typerating cessna 206 T

Frits Urselmann

New member
Ik begin volgend jaar februari aan een typerating voor een Cessna 206 T
wie van jullie heeft ervaring met zo,n bak, en wie heeft een handige checklist


groet ,

Frits
 
Hallo Frits,
Ik had een 206, maar geen T. Heerlijke kist om te vliegen !
206 is nose heavy, je moet power ophouden op final totdat je postief wil landen, hoeveel power afhankelijk is van de wind.
Veel trimmen!!! maakt het wat easier en right foot met de start !
Als je los bent, een makkelijke dame en vergevingsgezind.
happy landings !
 
silversurfer zei:
Hallo Frits,
Ik had een 206, maar geen T. Heerlijke kist om te vliegen !
206 is nose heavy, je moet power ophouden op final totdat je postief wil landen, hoeveel power afhankelijk is van de wind.
Veel trimmen!!! maakt het wat easier en right foot met de start !
Als je los bent, een makkelijke dame en vergevingsgezind.
happy landings !

Thanks ! hier kan ik wat mee :)
 
Bij jump-run let goed op je snelheid(neus drukken) ook als men eruit hangt...stall....... Niet leanen met klimmen, heeft zijn koeling nodig van avgas; je vliegt nl. full power naar Fl100 en met dalen gewoon power ophouden (shock-cooling voorste cylinders), ik weet de settings niet meer, maar Chef-vlieger vast wel.
Succes en draag een piloten-chute !!!!!!!!!!!!!!!!!
groetjes
een x-skydiver
 
Als je nog meer info wilt dan zeg je het maar,

vlieg sinds 1998 op de C206 in Afrika, tegenwoordig de C208,
wellicht je volgende type? :p:

Groeten vanuit TZ,

VanFan
 
Als je nog meer info wilt dan zeg je het maar,

vlieg sinds 1998 op de C206 in Afrika, tegenwoordig de C208,
wellicht je volgende type? :p:

Groeten vanuit TZ,

VanFan
 
Terug
Bovenaan