uurtjes maken

sepper

New member
Dames, Heren goede avond, ik ben benieuwd of u mij kunt voorzien van enkele goede tips. Ik wil graag op korte termijn 40 tot 50 vlieguren maken op een SEP toestel, waar zou ik dit (behalve uiteraard veilig) goedkoop en snel kunnen doen?

ik hoor en las al enkele dingen over de VS en over Afrika, waarom wel en waarom niet?
 
VS en Afrika zijn wellicht goedkoper als je er gratis geraakt denk ik. En als je verblijf ook betaald wordt?

Als je hier in de lage landen op tweezitters vliegt heb je toch ook maar een uurprijs van rond de 120 euro? Dat is nog maar 6000 euro voor 50 uur. Misschien dat je ergens een deal kan sluiten en nog wat korting krijgt als je een 50-uur pakket neemt.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je goedkoper over de plas die 50 uur kan halen als je reis en verblijft in rekening brengt. Het zal misschien iets sneller gaan, maar de laatste maanden hebben we hier ook weinig dagen gehad waarop er niet kon gevlogen worden.
 
Een stukje naar het oosten (of iets verder naar het oosten) maar ook een stukje zuidelijker kan je vaak wel een stukje goedkoper vliegen.

In eerste instantie denk ik dan aan Duitsland, Polen en dergelijke.

In Duitsland zijn 50 uren pakketten redelijk gebruikelijk. Prijzen zijn vaak net iets lager dan in NL. Daarnaast zijn de landingsgelden significant lager. (Stel 50 uur vliegen. Gemiddelde vluchtduur 45 minuten, dus ~60 landingen. Als dat 10~15 euro per landing scheelt....)
Ook wordt er in Duitsland op verschillende plekken afgerekend per vlieguur ipv per motor uur. Dat maakt nogal veel uit.... (Stel 45 minuten per vlucht, 15 minuten warmlopen, taxi, wachten etc. NL 60 minuten motor = 130 euro. DE 45 minuten = 97,5 euro)

Prijzen in Polen, Letland etc.... geen idee. Maar wat ik begreep van V1Rotate is dat de prijzen daar nog lager liggen.

Als je een beetje Frans spreekt, kun je in Frankrijk lid worden van een vliegclub. Dat kost vaak een paar centen, maar als clublid kan je kisten huren zonder BTW. Omdat de kisten veelal door de club worden onderhouden, er geen kosten voor het veld worden gemaakt en bla bla bla, zijn de prijzen voor de huur van kisten vaak opvallend laag. Op groene velden is het landingsgeld vaak 0 euro....
 
Terug
Bovenaan