Uitzendbureaus

trlof

New member
Hallo allemaal,

Welke uitzendbureaus voor piloten zijn er zoal? Ik ken Parc, en een blik op de banensite van Flight International leert me dat er een behoorlijke wildgroei aan bureaus is. Lastig om de goeien van de beunhazen (die er ongetwijfeld zijn) te onderscheiden. Maar welke zijn de moeite van het aanmelden waard?

Thanks alvast!
 
Contract work

Contract work

I work in the contract world - and I had the same concerns when I started looking for contract work.

I would always get any promises in writing. Read any contract through very carefully. Make sure you can get out of the contract if necessary (sometimes a contract won't contain a notice period).

Check the staff travel possibilities as well - you don't want to be spending large amounts of your hard earned money travelling back and forth to work.

Don't be afraid to negotiate - there's a reason a lot of the contracts on the Flight job site say "New and Improved Conditions" :grijns: :grijns:

My contract is directly with the airline - not through an agency. If you have the choice this is a better option IMHO.
 
Got a e-mail recently from a agency asking me if I was interested in a corporate King Air (N-reg) job in the UK. 2 weeks on, 2 weeks off 60.000 Euro's a year + housing allowance + moving allowance.

Send them a e-mail back that I would not be interested in King Air jobs in Western Europe paying less then 70K Euro's. What do you know? got a e-mail back that they did accept my terms (10 minutes after shooting of my e-mail mind you!!) they agreed on my terms, and where wondering if I would be willing to fly to Europe for some face time.....

Not bad for a corporate small TP job in Euroland, working 14 days a month.

It's a pilots market (finally). Play it out brothers !
FD
 
@ trlof: Zelf krijg ik elke dag een emailtje met vacatures van de door je jou genoemde Flight International; aan het verloop van de diverse vacatures bij de diverse bureau's kun je vanzelf zien welke het goed doen en welke minder.

Got a e-mail recently from a agency asking me if I was interested in a corporate King Air (N-reg) job in the UK..
FD
Airwork BBQers zien hier een kans voor FD om eindelijk eens..
 
Nog geen baan Addy?

Neuh, de 73-Flottenchef van Air Berlin had aan een gesprek van 5 a 10 minuten over mijn beschikbaarheid/flexibiliteit en vliegopleiding voldoende om mij te kunnen beoordelen als ongeschikt, terwijl een 4 uur durende simcheck toch echt het tegenovergestelde aangaf, zowel qua op professioneel als persoonlijk vlak, en bij Wizz Air werd ik samen met 23 anderen naar huis gestuurd omdat er onvoldoende capaciteit was om alle aanwezigen te spreken. Dit omdat enkele interviewers van Wizz niet waren komen opdagen.

Over 8 weken mogen we terugkomen om het nog eens te proberen. Uiteraard op eigen kosten.

MAW binnen een halve week een kleine 1000 euries uitgegeven aan sollicitatieperikelen met een laten we zeggen onbevredigend resultaat.

Gelukkig zijn clubs als Randstad e.d. wel happig dus ik zal binnenkort in ieder geval niet echt werkeloos zijn, voor wat het waard is.

Of klink ik nu iets te bitter?
 
ja dat zijn geen leuke verhalen Addy...

Hoop dat het binnenkort voor je zal lukken, komt goed ...uiteindelijk is het bij mij ook goed gekomen...en als het bij mij is gelukt dat zegt heel wat ;)

Suc6 ermee iig

Blue Wings in Duitsland al eens geprobeerd?
 
Hey Addy,
treur niet, ik ben om ongeveer dezelfde redenen afgewezen bij AB maar ben toch uiteindelijk bij LH beland, het kan soms raar lopen !

Oplossing: Vooral doorgaan !!


Gr.
 
Terug
Bovenaan