vacature Arikair

Branson

New member
Beste werkzoekenden,

oud collega van me is benaderd om te gaan vliegen voor Arikair. Ik had er nog nooit van gehoord. Dit is een nieuwe luchtvaartmaatschappij in Nigeria. Plan is om met B737's en CRJ's te gaan vliegen.
Misschien zijn er nog PBB'ers die een job zoeken, ze hebben namelijk aardig wat vliegers nodig. Nooit geschoten is altijd mis!
Op de website vertelt de directeur wat de plannen zijn. Hij heeft een Nederlandse naam, iemand die deze man wellicht kent?
Voor de kandidaten: Succes!

www.arikjobs.com

Branson.
 
Branson

" Der bisherige Geschäftsführer der Flughafen Niederrhein GmbH Alex van Elk,
ist heute am 23. September 2005 mit sofortiger Wirkung von seinen Aufgaben entbunden worden."

De man was directeur van de luchthaven Niederhein nu als Dusseldorf Weeze bekend. Ik denk dat RD707 wel meer over hem weet, Voor zover ik weet werkte hij op Niederhein in de tijd dat deze man er werkzaam was.:biertje:



Hier is de link naar het persartikel op de site van Niederhein

Groeten

André
 
Ja, ik weet precies wat hij aan het doen is. Ik sprak hem een paar maanden geleden. Arikair is een nieuwe Nigeriaanse maatschappij met zeer goede financiele achtergrond, een europees management team en europese vliegers. Ook de overheid staat er achter (ze willen een reduktie in het aantal ongevallen en Arikair's business plan bevalt hun wel). Arikair is ongeveer klaar om te beginnen met een aantal 737-300's (C-checked, nieuw interieur) en splinternieuwe (90 seat) RJ's
Het bedrijf heeft een eigen compound in Lagos en eigen tranport (zeer belangrijk in Nigeria), eigen hangaars.
Het klonk als een first-class operation. Niet de typische afrikaanse organisatie.
Zeer zeker aan te raden, alleen is het in Nigeria.......
 
Gave kist

Gave kist

Nou ja, ik moet zeggen dat die kist er in ieder geval wel goed uitziet, maar ja, dat zegt natuurlijk niets! ;)

Maar als het allemaal goed lijkt, nou ja, waarom niet, als je maar in een MAx security huis gaat wonen en met een 9mm op zak mag lopen als je van en naar je huis gaat:)

André
 
Ben type rated op beide type kisten, maar ben ook wel 's in Nigeria geweest en daar gevlogen. Maar daar gebased zijn......NO WAY!!!

Ch
 
Crazyhorse!

Voor de mensen die daar nog nooit geweest zijn leg even uit waarom je zegt NO WAY! kan je daar niet in een compound wonen ofzo? vertel?
 
Tsja, Nigeria, wat zal ik zeggen. Zo ongeveer het meest corrupte land in de wereld, gebruik GEEN creditcard want voordat je thuis bent heeft iemand al een vakantie geboekt met jouw kaart. Het is onveilig, dat komt ook weer door de corruptie. Een bewaakt compound is dus zeer noodzakelijk, iets dat Arikair vlak bij het vliegveld aan het bouwen is. Sightseeing is dus zeker niet aan te raden.
Ik heb er 3 dagen gezeten in het bekende Sheraton waar de meeste europese crews verblijven. Op de terugweg naar brussel zaten we op de jumpseat van Das Air, een Afrikaanse crew. Op de vraag welke bestemming ze het meest haatten kwam uit 3 monden tegelijk: Lagos.

Van wat Alex mij vertelde is dat de veiligheid van de crews de hoogste prioriteit heeft. Vandaar de eigen compound (in het 'goede' deel van Lagos) , eigen vervoer etc.

Als ik geen baan zou hebben zou ik Arikair zeker overwegen.
 
Nigeria....het is niet niks.
Paar jaar geleden in Lagos geweest. Sheraton was toen al het beste hotel, waar je je enigszins veilg voelt omdat er veel andere crews rondlopen.
Ik ben toen ook centrum in geweest, en ik moet zeggen; die expat borrels waren erg gezellig.
Het straatbeeld is zeker niet ideaal, maar ik geloof best dat je op een compound kunt wonen. Je bent dan niet alleen, veel westerlingen werken daar en iedereen zoekt wel contact met elkaar, erg sociaal.
 
van buiten ziet de kist er heel mooi uit, echt een mooie paintscheme. Het verhaal lijkt ook goed. Echter heb ik altijd een beetje een wantrouwen richting die landen.
Er wonen ... tja ben er nooit geweest maar voor mijn gevoel hoef ik er ook niet heen.
 
Zijn er mense die hun CV hebben verstuurd en ook al iets van die club gehoord?

cheerios :)
 
Terug
Bovenaan