik zou ze daar wel even over de balie willen trekken G*^@#$@^$. De arrogantie waarmee je behandelt wordt (in de U.K.) is werkelijk verschrikkelijk. Ze hebben in December 2005 al bericht gehad van IVW (Dit ging WEL snel) dat mijn dossier is overgedragen. En nu kan ik eindelijk het papiertje ophalen. Het is werkelijk te zot voor woorden. Wat nou Europees brevet? Wat nou makkelijk? Wat nou goedkoper? Kostenplaatje=>

Omzetten medical € 33,-
Omzetten brevet >€300,-
Bijschrijven typerating in het brevet >€150,-

Stelletje schoften.

Zo dat is eruit.

Overigens is het eind in zicht. Heb al advertenties voor Engineers gezien, waarin een JAA licence gevraagd wordt, maar uitgegeven in bepaalde staten. We zijn dus binnenkort weer terug bij af.

Groet Koning Lucht <= met rooie vlekken in zijn nek
 
Terug
Bovenaan