typerating

Barclay

New member
he afterburner

mn pm werkt niet dus dan maar op deze manier:
ik heb zelf mn b737 type bij intercockpit gedaan en de prijs is volgens mij nog steeds hetzelfde zoals aangeven op de website.
ik ben een oud klasgenoot van rto en hij heeft de a320 type gedaan!!! mocht je daar vragen over hebben dan zal hij het vast niet erg vinden om ze te beantwoorden.
toch rto!!!!
vwb de basecheck: ik vlieg nu bij skyeurope en heb ze 4000 euro moeten betalen.
intercockpit vraagt 6000 euro voor deze check.
vwb de lijntraining: ik kan je helaas niets vertellen over het urenprogramma van intercockpit.
ik heb een paar roommates die het eaglejet programma gedaan hebben.
b737 rating plus 100, 300 of 500 uur on type.
je krijgt echter geen salaris dus alles komt uit eigen zak.
vwb de 737>> sky europe krijgt volgend jaar 32 nieuwe kisten en ook ryanair heeft in de toekomst ontzettend veel vliegers nodig op dit type.
dus bel even rond voor het eaglejet programma en voor het intercockpit programma en kijk wat voor jou de beste keuze is.
succes met je keuze en mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

greetz
 
Ik neem aan dat je daarna gelijk door kunt naar Ryanair?

Vast niet, het levert hun geen geld op :D

Maareh, ja rto en barclay hebben een leuke flying job. Ik zit er zelf ook aan te denken en ga 1 dezer dagen de formulieren eens invullen en opsturen.
 
barclay bedankt! wat is het bruto/netto salaris bij SkyEurope?
Op ppjn staat euro 1250,--:eek: :mad: :1855:

Kan je daar wel van leven? heb ik het nog geen eens over het aflossen van je schuld maar alleen rente betalen + levensonderhoud.

ik twijfel erg tussen een A320 of B737 rating. Iemand suggestie?

Gr.
 
Oorspronkelijk gepost door Afterburner
barclay bedankt! wat is het bruto/netto salaris bij SkyEurope?
Op ppjn staat euro 1250,--:eek: :mad: :1855:


Ik las op pprune van iemand die daar werkte dat hij net uitkomt met geld. Alle debetrente voor basisopleiding en betaalde type, vaste lasten en dan nog 200 euro per maand of zo iets te besteden aan eten en drinken. Weet niet precies meer maar doe even een search op pprune. Dus die 1250 kan wel kloppen :)

Kan je daar wel van leven? heb ik het nog geen eens over het aflossen van je schuld maar alleen rente betalen + levensonderhoud.

Leven? Een beginnend vlieger heeft toch geen leven? :D

ik twijfel erg tussen een A320 of B737 rating. Iemand suggestie?

Tja, the big question. Ik denk dat je even veel (of weinig) kans maakt met 1 van beide. maar voor die B737 zou k toch voor een NG gaan.
 
ik kan er persoonlijk goed van rondkomen.
de aflossing van mn schuld moet natuurlijk nog even wachten.
je moet niet vergeten dat de levensstandaard in oost europa veel lager ligt dan in het westen.
er zijn dus nog genoeg leuke dingen die je kunt ondernemen met een gelimiteerd budget.
ook krijg ik stby tickets voor zon 25 euro als ik naar huis wil of een weekendje barcelona wil doen.
je vliegt bij sky zo rond de 85 uur per maand dus na een maand of 6 schuiven de meeste buitenlandse piloten door naar een andere airline.
ik heb iig geen spijt van mn keuze en heb het op dit moment erg naar mn zin.

succes allemaal
 
B -

Ik zou er ook geen spijt van hebben. Goed begin iig. En inderdaad goedkoop bier in het oosten. Kun je niet gratis vliegen met je eigen maatschappij ?? (just wondering)

FD
 
hai hai...

Ik ben bij mijn LOCO aangenomen nog voordat ik mijn circuits heb gedaan bij Intercockpit en heeft me dus 6000 Euro bespaart. Ik vlieg nu ongeveer 120 blockuren per maand, wordt redelijk tot goed betaald voor mijn leeftijd (gemiddeld 3000 Netto met 100 blockuren). Nadeel is dat het leven hier een stuk duurder is.

Ik ben erg blij dat ik deze stap heb genomen want ik vlieg nu bij een leuke club op de bus met goede carriere vooruitzichten, gesteund door de op 1 na grootste luchtvaartmaatschapij van Duitsland wat betekend dat ik na 3 maanden in dienst te zijn onbeperkt gratis standby tickets kan krijgen...

I.d.d. was er voor Barclay en mij een risico toen we dit deden maar we zijn allebij erg snel ergens aangenomen. Verder is na mij nog een andere jongen die bij Intercockpit de A320 TR deed hier aangenomen.
 
Laatst bewerkt:
Oorspronkelijk gepost door Thomas86
afterburner hoe staat het dan met je klu selectie! doe je daar niet meer aan? ciao

staat op een wat "lager" pitje wegens omstandigheden...ben er nog wel mee bezig hoor!

@iedereen
bedankt voor de reacties!

@RTO
Helpt Intercockpit je met het zoeken naar een baan? kun je daar nog aanvullend 100uurtjes line training erbij krijgen? wat is dan de prijs van de type320+100uurtjes

Gr
 
Hai, bij intercockpit zouden ze wel rondkijken en ik heb mijn cv er ook afgegeven maar ik zou er niet teveel van verwachten.

Die uren kopen wordt allemaal bij eaglejet gedaan en niet direct door Intercockpit zelf, zij zijn een tussenpersoon.

www.eaglejet.net
 
oke.. bedankt in ieder geval...
eaglejet :stapelge: :stapelge: :stapelge: vind ik zelf echt belachelijk duur en heb het geld er gewoon niet voor...
Ik heb gelukkig nog even de tijd om na te denken ben in Feb '06 klaar met de opleiding.
Wanneer zou de beste tijd zijn om een TR te doen?

Gr.
 
Met een beetje logisch redeneren kom je ook een eind; Voor een chartermaatschapij start het zomerseizoen rond Maart, en dan hebben ze mensen nodig. Als jij zorgt dan je in februari helemaal klaar bent (rekening houdend met de 2 maanden die je voor je typerating nodig hebt en de aanvraag van het brevet) zou ik rond november beginnen...

P.S. Ga niet naar de Flugschule Berlin indien je een typerating wilt doen. Het gaat hen puur om kwantiteit en met de FSB als achtergrond kom je bij mijn maatschapij na slechte ervaringen niet meer binnen. Ik zou teggen dat intercockpit en Aeromadrid de meest interessante opties zijn.
 
Is het pakket wat ze bij Hubair aanbieden niet interessant? Typerating Boeing Classic + NG en 100 Line training bij Astraeus?
Iemand hierover verhalen of ervaring hiermee ?
 
Hoi ben hier ook mee bezig. Laatst naar Hubair geweest voor gesprekje. Was er toevallig in de buurt.

T is in mijn ogen zeker een goeie om het via Hub --> Astaeus te doen. Prijs is erg schappelijk. Vind je incl die 100 hrs maar weinig.

Als je wilt kan ik je wel mn uitgewerkte gegevens mailen. Stuur ff een mail /pm als je interesse hebt.

Gr de Koffieknop
 
Terug
Bovenaan