typerating A320 Of B737?

fly2hans

New member
Hallo airworkers,

heb zojuist mijn werk als airtaxipilot opgezegd in Schotland en wil nu gaan investeren in een typerating. iemand nog tips dan wel goede adressen met eventueel info over linetraining?Ben tevens op zoek naar iemand die ook zit te denken aan een investering in een typerating.

Alle info welkom....

[email protected]
 
Hey Hans, mail me es ff gast op mijn username. Kunnen we eens bijkletsen. Ver gekomen since je bij mij in Den Haag op bezoek was. PM eens michielSL op dit pbb, die kan je een paar tips geven zowiezo, denk dat hij je zonder meer een zinnig reply kan sturen. Spreek je!

Martijn.
 
Hi F2H,

Wil je een TR op eigen houtje?
V.w.b. de 737; Realiseer je dat het momenteel bijzonder moeilijk (maar niet onmogelijk) is een baan te vinden zonder uren op type.
De meeste maatschappijen vragen nog steeds 500 uur hoewel er daarvan ook bij zijn die wat minder accepteren. Er zijn ook maatschappijen (Ryanair bijvoorbeeld) die 100 uur minimum vragen.
Ik heb zelf momenteel minder dan 100 uur on type en voorgaande blijkt bij navraag bij verschillende maatschappijen en contract agencies.

Op het moment lijkt er meer vraag naar A320 drivers te zijn (zie bijvoorbeeld FI).

Als je eenmaal besluit een TR te doen, kies dan niet perse voor de goedkoopste maar voor die met de beste kwaliteit (it WILL pay off!). Vwb dat laatste zul je moeten afgaan op ervaring van anderen.

De markt voor vliegers gaat de goede kant op. Ik vraag me ook af of en zoja hoe lang het nog duurt voor de ureneisen omlaag gaat.

cheers
 
active 8, thanks man,

ben druk in de weer op het internet, boeing airbus boeing airbus,gek wordt je er van wat er allemaal wor aangeboden.

Iemand ervaring met randhem aviation?
Heb offerte liggen van
flugschule berlin
randhem aviation
sabena flight academy
pan an flight academy
voor zowel de a320 als de b 737
 
fly2hans zei:
active 8, thanks man,

ben druk in de weer op het internet, boeing airbus boeing airbus,gek wordt je er van wat er allemaal wor aangeboden.

Iemand ervaring met randhem aviation?
Heb offerte liggen van
flugschule berlin
randhem aviation
sabena flight academy
pan an flight academy
voor zowel de a320 als de b 737

Let erop dat dit allemaal commerciele scholen zijn!
Heb weinig ervaring met bovenstaande scholen maar heb van vrienden gehoord dat er bij vele van deze nagenoeg geen nazorg is!
Kijk eens naar de kleinere TRTO's deze hebben vaak erg goede contacten bij veel grote maatschappijen!
 
Probeer CTC eens voordat je een bak geld ertegenaan gooit. Daar maak je momenteel een goede kans om aangenomen te worden en hoef je niet te betalen! Klik
 
Denk ook eens aan een wat exotischere TR.
Iedereen vliegt 737 en 320..

Sprak laatst een 757 vlieger met nauwelijks uren. aangenomen in Italie puur omdat 757typerated piloten weinig rondlopen vooral nu veel van dit type weer uit de woestijn wordt gehaald om bij de charters ingezet te worden.

Is maar een tip.
 
Terug
Bovenaan