Tyrolean selectie begin juni

Blackbird

New member
LS,

Wie gaat er hier nog meer rond de 1e week van juni naar de selectiedagen van Tyrolean?
Wie weet kunnen er nog tips uitgewisseld worden!

Ik ben aardig op de hoogte van de selectieprocedure maar toch, als er iemand recente tips heeft dan lezen we het graag.

greetz
 
ik ga er misschien ook wel heen, heb ook een aanbod gekregen van ze, maar ik twijfel nog of dat ik het wel ga doen aangezien het loon die echt hoog is .

wat weet jij er allemaal van?
 
loon niet hoog?

vond het een prima begin daar! Zeker voor hetgeen wat je vliegt.
Ze betalen behoorlijk goed voor een regional.
Ok bij clh zou je misschien meer verdienen maar ja...


..........aanbod gekregen???

dat houd in dat je de selectie hebt gehaald? of dat je mag komen voor de selectie?
10% komt maar door de selectie dus als je die nog niet hebt gedaan, maak je dan maar niet te druk... Kijk eerst maar of je er door heen komt :P
 
joh...eagle one...volgens mij haal je wat dingen door elkaar. In die andere thread had je het ook over 'een aanbod gekregen', maar ik begreep daar dat je een uitnodiging tot selectie had gehad. Is wel wat anders natuurlijk. Trouwens, lijkt erop dat Tyrolean snel mensen zoekt..maatje van me was door CAE benaderd voor een type F100, in eerste instantie voor Tyrolean. Volgens mij moest er betaald worden...
 
Ik ben vandaag ook gebeld door CAE en mag de eerste ronde 23 mei in Brussels doen. Ik moet daar een engelse toets doen, ATPL vragen en een sim sessie op de B737. Dit was voor de F100 of de DHC 8. TR is zelf idd betalen, 28,000 totaal en krijg je terug over een periode van 5 jaar.

iemand nog info er over? hoe zit het met die atpl vragen? alle 14 vakken werdt me verteld
 
Laatst bewerkt:
Ik moet aankomende vrijdag al naar CAE- hoofddorp en dan de sim sessie op de F-100. ATPL vragen waren 60 meerkeuze vragen, en de engelse test is een skill test, is mij verteld. maar kan je vrijdag pas meer vertellen.
iemand anders ook vrijdag?? we zouden met zijn 4en zijn.
gr
 
CAE?

Oh, dus de selectie is niet meer bij dr. Morawitz, of hoe die vent ook mag heten. Godzijdank! Wat een clown was dat...
 
Hey hallo,

Ik zie dat jullie al druk zijn met de voorbereidingen voor de selecties. Wat ik me afvroeg was of iemand weet waar je voor een habbekrats ergens een simslot kan regelen op een 737 300....ook ben ik erg nieuwsgierig naar die ATPL vragen.....er moet toch wel iemand zijn met een o zo handig DB'tje

Grtz
 
Je gaat in deze tijden toch hoop ik geen 28 ruggen aftikken voor een dash-8 typerating he?

Kan je beter naar Easy, Air berlin, Ryanair gaan.


Succes ermee

Gr,
 
makkelijker gezegd dan gedaan 73. Verder sta ik open voor alle berichten over dit onderwerp waar we zeker wel wat aan hebben.

groeten,

Piatr
 
Wil alleen maar zeggen dat je je geld beter in een Jet typerating kan stoppen (in deze tijden).
Als jij wil investeren in een turbo-prop typerating be my guest.

Gr,
 
Het bedrag is het zelfde voor de dash 8 en de f100. maar 28000 is idd wel aan de hoge kant voor een dash 8 rating. Dit is dat wel inclusief circuitjes en andere dingen die erbij komen
 
Wat ik van de week van CAE hoorde is dat de TR zelf 23,000 kost en dan komen de circuitjes, occ training en line training er nog bij. in totaal rond de 28000 zit je dan
 
Ben ook gebeld door CAE voor Tyrolean. Heb al een TR 737CL a 22500,-.
Tyrolean zou kosten 22500/23000 voor TQ plus kosten voor circuits e.d.
Totaal 28.000,- euro excl. BTW!!! -> +/- 35.000,-!!!!
 
die prijs begint toch aardig op te lopen zo. komt nog bij dat ze geen onderdak voor je regelen tijdens de TR. niet erg netjes....
 
ik zal ff een kleine update geven van gisteren.
- eerst een atpl test van 64 vragen, best lastig en veel performance enzo
allemaal dingen die je tijdens je theorie hebt gehad.
- daarna engelse test, 60 vragen, zo makkelijk dat het bijna moeilijk wordt
b.v. : waar zou je dit bordje tegen komen: Don't touch the pictures!
A: restaurant B: station C: museum. lol

- daarna sim grading op F100, eerst een korte briefing.
daarna met 2 crews de sim in. heel relax allemaal.
EHAM een SID rwy 24 lekko 1S, steepturns en klimmende dalende bochten, vectors voor VOR 27, go around, vectors voor ILS N-1,
hij helpt je enorm met dit alles! (onze instructeur in ieder geval)
voor een N-1 freezed hij de sim en verteld je precies wat je moet doen en kan verwachten.
al met al heel relax en zeker goed te doen! weet natuurlijk niet hoe dit in brussels of met andere instructeurs is!

het enige wat dus lastig was, was de theorie test.
dus nu maar wachten op de uitslag maandag.

groeten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan