Tyrolean workschedule

Per maand 8, 9 of 10 dagen off.
Met ongeveer 75 blokuren per maand en dat geeft dan ongeveer 160 duty uren.
Soms zijn de roosters zwaar met 6 werk / 1 a 2 off en dan weer 6 werk / 3 off.
De fikse salarisverhoging is ook binnen overigens.
 
Zijn er onder jullie die op de Dash 8 vliegen bij Tyrolean?
Of mensen die er Dash8-piloten kennen?

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn even contact met me op te nemen...

Thanks !

Nick
[email protected]
 
Liftdumper, thanks voor info,
Ben in Innsbruck geweest voor interview, goed gesprek, maar niks geworden.
Vroegen typerating + voorfinanciering (wordt in 5 a 6 jaar terugbetaald) en je mag ATPL theorie opnieuw doen (hoe zit dat in oostenrijk?), eigen risico, je hebt dan nog geen jaar-contract.

:eek:
 
Hallo l'Helice,

Hoe ging het gesprek precies, ben je nou wel of niet door? Wat vroegen ze ? Ik ga binnenkort namelijk ook naar Innsbruck voor het interview dus alle informatie is welkom.

thanks :)
 
Hoi peut,

Heb via Interpersonal grading en psych tests gedaan, daarna interview in Innsbruck , 4 personen.
Vragen over persoonlijke situatie,; u bent captain en de co wil iets niet wat doe je dan, de volgende keer wil die alweer niet , wat doe je dan ? etc.; hoeveel vlieguren maakt tyrolean in een jaar; denk je niet dat je vliegen zat wordt na verloop van jaren; heb 50 min volgepraat, maar zoals ik al meldde, ik mag het over een half jaar weer proberen...........
Ik krijg het idee dat daar behoorlijk veel mensen langs komen, zowel via interpersonal als direkt bij Tyrolean.

In ieder geval succes!!
 
atpl theory op nieuw?

atpl theory op nieuw?

hey l'helice

ik lees in een van je vorige posts dat de atpl theory op nieuw moet volgens oostenrijkse norm!!?? ik dacht dat het alleen ging om airlaw ?

zou je dat nog eens iets preciezer uit kunnen leggen?

om nou weer een aantal maanden krom te liggen om alles nog eens in het duits te doen! pfff

groet
Jax
 
Het is inderdaad vervelend.
Oostenrijk is nu het enige Europese land ongeveer dat nog geen JAR heeft geïmplementeerd. De reden is dat de vliegclubjes dwars liggen. Zij hebben zeer prominente leden en deze mensen hebben geen zin in het maken van extra kosten en doen van meer moeite.
De RLD (oeps, IVW...) hier, AustroControl, is nog een bolwerk van conservatisme en traagheid. Nederland is er niks bij.

Maarrrr..., het ATPL is hier niet te vergelijken met JAA/Nederland.
Mijn Oostenrijkse collega's lachen me altijd uit als ik vertel hoe lang je in NL over je ATPL theorie doet. Hier komen ze uit de VS terug met hun uurtjes, en gaan dan zes weken naar een ATPL cursus, doen vervolgens examen, en zijn dan klaar.

Daar hoeven ze niet trots op te zijn. Soms krijg je toch echt het idee dat hun ATPL bij een pak wasmiddel zat.

Succes met de cursus!
 
Moeten jullie die coversie ATPL examens bij AustroControl in het Duits doen, of zijn ze ook in het Engels beschikbaar? just wondering.. If not > viel spasss :D

Regards,
FD
 
Helaas moet het in Duits gedaan worden. de enige examens die je hofet te doen zijn Luftrecht en Prüf-und Wartungsvorschriften en dat valt allemaal heel erg mee!!!

Die examentjes zijn geen drama, zeker als je een leraar hebt die je kan vertellen wat je kan verwachten, want een hele hoop info uit die boeken kan je gelijk overslaan, want daar vraagt geen hond naar!

suc6
 
Tegenwoordig zijn het meer vakken, namelijk : voorschriften, prüf und wartungsvorschriften, meteo, navigatie, Jarops.

@F70 :wanneer heb jij examen hierin gedaan ?
 
Heb april 2001 examen gedaan. Heb de hele ATPL theorie gevolgd (inderdaad maar 6 weken) en hoefde alleen Luftrecht en Prüf- und Wartungsvorschriften te doen. Kan wel veranderd zijn, maar daar weet ik niks van. Zijn zover ik weet nog steeds niet volledig JAR FCL approved die Oostenrijkers.
Zit nu alweer een paar maanden in NL. dus ben niet helemaal up to date.

@peut: vlieg jij al bij Tyrolean of zit je in de selectie?

p.s. zijn er nog Nederlandse Fokker 70 vliegers bij Tyrolean???
(stuur AUB even een PM, kan jullie misschien in NL aan een baan helpen)
 
@F70 : ik heb onlangs examen voor die oostenrijkse gelijkstelling gedaan. Ik begin 2 november met de opleiding bij Tyrolean voor de Dash 8. Er zijn nog 3 andere Nederlanders aangenomen maar die beginnen ook op de Dash. Maar hoezo zit jij nu weer in NL dan ? Ben jij alweer weg bij Tyrolean ?
 
@topswiss 737: ja dat kan wel kloppen. Ben je nog door de selektie gekomen? Ik vlieg nu sinds juni voor MP en heb het prima naar mijn zin. Jij zat toch in de selektie voor de 767 of was het nou de MD11?
 
@ peut: Ik heb bijna 3 jaar op de Fokker 70 voor Austrian gevlogen en ben in juni bij Martinair begonnen. Vroeg me af of er nog Nederlanders Fokker 70 vliegers bij Austrian Arrows (voormalig Tyrolean) zijn, weet in NL iemand die F70 mensen met Typerating zoekt. (dus als iemand F70 rating heeft stuur dan even een PM)
 
Terug
Bovenaan